Über Salesforce Marketing Cloud

Lerne Salesforce Marketing Cloud kennen, die führende Marketinglösung, um Kundenbindung zu verbessern. Verwende das leistungsstarke Datenmanagement, um Daten von Erst-, Zweit- und Drittanbietern zusammen mit Offline-Daten zu erfassen, zu organisieren und sicher zu speichern, um vollständige Profile für Verbraucherdaten zu erstellen. Passe jede Interaktion auf deiner Reise mit deiner Marke mithilfe der integrierten KI an. Sprich dann jeden einzelnen Kunden mit branchenführenden E-Mail-, Mobil-, Werbe- und sozialen Lösungen an.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, China, Deutschland und 5 weitere , Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch und 16 weitere , Finnisch, Französisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Ungarisch

Bilder

Build audiences on Facebook, Google, Instagram, Twitter, YouTube, and — with Salesforce DMP — the entire display advertising ecosystem.
Manage customer journeys at scale using data from any source with Email Studio.
Visualize consumer activity at every touchpoint, on any channel with Interaction Studio.
Create and save custom views of your data, understand how prospects are engaging, and enjoy a holistic view of every customer.
Use machine learning and artificial intelligence to define and reach your target audience more efficiently and effectively.
Monitor audience discussions on topics that matter to your brand using machine-learning sentiment analysis and image recognition.
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Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Build audiences on Facebook, Google, Instagram, Twitter, YouTube, and — with Salesforce DMP — the entire display advertising ecosystem. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Manage customer journeys at scale using data from any source with Email Studio. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Visualize consumer activity at every touchpoint, on any channel with Interaction Studio. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Create and save custom views of your data, understand how prospects are engaging, and enjoy a holistic view of every customer. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Use machine learning and artificial intelligence to define and reach your target audience more efficiently and effectively. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Monitor audience discussions on topics that matter to your brand using machine-learning sentiment analysis and image recognition.

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Salesforce Marketing Cloud: 117

  • A/B-Tests
  • API
  • Abonnementverwaltung
  • Abonnenten-Management
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Anpassbare CTAs
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Automatische Antworten
  • Automatisiertes Veröffentlichen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bildbibliothek
  • CAN SPAM-Compliance
  • CRM
  • Content-Management
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Daten-Import / -Export
  • Datenerfassung und Übertragung
  • Datenvisualisierung
  • Datenwiederherstellung
  • Demografische Daten
  • Drag-and-Drop
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • Dynamische Inhalte
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Tracking
  • E-Mail-Verteilung
  • E-Mail-Vorlagen
  • E-Mail-Überwachung
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Engagement-Analytik
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Filtern nach Keyword
  • Gemeinsamer Posteingang
  • Individuelle Anpassung
  • Inhalt-Bibliothek
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnen-Tracking
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kampagnenplanung
  • Kanalmanagement
  • Kanalzuordnung
  • Klick-Tracking
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Konversionsraten-Optimierung
  • Kundenbefragungen
  • Kundenbindung
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundenhistorie
  • Kundensegmentierung
  • Lead-Pflege
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Lifecycle-Management
  • Listen-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Marketingkalender
  • Mehrere Kampagnen
  • Mobil-ootimierte E-Mails
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Marketing
  • Multivariate Tests
  • Nachterminierung
  • Nachverfolgung der Marken
  • Planungs-Tools
  • Priorisierung
  • Prädiktive Analytik
  • Push-Benachrichtigungen
  • Reaktions-Management
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Routing
  • SMS-Marketing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Sales-Pipeline-Management
  • Segmentierung
  • Social Marketing
  • Social Media-Überwachung
  • Spam-Blockierung
  • Standortverfolgung
  • Stapelverarbeitung
  • Suchen / filtern
  • Suchmaschinen-Marketing
  • Terminplanung
  • Transaktionshistorie
  • Unterschriften-Management
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verhaltens-Tracking
  • Verhaltensbezogene Analysen
  • Verkaufsanalyse
  • Verwaltung mehrerer Konten
  • Vorformulierte Antworten
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Editor
  • Warteschlangenmanagement
  • Website-Analytik
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Werbenetzwerksintegration
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wettbewerbsanalyse
  • Whitelist/Blacklist
  • Zielgruppen-Targeting
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zielsetzung / Nachverfolgung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Überwachung

Alternativen

Zoho CRM

4,2
Alternative Nr. 1 zu Salesforce Marketing Cloud
Zoho CRM ist eine web-basierte CRM-Anwendung, die Benutzern eine 360-Grad-Übersicht über Vertrieb, Marketing, Inventar,...

Marketing 360

4,7
Alternative Nr. 2 zu Salesforce Marketing Cloud
Marketing 360 ist ein Marketing-Software-Unternehmen, das eine Kombination aus integrierter Software und...

Mailchimp

4,5
Alternative Nr. 3 zu Salesforce Marketing Cloud
Mehr als 15 Millionen Kunden weltweit nutzen MailChimp zum Versenden von Marketing-E-Mails, automatisierten Nachrichten...

User.com

4,6
Alternative Nr. 4 zu Salesforce Marketing Cloud
User.com ist eine Marketing-Automation-Plattform, die das Engagement erhöht und die Konversionen verbessert, indem eine...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4 /5
(262)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,6/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
3,6/5
Kundenbetreuung
3,7/5

Hast du Salesforce Marketing Cloud bereits?

Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 262 Bewertungen angezeigt
Aaron B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Powerful, but complex

Bewertet am 28.1.2019

Vorteile

This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Nachteile

There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

Walter T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Hochschulbildung
  • Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

SFMC

Bewertet am 21.1.2020

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of...

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Vorteile

In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Nachteile

Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Helpful tool for work teams

Bewertet am 17.3.2021

Vorteile

You are able to view and respond to emails from all of your coworkers which helps with workload management.

Nachteile

Often has glitches that needs IT help to fix.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Terrible product, terrible support

Bewertet am 7.7.2018

Vorteile

The personalization options are pretty cool. But when you use them (with AMPscript) the Journey Builder is pretty much useless as Engagement Splits don't work with them.

Nachteile

Where to start.
- Extremely buggy system. We had multiple issues with the Journey Builder that resulted in a number of our subscribers receiving thousands of emails which put us on the spam list for Gmail.
- The Journey Builder is extremely rigid. You have to create new versions if you want to make even the smallest edit. Then you'll likely need to double check every single step because things break super easily.
When you update emails that are used in Journeys in Content Builder, you need to go into these Journeys and manually update these emails again to make sure the changes take effect. You can try to solve this with Reference Content but then Engagement Splits don't work because it cannot see the URLs. Same goes for using Dynamic Content. Also, current subscribers in the existing version of a journey cannot be placed into the new version of the journey. Lastly, you can only add subscribers to retargeting audiences but NOT REMOVE them from these retargeting audiences. You'll have to create ANOTHER retargeting audience (for which you have to pay extra) to exclude these in e.g. Facebook. Compare that with a cheap tool like ActiveCampaign and you're just amazed how bad Marketing Cloud is. Especially Journey Builder is the worst app I've ever come across.
- The platform is basically not usable without Salesforce CRM. This creates a number of problems, e.g. not being able to simply send a realtime response email when someone fills a form on your website. Also, even though it's the same company, the integration between Salesforce and Marketing Cloud is complex and just basically terrible.
- Cloud Pages Smart Capture forms are useless. It doesn't accept people that are already in the data extension that is connected to a particular Smart Capture form but it does not warn you about this in any way. Also, if you use Salesforce as your DoR you can't use Smart Capture forms but are forced to build custom AMPscript code due the ContactID being created in Salesforce (not possible in Marketing Cloud).
- As I mentioned above, functions don't work well with each other. This because they just bought a bunch of different companies and tried to tie it together. This also makes it very difficult to navigate as some functions overlap while others are completely incompatible. The system is also very slow. Loading times are not rarely over 10 seconds. This makes working with it daily a true torture.

There are numerous other smaller bugs and annoying things that I don't have time for to write down but if I can summerize, if you want your marketing team to be lean, flexible and successful then do yourself a favor and pick any other system.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Definitely a step up from MailChimp

Bewertet am 5.9.2019

Vorteile

This software makes it easy to build professional looking emails that add all the information you need with drag and drop

Nachteile

IT is sometimes hard to organize and sort files

5 von 262 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Salesforce Marketing Cloud Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Salesforce Marketing Cloud.

Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 4.800,00 €
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Ungarisch

Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Salesforce Marketing Cloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Facebook, LinkedIn for Business, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Simply Measured, Twitter, Vidyard, Workfront

Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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