
Salesforce Marketing Cloud
Über Salesforce Marketing Cloud
Lerne Salesforce Marketing Cloud kennen, die führende Marketinglösung, um Kundenbindung zu verbessern. Verwende das leistungsstarke Datenmanagement, um Daten von Erst-, Zweit- und Drittanbietern zusammen mit Offline-Daten zu erfassen, zu organisieren und sicher zu speichern, um vollständige Profile für Verbraucherdaten zu erstellen. Passe jede Interaktion auf deiner Reise mit deiner Marke mithilfe der integrierten KI an. Sprich dann jeden einzelnen Kunden mit branchenführenden E-Mail-, Mobil-, Werbe- und sozialen Lösungen an.
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Einsatz
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Unterstützte Sprachen
Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch und 16 weitere
Bilder






Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Salesforce Marketing Cloud: 155
Alternativen
SendGrid

Emma

SendPulse

Groove

Nutzerbewertungen
Hast du Salesforce Marketing Cloud bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Viele Einsatzmöglichkeiten
Bewertet am 13.1.2023
Vorteile
Das Tool hat unser Marketing auf ein neues Level gehoben und sehr viele Prozesse vereinfacht.
Nachteile
Es ist recht teuer und die Implementierung ist aufwendig.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Salesforce is Still King of the Hill, even in Marketing
Bewertet am 1.10.2015
Salesforce is the central repository for our business. All of our user activities like signups,...
Salesforce is the central repository for our business. All of our user activities like signups, payment history, the apps they have used and when, our marketing communications, our presentation collateral, and our customer support....all lie within the Salesforce cloud. It is the key to our customer facing business, and the Marketing Cloud is just one more piece to the puzzle.
Vorteile
Marketing Automation is hugely important to any business looking to scale their user base. SFDC's Marketing Cloud allows all communications that go to customers to be tracked, seamlessly within your overall SFDC instance. Campaigns to different groups are a cinch to setup. They have a nice, graphic UI for overall management, much better than the core SFDC stuff, for sure. Overall, this is a great tool to add to your company toolkit.
Nachteile
Maybe I am in the minority, but just about anything in Salesforce takes a little bit more time to learn than it seems like it should. Their UI is a touch clunky, and it certainly could use more design.

- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Fantastic Platform For Marketing
Bewertet am 5.6.2018
You get the benefit of an easy to use email platform, and the ability to automate workflows to...
You get the benefit of an easy to use email platform, and the ability to automate workflows to enhance the personation of your customers.
Vorteile
There's a lot that we use the marketing cloud for. Automation, email, journey builder, etc. It's something that helps us work with such a massive audience. We can send emails easily and import our own templates. It's also great for automating workflows and building out dynamic emails to save time in the future. You're really able to dig into personalization with this tool and really connect with your customers.
Nachteile
The customer support. The support is horrible. You have to call this number (if you can find it) and then bounce around an automated system that usually ends with a message to check the online forums for help. If you have any kind of emergency or need help ASAP you're not going to get it.
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Excellent lead management CRM
Bewertet am 17.3.2023
overall experience to salesforce is excellent and i have been using this from last 1.5 years and...
overall experience to salesforce is excellent and i have been using this from last 1.5 years and before i used to work on leadsqured
Vorteile
Salesforce Marketing Cloud is a powerful tool for businesses looking to create personalized, targeted, and engaging marketing campaigns across multiple channels.
Nachteile
sometimes for new user it is difficult to manage and it takes time to apply the filters
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Expensive and cumbersome with little support
Bewertet am 7.10.2020
Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money...
Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money beyond the cost of the product to set it up and maintain it. I am dissatisfied with the representatives of SF who have zero customer service skills and can’t even answer a question when asked. They are rigid and not willing to work with clients to provide solutions. They just want the contract. I will not be renewing with them.
Vorteile
It’s capabilities once it’s configured which takes a significant amount of time and money by hiring outsourced vendors to help set it up. SF offers little or no support and sends links in response to your questions.
Nachteile
They sell the product speaking in terms of monthly payments hen switch it to annual payments when you purchase the product. They do what’s in their best interests not the client’s. They sell you products that you don’t need but you won’t figure that out until you learn how to use them and set them up which takes a few months with the help of a consultant that you must pay for separately because it’s nothing included in the price and the products are not intuitive by any means. You will also need at least one employee dedicated to setting it up and maintaining the program. The very consultant that SF recommended that I hire at an extra fee to set up the program told me that I didn’t need six of the accounts that SF insisted I needed. They simply do not care if you ever use the products or are satisfied with the products until it’s time to renew your contracts. There are too many other alternatives from companies that actually care about having a long term relationship who will sell you what you need now and help you build the platform as you grow. SF has no such interest. I will not be renewing with them.
Salesforce Marketing Cloud Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Salesforce Marketing Cloud.F. Welche Preispläne bietet Salesforce Marketing Cloud an?
Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: € 4 800,00
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Salesforce Marketing Cloud?
Salesforce Marketing Cloud hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von Salesforce Marketing Cloud unterstützt?
Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Ungarisch
F. Unterstützt Salesforce Marketing Cloud mobile Geräte?
Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Salesforce Marketing Cloud?
Salesforce Marketing Cloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Adobe Workfront, LinkedIn for Business, Meta for Business, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Simply Measured, Twitter, Vidyard
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Salesforce Marketing Cloud an?
Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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- Social Media Analyse Tools
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