Salesforce Marketing Cloud Übersicht

Was ist Salesforce Marketing Cloud?

Salesforce Marketing Cloud wurde entworfen, alle möglichen E-Mails zu senden, von Batch-Emails bis hin zu komplett personalisierten und ereignisgesteuerten E-Mails mit prädiktivem Inhalt

Salesforce Marketing Cloud Übersicht

Kosten

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Salesforce Marketing Cloud Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch, Englisch und 16 weitere , Finnisch, Französisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Ungarisch

Medien

Build audiences on Facebook, Google, Instagram, Twitter, YouTube, and — with Salesforce DMP — the entire display advertising ecosystem.
Manage customer journeys at scale using data from any source with Email Studio.
Visualize consumer activity at every touchpoint, on any channel with Interaction Studio.
Create and save custom views of your data, understand how prospects are engaging, and enjoy a holistic view of every customer.
Use machine learning and artificial intelligence to define and reach your target audience more efficiently and effectively.
Monitor audience discussions on topics that matter to your brand using machine-learning sentiment analysis and image recognition.
Videos zu Salesforce Marketing Cloud Videos zu Salesforce Marketing Cloud Videos zu Salesforce Marketing Cloud Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Build audiences on Facebook, Google, Instagram, Twitter, YouTube, and — with Salesforce DMP — the entire display advertising ecosystem. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Manage customer journeys at scale using data from any source with Email Studio. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Visualize consumer activity at every touchpoint, on any channel with Interaction Studio. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Create and save custom views of your data, understand how prospects are engaging, and enjoy a holistic view of every customer. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Use machine learning and artificial intelligence to define and reach your target audience more efficiently and effectively. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Monitor audience discussions on topics that matter to your brand using machine-learning sentiment analysis and image recognition.

Salesforce Marketing Cloud Bewertungen

Salesforce Marketing Cloud Bewertungen

Gesamtbewertung
4
/
5
Ausgezeichnet
99

Sehr gut
103

Durchschnitt
40

Gering
8

Schlecht
10

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,6
Funktionen
4,1
Bedienkomfort
3,6
Kundenbetreuung
3,7
78% haben diese Anwendung empfohlen
Aaron B.

Powerful, but complex


Mit Google übersetzen
Walter T.

SFMC

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Streer clear of Marketing Cloud if you're a small company

It's 2020 and this product has the UX of the 2000's and a backlog of tech debt and bugs for a premium price. For a small business I'd HIGHLY recommend going with something else. Not only do you pay a PREMIUM price for Marketing Cloud, but you'll also end up spending more time than you should trying to figure out this product.

There are "features" that exist, like data conversion on automations, but you'll have to spend time figuring out that they exist so you can e-mail support and request they turn them on, when they should have just been there in the first place.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Definitely a step up from MailChimp


Mit Google übersetzen
Russell C.

Fantastic Platform For Marketing

You get the benefit of an easy to use email platform, and the ability to automate workflows to enhance the personation of your customers.


Mit Google übersetzen
Aaron B.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Powerful, but complex

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 28.1.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Nachteile

There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Walter T.
Branche: Hochschulbildung
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

SFMC

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 21.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Vorteile

In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Nachteile

Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Streer clear of Marketing Cloud if you're a small company

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 31.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

It's 2020 and this product has the UX of the 2000's and a backlog of tech debt and bugs for a premium price. For a small business I'd HIGHLY recommend going with something else. Not only do you pay a PREMIUM price for Marketing Cloud, but you'll also end up spending more time than you should trying to figure out this product.

There are "features" that exist, like data conversion on automations, but you'll have to spend time figuring out that they exist so you can e-mail support and request they turn them on, when they should have just been there in the first place.

Vorteile

I like that Send Time Optimization was included, this was extra with the previous e-mail marketing product we used.

Nachteile

First, we ended up in Google's black hole even when following the plan laid out by our integration partner. That you need an integration partner to get a small business setup should have been a huge red flag, but we thought we were stepping up to a more powerful e-mail product.

There are bugs everywhere. Our integration partner had many tips like making sure to unselect an e-mail reselect it and stop and start a trigger to make sure the new e-mail is used, these are things that should be handled by the UX and not tribal knowledge. We used alias in our e-mails to aid in reporting, but sometimes they show up in the report and sometimes it shows the original URL. We opened a ticket and months later it was closed with no resolution, because there's a back end bug in their system that they believed was causing the issue.

There's a lot of duplicated functionality that has different features. Want to manage your data extension you can do it in Email Studio or Contact Builder, BUT the features are different between the two. You can only easily add records in one of them so you have to remember which one you can do a specific action in.

Their reporting is limited on Journey's and you'll need to extract all the data to do any deep dives. You'll need to use Journey's if you want to use send time optimization or any of the AI logic, so you're guaranteed to have to build your own reporting in your own tools. We needed this to realize we were in the Google black hole.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Versicherung
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Definitely a step up from MailChimp

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 5.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

This software makes it easy to build professional looking emails that add all the information you need with drag and drop

Nachteile

IT is sometimes hard to organize and sort files

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Russell C.
Branche: Religiöse Einrichtungen
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Fantastic Platform For Marketing

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 5.6.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

You get the benefit of an easy to use email platform, and the ability to automate workflows to enhance the personation of your customers.

Vorteile

There's a lot that we use the marketing cloud for. Automation, email, journey builder, etc. It's something that helps us work with such a massive audience. We can send emails easily and import our own templates. It's also great for automating workflows and building out dynamic emails to save time in the future. You're really able to dig into personalization with this tool and really connect with your customers.

Nachteile

The customer support. The support is horrible. You have to call this number (if you can find it) and then bounce around an automated system that usually ends with a message to check the online forums for help. If you have any kind of emergency or need help ASAP you're not going to get it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
7,6/10
Basierend auf 260 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Salesforce Marketing Cloud Preis

Salesforce Marketing Cloud Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,6/5
Basierend auf 260 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Salesforce Marketing Cloud Funktionen

Salesforce Marketing Cloud Funktionen

A/B-Tests
API
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Content-Management
Daten-Import / -Export
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Analytik
Engagement-Analytik
Integration von Dritten
Kampagnen-Segmentation
Kampagnenanalyse
Kampagnenmanagement
Kundenspezifisches Branding
Multichannel-Marketing
Social-Media-Integration
Vorlagen-Management
Überwachung
Funktionen
4,1/5
Basierend auf 260 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zusätzliche Informationen für Salesforce Marketing Cloud

Zusätzliche Informationen für Salesforce Marketing Cloud

Schlüssel-Features von Salesforce Marketing Cloud

  • 1: 1 Inhalt-Personalisierung
  • A / B und zufällige Split-Tests
  • CRM und Cross-Channel-Integration
  • Drag-and-Drop-Segmentierung
  • Generiere Kundenerfahrung
  • Kundenerfahrung-Management
  • Lead-Erfassung
  • MMS und SMS
  • Nachrichten für jeden Schritt der Kundenerfahrung
  • Profil-Filterung
  • Prädiktive Intelligenz
  • Umfassende Echtzeit-Verfolgung und Berichterstattung
  • Vorgefertigte Vorlagen und Themen
  • Ziele setzen & verfolgen
  • Zustellbarkeit-Tools

Salesforce Marketing Cloud Häufig gestellte Fragen

Salesforce Marketing Cloud Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Salesforce Marketing Cloud.

F. Welche Preispläne bietet Salesforce Marketing Cloud an?

Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Salesforce Marketing Cloud?

Salesforce Marketing Cloud bietet die folgenden Funktionen:

  • 1: 1 Inhalt-Personalisierung
  • A / B und zufällige Split-Tests
  • CRM und Cross-Channel-Integration
  • Umfassende Echtzeit-Verfolgung und Berichterstattung
  • Generiere Kundenerfahrung
  • Kundenerfahrung-Management
  • Zustellbarkeit-Tools
  • Drag-and-Drop-Segmentierung
  • Ziele setzen & verfolgen
  • Lead-Erfassung
  • MMS und SMS
  • Nachrichten für jeden Schritt der Kundenerfahrung
  • Vorgefertigte Vorlagen und Themen
  • Prädiktive Intelligenz
  • Profil-Filterung

F. Wer sind die typischen Nutzer von Salesforce Marketing Cloud?

Salesforce Marketing Cloud hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Salesforce Marketing Cloud unterstützt?

Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Ungarisch

F. Unterstützt Salesforce Marketing Cloud mobile Geräte?

Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Geräte:

iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Salesforce Marketing Cloud?

Salesforce Marketing Cloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Alchemer, Bitium, ClickTale, CustomShow, Emma, Instapage, Kapost, Pipeliner CRM, Shipwire, Workfront

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Salesforce Marketing Cloud an?

Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen