ServiceNow Customer Service Management

Cloud-based customer service management software

Über ServiceNow Customer Service Management

ServiceNow Customer Service Management is a cloud-based software designed to help businesses handle and resolve clients' queries through omni-channel communication, work order assignment, case management, and more. With the Playbooks for CSM module, agents can request information to/from clients, create tasks for team members, and visualize the entire case process lifecycle on a unified platform.

ServiceNow Customer Service Management provides organizations with interactive dashboards, which allow them to gain an overview of trends, customer service metrics, and key performance indicators (KPIs) through actionable analytics. Clients can use the self-service portal to issue complaints or requests, create cases, and track the progress of ongoing projects via status reports. It also lets agents handle the entire order management lifecycle, from order capture to status tracking.

ServiceNow Customer Service Management enables businesses to integrate the platform with various third-party applications, such as 3CLogic, Adobe, CareAR, Five9, Locus DispatchIQ, and more. Other key features of the software include ticket handling, issue resolution, field service management, and process optimization.

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Die 5 Top-Alternativen zu ServiceNow Customer Service Management

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Märkte

Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu ServiceNow Customer Service Management

Bilder

ServiceNow Customer Service Management Software - 1
ServiceNow Customer Service Management Software - 2
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ServiceNow Customer Service Management Software - 1
ServiceNow Customer Service Management Software - 2

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von ServiceNow Customer Service Management: 45

  • Agenten-Schnittstelle
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisiertes Routing
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Chatbot
  • Computer Telephony Integration
  • Dashboard
  • Daten-Connectors
  • Daten-Identifizierung
  • Datenvisualisierung
  • Datenvorbereitung in Selbstbedienung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • Maschinelles Lernen
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Personalmanagement
  • Prädiktive Analytik
  • Self-Service Portal
  • Self-Service-Analysen
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Social-Media-Integration
  • Störfallmanagement
  • Supportticket-Management
  • Terminverwaltung
  • Ticket-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Verarbeitung natürlicher Sprache
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Virtueller Assistent
  • Volltextsuche
  • Warnungen / Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Überprüfung von Vorfällen

Alternativen

NetSuite

4,1
Nr. 1 Alternative zu ServiceNow Customer Service Management
NetSuite ist eine Cloud-ERP-Lösung (Enterprise Resource Planning), der mehr als 32.000 wachstumsstarke internationale...

Freshdesk

4,5
Nr. 2 Alternative zu ServiceNow Customer Service Management
Freshdesk ist eine cloudbasierte Omnichannel-Kundendienstsoftware für Unternehmen jeder Größe mit Lösungen, die die...

RingCentral MVP

4,2
Nr. 3 Alternative zu ServiceNow Customer Service Management
Entwickelt, um dir ein flexibles, mobiles und leistungsstarkes Cloud-Telefonsystem zu bieten. Erlebe Web, Audio und...

Microsoft Visual Studio

4,6
Nr. 4 Alternative zu ServiceNow Customer Service Management
Microsoft Visual Studio Online ist eine webbasierte Kollaborations- und Projektmanagement-Anwendung für Software-Versand...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(131)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du ServiceNow Customer Service Management bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 131 Bewertungen
Jason
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

ServiceNow A Great Piece of Software

Bewertet am 31.7.2019

We use it to enter tickets for clients experiencing issues with our software. I use it on a daily...

We use it to enter tickets for clients experiencing issues with our software. I use it on a daily basis to log these tickets and to keep records of issues that are clients experience.

Vorteile

This software is very easy to use and is extremely user-friendly. I love that it is very customizable and can be tailored to any buisness model.

Nachteile

There are times that it can be slow when trying to interact with some of the dashboards.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Service Now -tools to use for Ticket management

Bewertet am 3.11.2022

I love the look and feel of service-Now.Support documentation and KB articles.If you have HI portal...

I love the look and feel of service-Now.Support documentation and KB articles.If you have HI portal access then 80% of your problem is gone. Means you will get all the access for KB and documents which help you to understand any issue or product/ releases.Price is bit high but it is worthy to have Servicenow in your company.

Vorteile

first and formost point is, most the module is Workflow driven.for Juniors it is ease to use and learn.coding is minimal.you will get hell lot of examples from Web and Service-now communities to refer. APIs are readily available to integrate with any app.

Nachteile

if you report a problem or request for new feature then Servicenow team will take time to review that.then they will plan in their road Map may be it will come in next release like they have different release (helsinki/ geneva) or may be it will not come.this software they are keeping upto date so your team should have developers to fix the issue after each release.but i will say their product documentation is so so So good, it will help to understand and fix anything.

In Betracht gezogene Alternativen

SAP Customer Experience und Wolken ServiceDesk

Warum ServiceNow Customer Service Management gewählt wurde

maintaince of the product and support turn around time.

Zuvor genutzte Software

Microsoft Visual Studio

Gründe für den Wechsel zu ServiceNow Customer Service Management

Support and Market review of this product is good.
Ana
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

General queues

Bewertet am 10.11.2022

Searching challenges and finding a lost ticket number can take a while

Searching challenges and finding a lost ticket number can take a while

Vorteile

It's very configurable with a little of options, easy yo use

Nachteile

Better search power would be useful and make it easier

Meenakshi
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

S_Now

Bewertet am 20.9.2022

Excellent, Documents are accessible for guidance.

Excellent, Documents are accessible for guidance.

Vorteile

Widely used by companies so easy to train and hire subject matter experst.

Nachteile

Building workflows takes time and effort as its not OOB.

In Betracht gezogene Alternativen

Microsoft Azure

Warum ServiceNow Customer Service Management gewählt wurde

Better issue handling and integration.

Gründe für den Wechsel zu ServiceNow Customer Service Management

Cost efficiency, Easy to train and onboard the team.
Ryan
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Complete Package

Bewertet am 17.2.2020

We are using this ServiceNow CSM as our primary Customer Service tool and we are easily able to...

We are using this ServiceNow CSM as our primary Customer Service tool and we are easily able to manage thousands of cases per day which we have found difficult when using other applications in the past.

Vorteile

The ServiceNow CSM modules offer a full suite of features for customer management. The product is easy to use and extremely flexible.

Nachteile

ServiceNow's easy of customization can also be its achilles heel. If managed improperly or over-customized it does not take long to make oob upgrade path unsustainable.

In Betracht gezogene Alternativen

Dynamics 365

Warum ServiceNow Customer Service Management gewählt wurde

Dynamics was unable to handle the level of customization required for our business.

Zuvor genutzte Software

Dynamics 365
5 von 131 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

ServiceNow Customer Service Management Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ServiceNow Customer Service Management.

ServiceNow Customer Service Management bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Contact ServiceNow for pricing details.

ServiceNow Customer Service Management hat die folgenden typischen Kunden:

1 001-5 000

ServiceNow Customer Service Management unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

ServiceNow Customer Service Management unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

ServiceNow Customer Service Management kann in folgende Anwendungen integriert werden:

3CLogic, Bright Pattern, Five9, Medallia Experience Cloud, SightCall, Sprinklr, Talkdesk, TenFold, Vonage Business Communications, Webex

ServiceNow Customer Service Management bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat

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