Sprout Social
Sprout Social
Über Sprout Social
Sprout Social ist dein neues Zuhause für Social Media Marketing mit allen Tools, die du benötigst – in einem leistungsstarken Paket. Sprout Social setzt den Fokus auf die vier Elemente effektiver Social-Media-Nutzung: Überwachung, Engagement, Messung und Wachstum.
Engagement – Der neue Engagement-Bericht bietet Einblick in Teaminteraktionen (nur beim Abschluss eines Premium-Plans). Zeige Trends im sozialen Engagement nach Datum und Zeit an und prüfe, wie sie im Vergleich zu Profilen mit ähnlichem Nachrichtenvolumen dastehen.
Veröffentlichung – Die Entwurfsfunktion von Sprout hilft dir, deine Gedanken für zukünftige Veröffentlichungen in den sozialen Medien zu festzuhalten.
Der gemeinsame Team Content Calendar von Sprout bietet dir einen umfassenden Überblick über geplante Nachrichten im gesamten Team.
Überwachung – Die Smart Inbox von Sprout ist die ultimative Social-Media-Überwachungsfunktion. Sie kombiniert alle Nachrichten, Warnungen und Aktionen aus all deinen Profilen in einem einzigen filterbaren Stream.
Analysen – Sprout kombiniert Analyseberichte auf Profil-, Gruppen- und gesammelter Ebene, um einen besseren Überblick über die Leistung zu erhalten. Erstelle Nachrichten auf Social-Media-Plattformen so, wie es für dein Unternehmen sinnvoll ist.
Zusammenarbeit – Leite Nachrichten an die entsprechenden Abteilungen weiter und lasse dir anzeigen, wer vor Ort zur Verfügung steht. Dank der Echtzeitfunktionen zur Zusammenarbeit werden Kundenantworten einfach.
CRM – Mit Sprout hast du bei jeder Antwort sofort Zugriff auf den Nachrichtenverlauf, sodass du schnell und persönlich antworten kannst. Der Verlauf ist in der gesamten Anwendung verfügbar. Klicke auf einen Avatar, um alle vergangenen Interaktionen anzuzeigen.
Helpdesk – Verwandle Social-Media-Diskussionen in Tickets für den Kundenservice und erfasse die Anfragen deiner Kunden ganz einfach mit einem Klick. Lasse deine Kunden ihren bevorzugten sozialen Kanal nutzen, während Support-Bemühungen auf deiner vorhandenen Helpdesk-Plattform verbleiben können.
Mobilität – Plane und veröffentliche Nachrichten, zeige deine Feeds an und verwalte sie, führe Schlüsselwortsuchen durch, zeige den Kontaktverlauf an, prüfe die Statistiken der gesendeten Nachrichten und mehr – jederzeit und überall.
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Startpreis
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Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
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Meltwater
Khoros Marketing
Ryver
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Hast du Sprout Social bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Verlagswesen
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
My experience in the social media with Sprout Social.
Bewertet am 8.2.2024
Sprout Social is the best social media management tool for the benefits of the users. I have...
Sprout Social is the best social media management tool for the benefits of the users. I have experienced benefits after benefits.
Vorteile
It is valuable to use social media to grow our experiences and skills. I have extracted the best ideas for my career from social media through Sprout Social. Where customer engagement is needed, Sprout Social is the best platform to discuss most this matters. It is generally easy to use. Very affordable with a month of free trial for all.
Nachteile
This software is amazing. It is easy to understand and implement to. Nothing challenging.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Sprout Social: If You Need to Increase Your Social Media Workload Efficiency
Bewertet am 6.4.2021
Overall, we're enjoying Sprout Social and the ability it gives us to manage all of our client...
Overall, we're enjoying Sprout Social and the ability it gives us to manage all of our client accounts from one place. Our efficiency has increased exponentially after switching to Sprout and it's allowed us to take on more clients' social needs as an agency.
Vorteile
It is so nice to be able to have all of my clients' social profiles in one place! With Sprout Social, we're able to not only keep our clients' profiles together, we're able to schedule posts to all of their platforms in the same interface. I think the shining moment for Sprout Social is the Inbox feature, where you can respond and engage with your online social community right there in the Sprout interface. You want to talk about efficiency...our team was spending hours a day logging in and out of different profiles for a client, responding to comments, engaging with other users, etc. Then, they had to do the same thing for the rest of our clients! Having the ability to cut out that unnecessary time spent logging in and out has been a life saver.
Nachteile
Unfortunately, Sprout Social does NOT have the ability to schedule stories on Instagram. While they claim you can "schedule", it's actually a manual process. You can go ahead and create the story post and "schedule" it, but all that means is you'll get an alert to go manually post the story to your profile. This doesn't help increase efficiency and can actually distract from other work in the middle of the day when you have to stop what you're doing to go manually post.
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Worst decision we have made for a marketing platform
Bewertet am 20.3.2024
Terrible. One of the worst decisions we have made. Now that they are still charging us, we asked...
Terrible. One of the worst decisions we have made. Now that they are still charging us, we asked for support and they said they can only send articles and videos. Nobody can talk to us.
Vorteile
The "pros" didn't turn out to be pros at all. We wanted our clients to be able to use the link from Sprout and review posts. Turns out, they had trouble with it and never used it. Every other feature can be found in systems 1/10 the price.
Nachteile
They will not let me out of the contract. They auto-renewed me after a year for another year and we have since moved all our accounts elsewhere but they are still charging us $400/ month.
- Branche: Hochschulbildung
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Easily allows for teamwork
Bewertet am 2.3.2021
Overall, this is an easy-to-use tool that makes my daily work so much more manageable, and makes...
Overall, this is an easy-to-use tool that makes my daily work so much more manageable, and makes teamwork seamless.
Vorteile
One of the best features on Sprout is the ability to have multiple users create, review, and publish content. This has saved us a tremendous amount of time on our team. The user interface is really nice and accessible, and the features are all the essentials you would want in a scheduling tool plus some bonus features that I don't use often but are nice to have. Most of all, the reporting tool saves me a tremendous amount of time. It's customizable so you can quickly pull a report for a certain channel and window of time when needed.
Nachteile
When drafting content, sometimes it's difficult for tags to load or come through at all, especially with regards to Facebook. I also wish that you could customize the metadata on links in Sprout, with the same functionality of something like Yoast, so that your social person could swap out thumbnails quickly. I do have issues from time to time with what attachments are generated as well; depending on the order in which you insert links into the draft, it will pull different attachments. Sometimes you have to delete and re-insert links in the draft to get the right attachment. It would be better if Sprout added a section to choose the link you want to attach.
Warum Sprout Social gewählt wurde
Hootsuite wasn't serving our team and we were without a tool for a while. When I came into the role, I suggested Sprout for its reporting and drafting capabilities.Zuvor genutzte Software
HootsuiteGründe für den Wechsel zu Sprout Social
Sprout has the best user interface and the most features. Reporting is also really nice and digestable.- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The Best Social Media Scheduling Platform Hands Down
Bewertet am 2.10.2019
We love Sprout Social and highly recommend it to others. We've used other scheduling platforms, and...
We love Sprout Social and highly recommend it to others. We've used other scheduling platforms, and nothing has come close to being able to handle our needs the way Sprout Social can.
Vorteile
Our team has used a variety of social media scheduling platforms, including Buffer, Hootsuite, Sprout Social, and others, and Sprout Social is by far our favorite for many reasons.
• As an agency with hundreds of profiles, Sprout Social makes multiple account management a breeze.
• The scheduling browser is very easy to use.
• It offers ideal posting times to help you optimize reach and engagement.
• It offers a birdseye view of the month. (One of our pain points with Hootsuite was that this was not an option.)
There are also many features that those who work with social media every day can appreciate that the average user might not, such as:
• The option to schedule and create a new post without having to click into a new window each time.
• The ability to download reports by platform and specific date easily and quickly.
• The option to view data which allows you to see which content is performing the best.
Nachteile
I won't beat around the bush. It's pricey. Very pricey. If you're a freelancer or not using social media daily, it may not be worth the investment. If you're an agency working with multiple clients or if social media is part of your daily routine, a scheduling software that offers everything Sprout Social offers is well worth it.
In Betracht gezogene Alternativen
HootsuiteWarum Sprout Social gewählt wurde
Sprout Social is more user friendly.Zuvor genutzte Software
BufferGründe für den Wechsel zu Sprout Social
Hootsuite does not offer the ability to see posts by month to effectively plan campaigns and upcoming posts.Sprout Social Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Sprout Social.F. Welche Preispläne bietet Sprout Social an?
Sprout Social bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: $ 99,00/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Sprout Social?
Sprout Social hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von Sprout Social unterstützt?
Sprout Social unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch, Französisch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch
F. Unterstützt Sprout Social mobile Geräte?
Sprout Social unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Sprout Social?
Sprout Social kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Feedly, Glassdoor, Google Analytics 360, Google My Business Review Manager, HubSpot CRM, Instagram, LinkedIn for Business, Meta for Business, Shopify, Twitter/X, UserVoice, Zendesk Suite
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Sprout Social an?
Sprout Social bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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- Verlagssoftware
- Brand Management Software
- Competitive Intelligence Tools
- Social-CRM-Software
- Marketing Analysesoftware
- Online Reputation Management Tools
- Social Media Management Tools
- Social Media Monitoring Tools
- Collaboration Tools
- CEM Software (Customer Experience Management)
- Content Marketing Software
- Kundenengagement Software
- Social Media Analyse Tools
- Social Media Monitoring Tools