My Music Staff

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Über My Music Staff
My Music Staff ist eine cloudbasierte Software zur Verwaltung von Musikschulen, die Privatlehrenden und Musikstudios bei der Verwaltung von Lernenden, Unterrichtsstunden, Rechnungen, Zahlungen, Anwesenheit, Ausgaben, Abrechnungen und mehr unterstützt. Verwaltungskräfte können Textnachrichten senden, um Lernende und Eltern an geplante Unterrichtsstunden oder Veranstaltungen zu erinnern und wöchentliche, monatliche, jährliche oder nutzerdefinierte Rechnungen zu erstellen.
My Music Staff ermöglicht es Privatlehrenden, die Anwesenheit aufzuzeichnen und zu verfolgen, Notizen zu Unterrichtsstunden hinzuzufügen und Zahlungen von Kunden über Kreditkarten, ACH (Automated Clearing House), Banküberweisungen, Bargeld und Schecks zu akzeptieren. Administratoren können Berichte erstellen, um unter anderem Einblick in Umsatzsteuer, Ausgaben, abgerechnete Stunden, Bindung von Lernenden, abgeschlossene Unterrichtsstunden und Gehaltsabrechnungen zu erhalten und sie im PDF- oder Microsoft-Excel-Format zu exportieren. Die Lösung bietet ein Selfservice-Portal, das von Eltern und Lernenden verwendet werden kann, um anstehende Unterrichtsstunden anzuzeigen, die Anwesenheit zu überwachen, auf Rechnungsdetails oder Kontaktinformationen von Lehrenden zuzugreifen und gebuchte Unterrichtsstunden zu stornieren. Die Schulverwaltung kann auch Informationen von Lernenden wie Kontaktdaten, Anwesenheit, Unterrichtsnotizen, Übungszeit und Repertoire in einem zentralen Repository speichern.
My Music Staff erleichtert die Integration in verschiedene Videokonferenz-, Kalender-, Website-Erstellungs- und Zahlungsverarbeitungsanwendungen wie PayPal, Stripe, Zoom, Wix, Skype und Weebly. Musikstudios können auch Zeitpläne für Unterrichtsstunden, Aufführungen oder andere Veranstaltungen organisieren, indem sie Lehrende basierend auf Instrumenten oder Standorten gruppieren.
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Nutzerbewertungen
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- Branche: Musik
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Amazing one stop shop for music teachers starting out
Bewertet am 22.9.2023
100%
100%
Vorteile
Every music teacher starting out should use this. It just does everything correct and helps streamline lots of things for you!
Nachteile
Probably better organisation of the lesson resources and repertoire where possible
- Branche: Musik
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
My Music Staff: A godsend for the unorganized instructor
Bewertet am 16.1.2024
Insanely good. Best application/ website I have ever used hands down. Six Stars.
Insanely good. Best application/ website I have ever used hands down. Six Stars.
Vorteile
Where to start?
I think the Number 1 reason I love MMS is because of its features. They have truly thought of everything a teacher would need to track schedule and communicate with their students. Anything I personally wanted to try or change in regards to my lessons that I teach was somehow already available for me to utilize. Its as if music teachers themselves designed it.
Next is the ease of use. I have never experienced an online tool so simple and so intuitive. I learned the entire sites basic functions in a matter of days and within a week I was a pro using the advanced settings. Literally anytime I couldn't figure how something worked or anytime I had to troubleshoot any minor issue, I could resolve it within a matter of minutes by simply searching other areas of the site. Since the entire platform so seamlessly integrates one section to another, I.e contact information, billing, calendar events, etc... there is typically more than one way to solve any issue quickly. and if for some reason you cannot solve the issue on your own, MMS has an extensive FAQ list to guide you and incredibly responsive customer service team.
I could go on as well about the cheap cost, personal customization options, and a plethora of other things but my main point is that if you own a music business, schedule reoccurring lessons on even a monthly basis you need to use this site period.
Nachteile
Nothing. Truly. I even expected a small learning curve and even that didn't happen as I was able to use this product efficiently from day one.
- Branche: Musik
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Good overall but very frustrating as far as customizing the calendar or getting support
Bewertet am 31.1.2024
In general, good, but as far as service and responding to specific requests or issues, very poor...
In general, good, but as far as service and responding to specific requests or issues, very poor customer service, they do not answer their phones and it can take a couple of days just to get an email reply and without providing any real solution to a problem. Very frustrating.
Vorteile
Fairly easy to use over all, some kinks need to be worked out
Nachteile
Not customizable enough, prior version was better and newer version did not allow certain customizations such as removing teacher's names for every single event.
It seems impossible to speak with an actual software developer about making any improvements.
- Branche: Musik
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Amazing software, could use a few updates to bring it into the 2020's
Bewertet am 20.9.2023
Overall I am happy with MMS, specially the invoicing and scheduling features. Customer support is...
Overall I am happy with MMS, specially the invoicing and scheduling features. Customer support is top notch as well and this alone keeps me as a customer.
Vorteile
I have been using MMS since 2020 when my whole studio went online. Their customer support is fantastic and their team is always available to talk over the phone. Emails are responded to quickly and they always have a solution for my issues.My favorite feature is the auto-invoicing and auto-payment. The website has saved me countless hours of invoice logging, tracking down payments, and scheduling since I can automate everything.I schedule all my lessons through MMS and It's nice that my students can launch their Zoom lesson right from the portal.
Nachteile
I really want to make MMS my ultimate hub for my students to access all their materials and video lessons, as well as send me videos and track their practice. However, I think this is where MMS is really lacking. The last couple of updates have been great but the system still feels like it is stuck in the early 2000's. I'm fairly techy so I haven't had a problem figuring out how to navigate MMS, but students and parents who are not techy at all really struggle, so these features end up being neglected by them. I really struggle to get any of my studio members to use the practice log and send me videos of their practice because it's just not intuitive or easy to access. The Online Resources is an improvement, but even then the filing system is really clunky. I would love to especially see an update of how files are delivered to students. Right now you can email students to notify them that a video or file has been added to their Online Resources. However, when they click the file link in their email they are taken to their home page and not directly to the file I have shared with them.
In Betracht gezogene Alternativen
FonsGründe für den Wechsel zu My Music Staff
The price was the best and it works just as well as some of the more expensive options out there.- Branche: Musik
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
My Music Staff is like having a staff!
Bewertet am 22.9.2023
It's a good studio management tool. My parents don't take advantage of the features that are...
It's a good studio management tool. My parents don't take advantage of the features that are available to then, but, that's okay. Mine is a small studio.
Vorteile
The schedule is easy to set up and manage. Tracking attendance and sending lesson notes is straightforward and easy. Communicating with families is also easy. Invoicing is straightforward, but doesn't allow me to set up a percentage per student for the ach fees I have to charge for those students whose lessons are paid for under a state education program.
Nachteile
Bank fees for those students who pay online are easy. Other fees, especially those that are percentages of the invoice are not accommodated, subsequently, I literally have to manual create invoices for 85% of my students every month.
My Music Staff Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über My Music Staff.F. Welche Preispläne bietet My Music Staff an?
My Music Staff bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: $ 14,95/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von My Music Staff?
My Music Staff hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von My Music Staff unterstützt?
My Music Staff unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch, Französisch, Japanisch
F. Unterstützt My Music Staff mobile Geräte?
My Music Staff unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert My Music Staff?
My Music Staff kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Google Calendar, PayPal, Squarespace, Stripe, Weebly, Wix, WordPress, Zapier, Zoom Workplace
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet My Music Staff an?
My Music Staff bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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