Über Solitics

Solitics is a cloud-based analytics software designed to help businesses create marketing strategies and gather and evaluate customer data in a unified portal to optimize customer engagement, marketing, data analysis, conversion rates, and other operations. The platform complies with ISO security standards and automatically encrypts communications to ensure secure storage, sharing, and access to data.

Solitics allows administrators to create personalized customer journeys based on customer preferences, interests, and languages, design promotional content, and define automated triggers to gain insights into customer expectations and market trends. Marketers can embed custom attributes like customer name, spending, language, aggregations, repeat actions, and more into messages and analyze the impact of different strategies on customer behavior. The system automatically scans and identifies changes in data structures and adds new fields to store the information using machine learning technology.

Solitics allows teams to interact with clients via various channels including email, Facebook, web-push, pop-up messages, WhatsApp, calling, SMS, push notifications, and more. It also offers other features such as customizable placeholders, a drag-and-drop interface, data segmentation, marketing analytics, and real-time data.

Preisoptionen ab:

N/A

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Unternehmensgröße

S M L

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Märkte

Andorra, Vereinigte Arabische Emirate, Afghanistan, Antigua und Barbuda, Anguilla, Albanien, Armenien, Argentinien, Österreich, Aruba, Ålandinseln, Aserbaidschan, Bosnien und Herzegowina, Barbados, Bangladesch, Belgien, Bulgarien, Bahrain, Bermuda, Brunei Darussalam, Bolivien, Brasilien, Bahamas, Bhutan, Belarus, Belize, Kanada, Schweiz, Chile, China, Kolumbien, Costa Rica, Kuba, Zypern, Tschechien, Deutschland, Dänemark, Dominica, Dominikanische Republik, Ecuador, Estland, Spanien, Finnland, Falklandinseln, Färöer, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Grenada, Georgien, Französisch-Guayana, Guernsey, Gibraltar, Grönland, Guadeloupe, Griechenland, Guatemala, Guyana, Sonderverwaltungsregion Hongkong, Honduras, Kroatien, Haiti, Ungarn, Indonesien, Irland, Israel, Isle of Man, Indien, Irak, Iran, Island, Italien, Jersey, Jamaika, Jordanien, Japan, Kirgisistan, Kambodscha, St. Kitts und Nevis, Südkorea, Kuwait, Kaimaninseln, Kasachstan, Laos, Libanon, St. Lucia, Liechtenstein, Sri Lanka, Litauen, Luxemburg, Lettland, Monaco, Republik Moldau, Montenegro, St. Martin, Nordmazedonien, Myanmar, Mongolei, Sonderverwaltungsregion Macau, Martinique, Montserrat, Malta, Malediven, Mexiko, Malaysia, Nicaragua, Niederlande, Norwegen, Nepal, Oman, Panama, Peru, Philippinen, Pakistan, Polen, St. Pierre und Miquelon, Puerto Rico, Palästinensische Autonomiegebiete, Portugal, Paraguay, Katar, Rumänien, Serbien, Russland, Saudi-Arabien, Schweden, Singapur, Slowenien, Svalbard und Jan Mayen, Slowakei, San Marino, Suriname, El Salvador, Syrien, Turks- und Caicosinseln, Thailand, Tadschikistan, Timor-Leste, Turkmenistan, Türkei, Trinidad und Tobago, Taiwan, Ukraine, Vereinigte Staaten, Uruguay, Usbekistan, Vatikanstadt, St. Vincent und die Grenadinen, Venezuela, Britische Jungferninseln, Amerikanische Jungferninseln, Vietnam, Jemen

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

N/A

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Bilder

Solitics Software - 1
Solitics Software - 2
Solitics Software - 3
3 weitere anzeigen
Solitics Software - 1
Solitics Software - 2
Solitics Software - 3

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Solitics: 89

  • AB-Tests
  • API
  • Abwanderungsraten-Management
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare CTAs
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Cross Channel Attribution
  • Customer Journey Mapping
  • DSGVO-Compliance
  • Dashboard
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenintegration
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Dynamische Inhalte
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Tracking
  • E-Mail-Verteilung
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Engagement-Tracking
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Event-Marketing
  • Individuelle Anpassung
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnen-Tracking
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kampagnenplanung
  • Kanalmanagement
  • Klick-Tracking
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Konversionsraten-Optimierung
  • Kundenaktivitäts-Tracking
  • Kundendatenbank
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundenprofile
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Marketing-Automatisierung
  • Marketingkalender
  • Mehrere Kampagnen
  • Mehrfache Datenquellen
  • Mehrsprachig
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Attribution
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multi-Touch-Attribution
  • Multichannel-Management
  • Multichannel-Marketing
  • Multivariate Tests
  • Personalisierung
  • Prädiktive Analytik
  • ROI-Tracking
  • SMS-Marketing
  • Segmentierung
  • Social Marketing
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Verhaltens-Tracking
  • Verhaltensbezogene Analysen
  • Visuelle Analytik
  • Vorlagen-Management
  • Workflow-Management
  • Zielgruppen-Targeting
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zuordnungsmodellierung
  • Überwachung

Alternativen

Beehively

4,5
Nr. 1 Alternative zu Solitics
Beehively is a school administration system designed to help educational institutions manage distance learning...

SAS Customer Intelligence 360

4,5
Nr. 2 Alternative zu Solitics
SAS Customer Intelligence 360 is an intelligent, multi-channel marketing solution. Modules of Customer Intelligence 360...

ActiveDEMAND

4,2
Nr. 3 Alternative zu Solitics
ActiveDEMAND ist eine integrierte Online-Marketingplattform, mit der Vermarkter und Agenturen ihre Produkte und...

Synerise

4
Nr. 4 Alternative zu Solitics
Synerise ist eine KI-Wachstumsumgebung für B2C und B2B, das eine 360-Kunden-Sicht und Personalisierung bietet.

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(8)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du Solitics bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
Zeigt 5 von 8 Bewertungen
Sagi
Gesamtbewertung
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Great solution, awesome people!!!

Bewertet am 26.10.2021

Very positive, huge value for money, great people - from the support agent, through the data and...

Very positive, huge value for money, great people - from the support agent, through the data and developers and up until the C level and the [SENSITIVE CONTENT]

Vorteile

They have many segmentation and campaign capabilities, allowing to target users in real time, based on events and actions the user is doin, on site and through the marketing channels (Email, SMS etc.)
They have great support and CS managers that will help you very fast and until you'll be satisfied with a solution

Nachteile

Immediate reports should be improved significantly

In Betracht gezogene Alternativen

Beehively

Warum Solitics gewählt wurde

Price, real time marketing

Gründe für den Wechsel zu Solitics

Had the best solution
Niv
Gesamtbewertung
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Solitics real time engagement

Bewertet am 16.11.2021

Vorteile

Solitics have lots of 3rd party integration, great costumer success team. They do some customizations to the platform, They have out of the box solutions. Great team to work with.

Nachteile

Solitics reports dashboard is not that great, but the team are working on improving it all the time.

Yaniv
Gesamtbewertung
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

solitics review

Bewertet am 31.10.2021

journeys and ad hoc campaigns for our players

journeys and ad hoc campaigns for our players

Vorteile

options for ad hocs and journeys, options for all channels campaigns.

Nachteile

messy, unclear, very unclear reports, needs alot of improvment

Rotem
Gesamtbewertung
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Solitics Review

Bewertet am 11.5.2022

Recommend them but of course it is necessary to check the competitors as well

Recommend them but of course it is necessary to check the competitors as well

Vorteile

The system is very intuitive, easy to use and very simple to explain and teach new users about it.
easy to set up journey's & promotion , the Dashboard also clear to view

Nachteile

Because we use it for few brands it is not so convenient to use once we export the report, the report is very unfriendly and there is not so much how to control the fields there.
Also there is no neat guide that explains / accompanies you as a user so that way you are dependent on a support team that is very nice but not always able to teach and explain all the options that the system have

Steven
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Solitics for CRM Marketing

Bewertet am 22.10.2021

I have been a fan since starting to use Solitics. Initially I had a few teething problems but once...

I have been a fan since starting to use Solitics. Initially I had a few teething problems but once we resolved a few load issues and other ad-hoc bits I have been very impressed. It's great to work with their team who you can tell are all very passionate about the product they sell.

Vorteile

I have been a key user of Solitics for around 6+ months, having had experience across other major platforms in this space ie Marketo, Salesforce, Dotmailer etc. I really like how bespoke Solitics feels - there are many features that I really enjoy such as blocking specific marketing channels from sending to inappropriate customers.

The Solitics product has been designed very cleverly where segmentation and data triggering are intuitive to build. Within the 1st few weeks' of using the product I was able to design multi-channel user journeys to try convert our prospects and clients and grow our retention strategy.

The support team are all excellent and it's always a pleasure dealing with them.

Nachteile

The key addition I'd love is goal tracking within customer journeys. With such a bespoke system it would be great to be able to set a parameter for success eg compliance = compliant and judge out of 100% population entering the journey how many convert %.

5 von 8 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Solitics Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Solitics.

Solitics bietet folgende Kostenpläne an:

  • Gratis Testen: Verfügbar

Please contact Solitics directly for pricing details.

Solitics hat die folgenden typischen Kunden:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Solitics unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Solitics unterstützt die folgenden Geräte:

Solitics kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AGNITAS, ActiveTrail, Amazon Redshift, Amazon S3, Apache Kafka, BulkSMS, Clickatell, Dynamic Messaging System, Facebook Live, HuBuCo, Infobip, MMG Fusion, MailGenius, Mailgun, MetaTrader 5, Microsoft Azure, MongoDB, MySQL, Omega System, OneSignal, OrangeCRM, Panda3D, PostgreSQL, Pushwoosh, Salesforce Foundation, SendGrid, Sendinblue, Telegram, Textlocal, TradeSoft, Twilio, VWO Engage, Vonage Business Communications, WhatsApp, Xtremepush, ZeroBounce

Solitics bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Solitics gefundenen Softwarekategorien an.