
Rotageek
Über Rotageek
Rotageek ist eine Personalmanagement-Plattform, die Unternehmen im Gesundheitswesen und im Einzelhandel bei der Verwaltung von Mitarbeitereinsatzplanung, Zeit und Anwesenheit, Schichttausch und mehr unterstützt. Mitarbeitende können mobile Anwendungen auf Android- und iOS-Geräten nutzen, um Updates zu Schichten anzuzeigen, sich ein- und auszustempeln, zusätzliche Stunden zuzuweisen und Urlaub zu beantragen.
Mit der Anwendung können Führungskräfte automatisch mehrere Zeitpläne basierend auf Mitarbeiterdaten, Kompetenz, Vertragsstunden und Jahresurlaub erstellen, um sicherzustellen, dass allen Mitarbeitenden eine Schicht zugewiesen ist. Rotageek bietet eine KI-fähige Prognose-Engine, mit der die Administration den Arbeitsbedarf für bestimmte Standorte und Zeiträume vorhersagen kann. Die Lösung bietet auch Vorlagen, mit denen Unternehmen wiederkehrende Dienstpläne und ein Dashboard erstellen können, um Mitarbeiteraktivitäten aufgabenübergreifend zu verfolgen.
Rotageek enthält eine API, die die Integration in verschiedene Anwendungen Dritter erleichtert, darunter Oracle, SAP, ADP, Success Factors, Workday und Locum‘s Nest. Weitere Funktionen umfassen regelbasierte Konfigurationen, Budgeteinhaltung, Messaging, Datensicherheit, Berichterstattung, Arbeitszeittabellen und mehr.
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Nutzerbewertungen
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Wein und Spirituosen
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Rotageek for the average user
Bewertet am 2.3.2021
Overall I am very happy with the software.
Overall I am very happy with the software.
Vorteile
I open the app on my iPhone, or iPad, or via a link in an email or by logging into the desktop. It just works.. I can see my next duty, who I’m working with and where. Everything I need in one easy to read screen. I can manage my annual leave from the app, easily and without fuss. The app even tells me when there is an update ! As a user of the end product it does everything I need it to. I’m not involved in programming my hours or accepting my leave requests, but my Manager seems to manage it and she’s not the most tech savvy person I’ve worked with, so it is probably straight forward to add shifts etc.
Nachteile
I actually don’t think there is anything I can criticise this software for, I does what I need it to, when I need it to.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
pros & cons
Bewertet am 31.10.2020
i become very frustrated with the system at the start then managed to find a calm way of scheduling...
i become very frustrated with the system at the start then managed to find a calm way of scheduling the teams i needed to- then the functions changed and what used to take me 30mins is now taking roughly 60/90mins which is costly.
Vorteile
as a toll to record hours worked it is better than previous- however on a day i would get at least 5/8 emails from the team asking me to amend their hours as it has clocked them out/not recorded the day/app didn't work.
it is a pro for the team to be able to see their schedule on an app
it is a pro to have the holiday accreument available.
paying team members who work across multiple sites is a plus.
Nachteile
i preferred when you could re order the employees - no idea why this function changed.
when you copy and paste a shift if a short shift it reverts to a 30min break when for us many still take 60mins time consuming and if missed costs the bussiness.
time it takes for employees to appear.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
End user experience
Bewertet am 27.10.2021
As previously mentioned, I don’t like the current scheduler which is 95% of what I use RotaGeek for.
As previously mentioned, I don’t like the current scheduler which is 95% of what I use RotaGeek for.
Vorteile
It makes managing holidays a lot easier and simpler both for myself and my team
Nachteile
The new (current) scheduler is nowhere near as good as the old one, I don’t understand why something that was meant to be an upgrade has made it less user friendly and less easy to use, also I used to use the templates function which enabled me to do my rota’s really quickly and easily but now it takes significantly longer to do, I’ve previously complained about this and was told that shift patterns was the replacement for templates but the shift patterns are a completely different thing entirely and can’t be used for the same thing.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Rotageek Review
Bewertet am 2.3.2021
Customer service is brilliant and overall the system is very easy to use.
Customer service is brilliant and overall the system is very easy to use.
Vorteile
Product is extremely easy to use and having the ability to have it on your phone with the app is brilliant. Highly recommend
Nachteile
As a company we have varying shift patterns every week and it would be handy to have an 'Day Off' marker available to use when organising the rota for staff members days off that week. This would be visually beneficial for myself when organising the rota but also for team members to indicate their days off rather than just leaving it blank on the rota and when the team member is not taking annual leave.
Additionally if you were able to publish one individual team members rota when you have allotted unpublished shifts to other team members rather than having to publish the whole rota at once.
- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
It could be great
Bewertet am 17.6.2021
Over all Rotageek is a great tool to use. The staff love using it, their only gripe is that the app...
Over all Rotageek is a great tool to use. The staff love using it, their only gripe is that the app can sometimes be unreliable. It is really easy to use to create a rota for multiple teams and a large number of employees. Holiday , leave requests and sickness are straight forward to manage.
Vorteile
The possibilities are amazing but I feel the parameters are set by people who don't understand what the end users need. It is too rigid and not a lot of room to move when we have to go by parameters that are set by a head office that don't understand the operation.
Nachteile
I think the software is a amazing but there is just to many limitations put on it by the powers that be.
Rotageek Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Rotageek.F. Welche Preispläne bietet Rotageek an?
Rotageek bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Rotageek?
Rotageek hat die folgenden typischen Kunden:
201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von Rotageek unterstützt?
Rotageek unterstützt die folgenden Sprachen:
Arabisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Polnisch, Spanisch
F. Unterstützt Rotageek mobile Geräte?
Rotageek unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Rotageek?
Rotageek kann in folgende Anwendungen integriert werden:
ADP GlobalView Payroll, Appointedd, IRIS Cascade, Oracle Cloud HCM, SAP ERP, SAP SuccessFactors HXM Suite, Sage People, Workday HCM
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Rotageek an?
Rotageek bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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