ServiceNow Customer Service Management

Cloud-based customer service management software

Über ServiceNow Customer Service Management

ServiceNow Customer Service Management is a cloud-based software designed to help businesses handle and resolve clients' queries through omni-channel communication, work order assignment, case management, and more. With the Playbooks for CSM module, agents can request information to/from clients, create tasks for team members, and visualize the entire case process lifecycle on a unified platform.

ServiceNow Customer Service Management provides organizations with interactive dashboards, which allow them to gain an overview of trends, customer service metrics, and key performance indicators (KPIs) through actionable analytics. Clients can use the self-service portal to issue complaints or requests, create cases, and track the progress of ongoing projects via status reports. It also lets agents handle the entire order management lifecycle, from order capture to status tracking.

ServiceNow Customer Service Management enables businesses to integrate the platform with various third-party applications, such as 3CLogic, Adobe, CareAR, Five9, Locus DispatchIQ, and more. Other key features of the software include ticket handling, issue resolution, field service management, and process optimization.

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Die 5 Top-Alternativen zu ServiceNow Customer Service Management

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu ServiceNow Customer Service Management

Bilder

ServiceNow Customer Service Management Software - 1
ServiceNow Customer Service Management Software - 2
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ServiceNow Customer Service Management Software - 2

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von ServiceNow Customer Service Management: 45

  • Agenten-Schnittstelle
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisiertes Routing
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Chatbot
  • Computer Telephony Integration
  • Dashboard
  • Daten-Connectors
  • Daten-Identifizierung
  • Datenvisualisierung
  • Datenvorbereitung in Selbstbedienung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • Maschinelles Lernen
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Personalmanagement
  • Prädiktive Analytik
  • Self-Service Portal
  • Self-Service-Analysen
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Social-Media-Integration
  • Störfallmanagement
  • Supportticket-Management
  • Terminverwaltung
  • Ticket-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Verarbeitung natürlicher Sprache
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Virtueller Assistent
  • Volltextsuche
  • Warnungen / Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Überprüfung von Vorfällen

Alternativen

Zendesk

4,4
Nr. 1 Alternative zu ServiceNow Customer Service Management
Zendesk ist die weltweit führende Cloud-basierte Service-Software-Lösung, der über 40.000 Organisationen vertrauen....

Freshdesk

4,5
Nr. 2 Alternative zu ServiceNow Customer Service Management
Freshdesk ist eine cloudbasierte Omnichannel-Kundendienstsoftware für Unternehmen jeder Größe mit Lösungen, die die...

RingCentral MVP

4,2
Nr. 3 Alternative zu ServiceNow Customer Service Management
Entwickelt, um dir ein flexibles, mobiles und leistungsstarkes Cloud-Telefonsystem zu bieten. Erlebe Web, Audio und...

Azure DevOps Services

4,4
Nr. 4 Alternative zu ServiceNow Customer Service Management
Azure DevOps Services is designed to help small to large businesses streamline prioritization, release management, and...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(120)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,0/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du ServiceNow Customer Service Management bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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Zeigt 5 von 120 Bewertungen
Jason P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

ServiceNow A Great Piece of Software

Bewertet am 31.7.2019

We use it to enter tickets for clients experiencing issues with our software. I use it on a daily...

We use it to enter tickets for clients experiencing issues with our software. I use it on a daily basis to log these tickets and to keep records of issues that are clients experience.

Vorteile

This software is very easy to use and is extremely user-friendly. I love that it is very customizable and can be tailored to any buisness model.

Nachteile

There are times that it can be slow when trying to interact with some of the dashboards.

Ryan W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Complete Package

Bewertet am 17.2.2020

We are using this ServiceNow CSM as our primary Customer Service tool and we are easily able to...

We are using this ServiceNow CSM as our primary Customer Service tool and we are easily able to manage thousands of cases per day which we have found difficult when using other applications in the past.

Vorteile

The ServiceNow CSM modules offer a full suite of features for customer management. The product is easy to use and extremely flexible.

Nachteile

ServiceNow's easy of customization can also be its achilles heel. If managed improperly or over-customized it does not take long to make oob upgrade path unsustainable.

In Betracht gezogene Alternativen

Dynamics 365

Warum ServiceNow Customer Service Management gewählt wurde

Dynamics was unable to handle the level of customization required for our business.

Zuvor genutzte Software

Dynamics 365
Norbert K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I really appreciate using Service Now in my daily basis

Bewertet am 8.5.2022

I'm using Service Now as a daily tool to support users with their technical issues and I find...

I'm using Service Now as a daily tool to support users with their technical issues and I find Service Now as a excelent tool for this. It's easy to use for users, customizable for me and my colleagues from the support team, have many options to organize Your work. I appreciate it very much and if I change my job, I hope that I will also work in Service Now in the new one.

Vorteile

I think most important part that I like is posibility to configure Service Now layouts, list and elements on the screen to meet Your personal needs. Want to have this element to be shown in Your homepage dashboard? No problem! You need to create own template to not put the same response every time? Sure thing, You can do it here! Very layouts and pages which I like the most.

Nachteile

I think building reports and dashboards can be quite difficult when You are trying to do it first time. Report and dashboard builders are quite complex tools any such many options can be shocking at first and you need to spend some time to discover what is what and get used to it.

Adnan B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Groߟhandel
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Tickets!!

Bewertet am 13.5.2022

Vorteile

Covers a lot of units like customer support, IT support. It can be used for both internal and external customers. Can generate extensive reports regarding SLAs and the number of tickets being opened and closed.

Nachteile

Complex and somewhat expensive licensing program. Can get very slow at times.

Ravi S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

One of the best Ticketing tools available

Bewertet am 26.4.2022

Vorteile

Covers all ITIl aspects w.r.t incident, problem and change management.
It has a very cohensive environment right from when an employee joins the organisation, getting access to applications, performing day to day jobs with tickets, requests, incidents, problems and changes.
Given the fact that it also has inbuilt reporting capabilities, this is an absolute must.
It's api and backend can be accessed by multiple softwares and applications enhancing the capability to produce visually appealing reports.
Admins/engineers/customer service execs can create their own dashboards to monitor their queues efficiently.
Inhouse capability to graphically repsent the queue make things easier while distributing work, prioritising work, planning change activities etc...

Nachteile

None that I know of as yet.
Whatever customisations i needed were easily available within the existing module.

5 von 120 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

ServiceNow Customer Service Management Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ServiceNow Customer Service Management.

ServiceNow Customer Service Management bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Contact ServiceNow for pricing details.

ServiceNow Customer Service Management hat die folgenden typischen Kunden:

1 001-5 000

ServiceNow Customer Service Management unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

ServiceNow Customer Service Management unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

ServiceNow Customer Service Management kann in folgende Anwendungen integriert werden:

3CLogic, Bright Pattern, Five9, Medallia Experience Cloud, SightCall, Sprinklr, Talkdesk, TenFold, Vonage Business Communications, Webex

ServiceNow Customer Service Management bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat

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