Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud

Spring Deinen Kunden in ihrem Email-Posteingang ins Auge

4,1/5 (255 Bewertungen)

Salesforce Marketing Cloud Übersicht

Was ist Salesforce Marketing Cloud?

Salesforce Marketing Cloud wurde entworfen, alle möglichen E-Mails zu senden, von Batch-Emails bis hin zu komplett personalisierten und ereignisgesteuerten E-Mails mit prädiktivem Inhalt

Salesforce Marketing Cloud Übersicht

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Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch und 16 weitere , Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Ungarisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch

Screenshots

Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Build audiences on Facebook, Google, Instagram, Twitter, YouTube, and — with Salesforce DMP — the entire display advertising ecosystem.
Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Build audiences on Facebook, Google, Instagram, Twitter, YouTube, and — with Salesforce DMP — the entire display advertising ecosystem. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Manage customer journeys at scale using data from any source with Email Studio. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Visualize consumer activity at every touchpoint, on any channel with Interaction Studio. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Create and save custom views of your data, understand how prospects are engaging, and enjoy a holistic view of every customer. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Use machine learning and artificial intelligence to define and reach your target audience more efficiently and effectively. Salesforce Marketing Cloud Screenshot: Monitor audience discussions on topics that matter to your brand using machine-learning sentiment analysis and image recognition.

Salesforce Marketing Cloud Bewertungen

Salesforce Marketing Cloud Bewertungen

Gesamtbewertung
4,1
/
5
Ausgezeichnet
99

Sehr gut
103

Durchschnitt
37

Gering
8

Schlecht
8

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
3,6
Kundenbetreuung
3,7
79% haben diese Anwendung empfohlen
Aaron B.

Powerful, but complex


Mit Google übersetzen
Walter T.

SFMC

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.


Mit Google übersetzen
James B.

Revolutionary all-in-one marketing

This has allowed a lot of things that we used to have to manually manage - email, customer journeys, etc - to be run semi autonomously. It's a lifechanger!


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

A huge waste of time

Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them our issues over video. Their premium support resources often couldn't figure out how to resolve our issues. It felt like they were just as fed up with this crap tool as we are. Although they didn't say it, I think one of our key employees quit over the frustration of dealing with marketing cloud.


Mit Google übersetzen
Christopher M.

The Marketing Cloud for Email Developers

It's not bad. Its very user friendly when you need to build assets with less time. I think those who have a more B2C business marketing model will find this more beneficial with the 1:1 ratio for personalization.


Mit Google übersetzen
Aaron B.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Powerful, but complex

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 28.1.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Nachteile

There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Walter T.
Branche: Hochschulbildung
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

SFMC

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 21.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Vorteile

In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Nachteile

Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

James B.
Branche: Religiöse Einrichtungen
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Revolutionary all-in-one marketing

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 29.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

This has allowed a lot of things that we used to have to manually manage - email, customer journeys, etc - to be run semi autonomously. It's a lifechanger!

Vorteile

I was blown away when we first started using Marketing Cloud. Finally a lot of the marketing activities we had done in many separate places were condensed into one place, all the data tying back into Salesforce

Nachteile

There have not been any huge issues I've found so far, though admittedly we've only been using Marketing Cloud for a couple of months.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

A huge waste of time

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 24.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them our issues over video. Their premium support resources often couldn't figure out how to resolve our issues. It felt like they were just as fed up with this crap tool as we are. Although they didn't say it, I think one of our key employees quit over the frustration of dealing with marketing cloud.

Vorteile

I don't like anything about this software.

Nachteile

The integration with Salesforce is WAY oversold in the marketing materials. Moving data back and forth between the two products is extremely finicky and prone to breaking. Expect lots of duplication of data and lists that will invariably be out of sync. Managing email opt out lists with two systems of record from the same company is a CAN-SPAM nightmare. The integration's administrative tools can't be accessed in lightning. The customer facing unsubscribe and profile management pages look like shit and can't be branded or customized. They are so old, they still provide customers a warning about using HTML emails with AOL. Your Salesforce users will see email sends and interactions in contact records for some but not all emails sent via marketing cloud. If you try to send to a campaign or report from Salesforce, email personalization won't work. Same thing for transactional emails. You will have to send every single piece of personalization data in the API call to marketing cloud, because MC won't be able to find it on its own, even though it has a list of all these attributes and is supposedly syncing with Salesforce. There is single sign on, but only by request, and provisioning of accounts is not supported. Journeys will break the minute you make the slightest change to them. Trying to split journeys based on Salesforce attributes often just doesn't work. Because it's Salesforce, anything you would actually want to do with this software comes at an additional cost.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Christopher M.
Branche: Versicherung
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

The Marketing Cloud for Email Developers

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 19.3.2020
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

It's not bad. Its very user friendly when you need to build assets with less time. I think those who have a more B2C business marketing model will find this more beneficial with the 1:1 ratio for personalization.

Vorteile

The drag and drop feature really made it so much easier to build emails and landing pages. Asset development time was really reduced significantly with less margin of error however everyone should always consider the actual content you embed for the actual message of the email and the marketing assets. Very little use of HTML/CSS code is needed but it does help trouble shoot at times.

Nachteile

It definitely lagged at times and the main frustration is the navigation back and forth to other applications and not being able to have multiple tabs open at the time which is something competitor products have a leg up on.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
7,7/10
Basierend auf 255 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Salesforce Marketing Cloud Preis

Salesforce Marketing Cloud Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Basierend auf 255 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Salesforce Marketing Cloud Funktionen

Salesforce Marketing Cloud Funktionen

A/B-Tests
API
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Content-Management
Daten-Import / -Export
Drag-and-Drop-Oberfläche
E-Mail-Marketing
Echtzeit-Analytik
Engagement-Analytik
Integration von Dritten
Kampagnen-Segmentation
Kampagnenanalyse
Kampagnenmanagement
Kundenspezifisches Branding
Multichannel-Marketing
Social-Media-Integration
Überwachung
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 255 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Zusätzliche Informationen für Salesforce Marketing Cloud

Zusätzliche Informationen für Salesforce Marketing Cloud

Schlüssel-Features von Salesforce Marketing Cloud

  • 1: 1 Inhalt-Personalisierung
  • A / B und zufällige Split-Tests
  • CRM und Cross-Channel-Integration
  • Drag-and-Drop-Segmentierung
  • Generiere Kundenerfahrung
  • Kundenerfahrung-Management
  • Lead-Erfassung
  • MMS und SMS
  • Nachrichten für jeden Schritt der Kundenerfahrung
  • Profil-Filterung
  • Prädiktive Intelligenz
  • Umfassende Echtzeit-Verfolgung und Berichterstattung
  • Vorgefertigte Vorlagen und Themen
  • Ziele setzen & verfolgen
  • Zustellbarkeit-Tools

Salesforce Marketing Cloud Häufig gestellte Fragen

Salesforce Marketing Cloud Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Salesforce Marketing Cloud.

F. Welche Preispläne bietet Salesforce Marketing Cloud an?

Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Salesforce Marketing Cloud?

Salesforce Marketing Cloud bietet die folgenden Funktionen:

  • 1: 1 Inhalt-Personalisierung
  • A / B und zufällige Split-Tests
  • CRM und Cross-Channel-Integration
  • Umfassende Echtzeit-Verfolgung und Berichterstattung
  • Generiere Kundenerfahrung
  • Kundenerfahrung-Management
  • Zustellbarkeit-Tools
  • Drag-and-Drop-Segmentierung
  • Ziele setzen & verfolgen
  • Lead-Erfassung
  • MMS und SMS
  • Nachrichten für jeden Schritt der Kundenerfahrung
  • Vorgefertigte Vorlagen und Themen
  • Prädiktive Intelligenz
  • Profil-Filterung

F. Wer sind die typischen Nutzer von Salesforce Marketing Cloud?

Salesforce Marketing Cloud hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Salesforce Marketing Cloud unterstützt?

Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Ungarisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch

F. Welche Preispläne bietet Salesforce Marketing Cloud an?

Salesforce Marketing Cloud hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Salesforce Marketing Cloud mobile Geräte?

Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Geräte:

iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Salesforce Marketing Cloud?

Salesforce Marketing Cloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, ClickTale, CustomShow, Emma, Instapage, Kapost, Pipeliner CRM, Shipwire, SurveyGizmo, Workfront

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Salesforce Marketing Cloud an?

Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen