Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud

Spring Deinen Kunden in ihrem Email-Posteingang ins Auge

Über Salesforce Marketing Cloud

Lerne Salesforce Marketing Cloud kennen, die führende Marketinglösung, um Kundenbindung zu verbessern. Verwende das leistungsstarke Datenmanagement, um Daten von Erst-, Zweit- und Drittanbietern zusammen mit Offline-Daten zu erfassen, zu organisieren und sicher zu speichern, um vollständige Profile für Verbraucherdaten zu erstellen. Passe jede Interaktion auf deiner Reise mit deiner Marke mithilfe der integrierten KI an. Sprich dann jeden einzelnen Kunden mit branchenführenden E-Mail-, Mobil-, Werbe- und sozialen Lösungen an.


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Du bist nicht sicher, ob Salesforce Marketing Cloud das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Salesforce Marketing Cloud

4,2 (486)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

€ 1 250,00
Monat
€ 20,00
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

162
202

Integrationen

8
70

Bedienkomfort

3,8 (486)
4,1 (6 690)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,8 (486)
4,3 (6 690)

Kundenservice

3,9 (486)
4,1 (6 690)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Zoho CRM

4,3
Nr. 1 Alternative zu Salesforce Marketing Cloud
Zoho CRM ist eine cloudbasierte CRM-Software, mit der Unternehmen jeder Größe Geschäfte intelligenter, besser und...

SendGrid

4,2
Nr. 2 Alternative zu Salesforce Marketing Cloud
Die Cloud-basierte Email-Infrastruktur von SendGrid entlastet Unternehmen von den Kosten und der Komplexität eigener...

EmailOctopus

4,7
Nr. 3 Alternative zu Salesforce Marketing Cloud
EmailOctopus ist ein E-Mail-Marketing-Tool über Amazon SES, das eine Vielzahl von E-Mail-Marketing-Vorlagen für die...

SugarCRM

3,8
Nr. 4 Alternative zu Salesforce Marketing Cloud
SugarCRM, die beliebteste CRM-Plattform der Welt - Verkaufszyklus beschleunigen und Erfolgsquote erhöhen: Automatisieren...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,2 /5
(486)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
3,8/5
Kundenbetreuung
3,9/5

Hast du Salesforce Marketing Cloud bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 486 Bewertungen
Jennifer
Gesamtbewertung
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Viele Einsatzmöglichkeiten

Bewertet am 13.1.2023

Vorteile

Das Tool hat unser Marketing auf ein neues Level gehoben und sehr viele Prozesse vereinfacht.

Nachteile

Es ist recht teuer und die Implementierung ist aufwendig.

Aaron
Aaron
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Powerful, but complex

Bewertet am 28.1.2019

Vorteile

This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Nachteile

There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

Walter
Gesamtbewertung
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 501–1 000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

SFMC

Bewertet am 21.1.2020

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of...

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Vorteile

In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Nachteile

Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

Sandra
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Expensive and cumbersome with little support

Bewertet am 7.10.2020

Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money...

Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money beyond the cost of the product to set it up and maintain it. I am dissatisfied with the representatives of SF who have zero customer service skills and can’t even answer a question when asked. They are rigid and not willing to work with clients to provide solutions. They just want the contract. I will not be renewing with them.

Vorteile

It’s capabilities once it’s configured which takes a significant amount of time and money by hiring outsourced vendors to help set it up. SF offers little or no support and sends links in response to your questions.

Nachteile

They sell the product speaking in terms of monthly payments hen switch it to annual payments when you purchase the product. They do what’s in their best interests not the client’s. They sell you products that you don’t need but you won’t figure that out until you learn how to use them and set them up which takes a few months with the help of a consultant that you must pay for separately because it’s nothing included in the price and the products are not intuitive by any means. You will also need at least one employee dedicated to setting it up and maintaining the program. The very consultant that SF recommended that I hire at an extra fee to set up the program told me that I didn’t need six of the accounts that SF insisted I needed. They simply do not care if you ever use the products or are satisfied with the products until it’s time to renew your contracts. There are too many other alternatives from companies that actually care about having a long term relationship who will sell you what you need now and help you build the platform as you grow. SF has no such interest. I will not be renewing with them.

Richard
Richard
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Knowledge of customer and company information

Bewertet am 4.4.2023

It is the basis for activity and project information linked to daily reporting information from...

It is the basis for activity and project information linked to daily reporting information from customers and employees across the company. All Marketing activities can be quantified, and you can easily understand the bottleneck, the cause and what is happening using the dashboard. In addition, because it can be linked to a wide variety of MAs, it is possible to manage customer data collectively. Employees can also query the information from the smartphone app to check all customer information without wasting time, even when they are away.

Vorteile

It is possible to manage schedules, customers, projects, etc., but it is excellent that it is possible to customize reports and create systems flexibly. The information needed and the management contents differ for each company and center, but I think the service is agile. At first, getting members to enter data is difficult, but as the number of items entered correctly increases, each salesperson's activities become more apparent. Since it has been possible to capture the characteristics of each member, sales productivity has improved in several ways, such as advice on which items to improve and knowledge sharing if things grow.

Nachteile

Although bugs occur infrequently, they can temporarily disrupt work because they are irreplaceable and essential tools for the business.

5 von 486 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Salesforce Marketing Cloud Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Salesforce Marketing Cloud.

Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: € 1 250,00/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Salesforce Marketing Cloud hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Ungarisch

Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Salesforce Marketing Cloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Adobe Workfront, LinkedIn for Business, Meta for Business, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Simply Measured, Twitter/X, Vidyard

Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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