Über Nowsta

Nowsta is a cloud-based workforce management software designed to help businesses of all sizes handle staff scheduling, communications, time or attendance tracking, and payroll processing, among other administrative operations. Supervisors can gain insights into workers' ratings, projected and actual costs based on a day, week, shift, or month and team's performance on a centralized platform.

Nowsta automatically logs in work hours, calculates salaries or overtime rates, and lets organizations export their time and attendance data directly into third-party payroll systems according to requirements. Administrators can use time clock and image verification capabilities to streamline employees' check-in processes and track their work hours against schedules to identify discrepancies. Managers can receive overtime warnings about staff members and view workforce' availability on a calendar. Businesses can also manage custom reporting processes, view events, and utilize tags or filters to search required employees for each work shift.

Nowsta facilitates integrations with various third-party payroll providers such as Paychex, ADP, and more. Employees can use the mobile application to access job requests, receive updates about corporate changes or announcements, and view work shifts on a calendar. Other features include time and attendance dashboard, data visualization, SMS reminders, GPS-enabled check-in, and PDF timesheets.

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Die 5 Top-Alternativen zu Nowsta

Hauptvorteile von Nowsta

Nowsta is a cloud-based workforce management platform designed for the events industry. Nowsta puts scheduling, time tracking, analytics, and payroll reporting under one system. Users can also pay staff's wages instantly at no extra cost or burden.

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Amerikanisch-Samoa, Australien, Cookinseln, Fidschi, Mikronesien, Guam, Kiribati, Marshallinseln, Nördliche Marianen, Neukaledonien, Norfolkinsel, Nauru, Neuseeland, Französisch-Polynesien, Papua-Neuguinea, Palau, Salomonen, Tonga, Tuvalu, Vereinigte Staaten, Vanuatu, Wallis und Futuna, Samoa

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu Nowsta

Bilder

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Videos zu Nowsta
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Nowsta: 40

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anwesenheitsmanagement
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budgetierung/Prognosen
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Planung
  • Erinnerungen
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • GPS
  • Gruppen-Terminplanung
  • Kalenderverwaltung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zeiterfassung
  • Prognosen
  • Ressourcen-Planung
  • Ressourcenmanagement
  • Stempeluhr
  • Suchen / filtern
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Terminplanverteilung
  • Timesheet Management
  • Variable Mitarbeiter
  • Veranstaltungskalender
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Zeit & Anwesenheit
  • Zeiterfassung
  • Überstunden-Berechnung

Alternativen

QuickBooks Time

4,7
Nr. 1 Alternative zu Nowsta
TSheets ist ein Online-Zeit- und Arbeitsverwaltungsdienst, der es Nutzern ermöglicht, die Zeit von ihrem Schreibtisch...

Deputy

4,6
Nr. 2 Alternative zu Nowsta
Deputy ist eine All-in-one-Mitarbeitereinsatzplanung für Mitarbeiter, die Zeitplanung, Anwesenheit und Aufgabenplanung...

Celayix

4,7
Nr. 3 Alternative zu Nowsta
eTime Xpress von Celayix ist eine Lösung zur Mitarbeitereinsatzplanung, die dazu dient, das Workforce-Management zu...

Caterease

4,5
Nr. 4 Alternative zu Nowsta
Aus Notwendigkeit konzipiert, aus Erfahrung entwickelt und auf Innovationen ausgelegt. Caterease ist Software für...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,9 /5
(173)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Funktionen
4,7/5
Bedienkomfort
4,8/5
Kundenbetreuung
4,9/5

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Zeigt 5 von 173 Bewertungen
Amanda Z.
Gesamtbewertung
  • Branche: Eventservice
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

This app has been game changing for how we communicate with staff.

Bewertet am 20.7.2018

Vorteile

I like the ease of use as a Coordinator. My time spent scheduling has shrunk majorly, leaving me more time to focus on recruiting, on-boarding and training. The calendar makes it really easy for me to see what my week looks like. The sorting function help me isolate events to more easily see events. Even the color and font choices used in the apps is pleasing to the eye!

The support from the Nowsta team has been amazing. They always respond within minutes through their direct messaging function and not only resolve the issue, but are a blast to work with.

It's been a year that we have used the software and there have been endless improvements to functionality. They have expanded the system in many ways, allowing us to change our payroll functions and save money. Many times, we have seen areas for improvement, have sent the Nowsta team suggestions and then seen the tweaks in the app a few weeks later. The team at Nowsta is the ultimate example of continuous improvement.

My staff really enjoys using the app and it has actually been a help in hiring as well. I mention it during the interview and I have seen candidates' faces light up with excitement that we schedule with such a convenient form of communication.

Nachteile

The timeclock function on the app can be buggy and not record proper times, but I let the Nowsta team know and it's usually fixed right away. It's also an easy fix as a Coordinator, to adjust the times on the desktop.

Brian P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Tailor-made for the industry

Bewertet am 5.5.2022

Super easy to use. Intuitive interface.

Super easy to use. Intuitive interface.

Vorteile

This was exactly the solution we were looking for. As a caterer with multiple locations (including new ones), different size/time/types of events, Nowsta allows the flexibility needed while communicating the way our team wants to communicate.

Nachteile

We love it! Support is always listening for new feature suggestions.

In Betracht gezogene Alternativen

Celayix

Gründe für den Wechsel zu Nowsta

Celayix felt dated and wasn't built with the flexibility we needed for different sites/times/staffing models.
Ranita R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

easy to excess

Bewertet am 3.12.2021

Using for 5 months, feeling comfortable and get information about report, time & attendance.

Using for 5 months, feeling comfortable and get information about report, time & attendance.

Vorteile

making labor report everyday by using Nowsta app

Nachteile

Time & Attending for clock in-clock out by mobile excess

Christine B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I refer Nowsta to everyone that would benefit from using it!

Bewertet am 11.3.2022

I can not say enough how much I love Nowsta! I am very picky with my software and systems I have in...

I can not say enough how much I love Nowsta! I am very picky with my software and systems I have in place for my business. Nowsta along with Tave (another software system) work perfect for me!
The Nowsta team is wonderful! Always there to help if I have a question. Nowst is a definite game changer for me and my business!

Vorteile

This software keeps me organized, keeps the associates organized. I love the systems, I love the real time notifications ~ I just love everything about it!

Nachteile

It took me a little while to get use to the software, but it was a small learning curve for me. When I send out a message to the team ~ and then go look at the announcement in my announcement tabs, it's difficult for me to find it after I've read it, doesn't seem to be in chronological order once a message, or announcement is read. ~ Also it's very difficult to get on my nowsta page as an administrator on my phone when i'm out of my office ~ this is very frustrating and hope to find a solution for this.

Johnny B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

We Rely On Nowsta Daily!

Bewertet am 11.5.2022

Great service & tool for the hospitality industry.

Great service & tool for the hospitality industry.

Vorteile

I love how user friendly the design is. It allows us to keep one system controlling all staff.

Nachteile

More of a user problem, but it can still be difficult to get team members to respond. We are still following up with texts etc.

5 von 173 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Nowsta Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Nowsta.

Nowsta bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Nowsta is offered across three pricing plans, outlined below. Starter: $2.50 per user per month or $2 per user per month billed annually Professional: $4 per user per month or $3 per user per month billed annually Enterprise: $8 per user per month or $6 per user per month billed annually

Nowsta hat die folgenden typischen Kunden:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Nowsta unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Nowsta unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Nowsta kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Paycom, Paycor, Total Party Planner

Nowsta bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Telefon-Support, Chat

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