My Music Staff
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Über My Music Staff
My Music Staff ist eine cloudbasierte Software zur Verwaltung von Musikschulen, die Privatlehrenden und Musikstudios bei der Verwaltung von Lernenden, Unterrichtsstunden, Rechnungen, Zahlungen, Anwesenheit, Ausgaben, Abrechnungen und mehr unterstützt. Verwaltungskräfte können Textnachrichten senden, um Lernende und Eltern an geplante Unterrichtsstunden oder Veranstaltungen zu erinnern und wöchentliche, monatliche, jährliche oder nutzerdefinierte Rechnungen zu erstellen.
My Music Staff ermöglicht es Privatlehrenden, die Anwesenheit aufzuzeichnen und zu verfolgen, Notizen zu Unterrichtsstunden hinzuzufügen und Zahlungen von Kunden über Kreditkarten, ACH (Automated Clearing House), Banküberweisungen, Bargeld und Schecks zu akzeptieren. Administratoren können Berichte erstellen, um unter anderem Einblick in Umsatzsteuer, Ausgaben, abgerechnete Stunden, Bindung von Lernenden, abgeschlossene Unterrichtsstunden und Gehaltsabrechnungen zu erhalten und sie im PDF- oder Microsoft-Excel-Format zu exportieren. Die Lösung bietet ein Selfservice-Portal, das von Eltern und Lernenden verwendet werden kann, um anstehende Unterrichtsstunden anzuzeigen, die Anwesenheit zu überwachen, auf Rechnungsdetails oder Kontaktinformationen von Lehrenden zuzugreifen und gebuchte Unterrichtsstunden zu stornieren. Die Schulverwaltung kann auch Informationen von Lernenden wie Kontaktdaten, Anwesenheit, Unterrichtsnotizen, Übungszeit und Repertoire in einem zentralen Repository speichern.
My Music Staff erleichtert die Integration in verschiedene Videokonferenz-, Kalender-, Website-Erstellungs- und Zahlungsverarbeitungsanwendungen wie PayPal, Stripe, Zoom, Wix, Skype und Weebly. Musikstudios können auch Zeitpläne für Unterrichtsstunden, Aufführungen oder andere Veranstaltungen organisieren, indem sie Lehrende basierend auf Instrumenten oder Standorten gruppieren.
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Preis-Leistungs-Verhältnis
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Alternativen
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- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
My Music Staff - I couldn't have done it without you!
Bewertet am 13.9.2018
My Music Staff has changed my home studio into a professional, online, organised, updated Music...
My Music Staff has changed my home studio into a professional, online, organised, updated Music Academy! Not only has it totally managed my scheduling and scheduling for my teachers but it tracks expenses and income for tax purposes with official Tax Credit receipts that I can send from my phone! It made tax time a breeze!
This software let's me seamlessly invoice books and lessons, while keeping track of missed payments with auto-invoicing and also generating professional receipts with a thank you.
Parents and older students are able to cancel and reschedule lessons at their leisure (according to my policies) and re-book a time that is more convenient for them - resulting in almost no empty spots and more money in my pocket! They can also see their lesson notes and record their practice time to hold them accountable and for me to be able to peak at as well! This has resulted in more practice = better results= happier students = happier parents = referrals = home studio to Music Academy = (more $ !!!)
One of my favourite features of My Music Staff is being able to upload recordings of my students for the parents and families to enjoy. No more time consuming CD's that no one can play anymore anyway. Now, they just download and have it right on their phone or PC (see "happier students = happier parents...etc.)
Thank you My Music Staff for helping me to grow my business by being so organised and so very, very productive in the background! I couldn't have done it without you!
Vorteile
How can I possibly choose just one thing? Before My Music Staff, keeping track of missed lessons was next to impossible. I had separate notebooks and online files and word docs for attendance, lesson notes, expenses, payments for books and payments for lessons - now it's all together - neat and tidy, organised and at my fingertips (and my teachers') at the studio, at home and on the go! And that's just the beginning...
Nachteile
I do wish My Music Staff was setup to take Electronic Funds Transfers in Canada - as that is a new form of payment I am implementing in my school. I also would like to be able to add my business logo as a header for emails with an automatic signature. I realise I can use placeholders to do this job but it is a little laborious when you're in a rush.
- Branche: Musik
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
It's great once you get to know it
Bewertet am 22.5.2020
For a relatively low cost, this software is helping me grow and define my business. The company was...
For a relatively low cost, this software is helping me grow and define my business. The company was extremely responsive when the pandemic hit and new features were unveiled quickly. I am able to run my appointments just as easily from zoom as face to face using the software tools they provided. Overall, I would recommend this product as a great tool for a studio.
Vorteile
It makes scheduling and keeping track of payments a breeze. Everything is all in one place and generating reports is also simple. For the most part, it does more than I had expected/hoped.
Nachteile
For people who prefer having support via the phone, this is not a good option. There are many times that I wish I could just dial a number to get an answer. That being said, they respond quickly via email. There is also a learning curve with this software that might be a barrier to some.
Antwort von Port 443
Hi Anamarie. Thank you for the lovely review. I do just want to point out that we do have phone support as well! You can reach our team toll-free at 1-888-732-6134 :)
- Branche: Musik
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Review
Bewertet am 23.2.2021
Overall it has been good. Customer Service is quite quick once you get matched with a member. The...
Overall it has been good. Customer Service is quite quick once you get matched with a member. The Support centre and Pinterest links and How-To's are done very well. Not the mention the lovely additional bits like Social Media Calendar and worksheets for the kids is so lovely! And helpful!
I really like using it every day personally and so do my Staff. But my students, not so much. It's only easy to use when you are using it for a couple hours a day like me, otherwise its a total mind field
Vorteile
I like the amount of customisation. The calendar Sync. The website functionality and the Families & Invoicing section.
Nachteile
It is not user friendly for the public. It is far too complicated for my business. For example if someone wants to sign up for a course they have to go through Student Portals. Log In. Emails. Setting it up. Saving it to the Homepage. Then they cant pay immediately they have to wait for an invoice and then log in again and finally enter their bank details. I am im discussions of discontinuing with this software. While it has great benefits for Admin it really is too complicated for the public and inviting new customers in. Therefore it is not for us in the long term.
- Branche: Musik
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Just about everything I need.
Bewertet am 15.9.2023
I started with this as a single-teacher studio, & now have a management team & 7 teachers. It can...
I started with this as a single-teacher studio, & now have a management team & 7 teachers. It can do just about everything I can think of to help run my business, manage my teachers, & support my student families.
Vorteile
It's (almost) everything in one program. Calendar/scheduling, student management, teacher payroll, business expenses tracking, & even student logins for their accounts & calendars. Reliable, easy to learn. It's fantastic.
Nachteile
I have a hard time coming up with a valid complaint about this program. My only hope is that we can receive communications through the platform in the future, so we don't need phones & emails outside of MMS.
In Betracht gezogene Alternativen
FonsGründe für den Wechsel zu My Music Staff
It had the most reviews, & mostly positive, when I first looked into it in 2019/2020.- Branche: Musik
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best Studio Management Anywhere!
Bewertet am 15.9.2023
Absolutely the BEST!
Absolutely the BEST!
Vorteile
Manages all aspects of my music school including scheduling and invoicing! I couldn’t carry 50+ students without My Music Staff!
Nachteile
Some things are tricky to find or figure out. But the customer service is so good, it doesn’t take long before my problem is solved!
My Music Staff Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über My Music Staff.F. Welche Preispläne bietet My Music Staff an?
My Music Staff bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: $ 14,95/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von My Music Staff?
My Music Staff hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von My Music Staff unterstützt?
My Music Staff unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch, Französisch, Japanisch
F. Unterstützt My Music Staff mobile Geräte?
My Music Staff unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert My Music Staff?
My Music Staff kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Google Calendar, PayPal, Squarespace, Stripe, Weebly, Wix, WordPress, Zapier, Zoom Workplace
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet My Music Staff an?
My Music Staff bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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