Salesforce Marketing Cloud
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Über Salesforce Marketing Cloud
Lerne Salesforce Marketing Cloud kennen, die führende Marketinglösung, um Kundenbindung zu verbessern. Verwende das leistungsstarke Datenmanagement, um Daten von Erst-, Zweit- und Drittanbietern zusammen mit Offline-Daten zu erfassen, zu organisieren und sicher zu speichern, um vollständige Profile für Verbraucherdaten zu erstellen. Passe jede Interaktion auf deiner Reise mit deiner Marke mithilfe der integrierten KI an. Sprich dann jeden einzelnen Kunden mit branchenführenden E-Mail-, Mobil-, Werbe- und sozialen Lösungen an.
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- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Viele Einsatzmöglichkeiten
Bewertet am 13.1.2023
Vorteile
Das Tool hat unser Marketing auf ein neues Level gehoben und sehr viele Prozesse vereinfacht.
Nachteile
Es ist recht teuer und die Implementierung ist aufwendig.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Comprehensive Marketing Automation Tool with Powerful Features
Bewertet am 23.3.2023
Salesforce Marketing Cloud has been a comprehensive and effective solution for our marketing needs,...
Salesforce Marketing Cloud has been a comprehensive and effective solution for our marketing needs, offering a wide range of features and integrations. The Journey Builder feature, in particular, has allowed us to automate our campaigns and engage with our customers throughout their journey.
Vorteile
The most likable feature of Salesforce Marketing Cloud is the Journey Builder feature, which allows businesses to automate their marketing campaigns and engage with their customers throughout their journey.
Nachteile
One of the things I dislike about Salesforce Marketing Cloud is the pricing model, which can be quite expensive for small and medium-sized businesses. However, we believe that the platform's features and capabilities justify the cost, especially for larger businesses.
- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Outstanding software in digital marketing
Bewertet am 14.9.2022
My overall experience on this software is brilliant and i personally refer to my colleague to use...
My overall experience on this software is brilliant and i personally refer to my colleague to use it for email marketing.
Vorteile
It is a brilliant software for email marketing, email automation, social media marketing, leads generation, email management and for effective generation of email.
Nachteile
I didn't find it any features useless. However, it should be updated with new version.
In Betracht gezogene Alternativen
SendGridWarum Salesforce Marketing Cloud gewählt wurde
Because I'm looking for new software with new and extra ordinary features.Zuvor genutzte Software
SendGridGründe für den Wechsel zu Salesforce Marketing Cloud
Because I find some new and interesting features in Salesforce Marketing Cloud.- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Everything broke all the time and it had a significant negative impact on revenue
Bewertet am 4.2.2022
Never have I been so frustrated and upset with a platform as I have with SFMC. I run the marketing...
Never have I been so frustrated and upset with a platform as I have with SFMC. I run the marketing department for a small e-commerce company and SFMC was the cause of so many headaches. We encountered problem after problem with them (many noted in the "cons" section of this review") and our account manager / customer support was very frequently unable to successfully troubleshoot the issue. My small team had to spend hundreds of hours troubleshooting significant, bottom-line impacting issues caused by the platform with little to no help from Salesforce. At one point, we couldn't send any emails out of the platform for a number of weeks (the platform showed a 0% delivered rate), which, as an e-commerce company, drastically impacted sales and reduced our revenue. We also can't set up basic journeys in the platform, like abandoned carts, browse abandonments, win-back campaigns, post-purchase campaigns, or birthday/anniversary campaigns, meaning our email marketing program relies solely on a stead push of one-off marketing messages.
Unless you have a large IT team with plenty of bandwidth to implement Salesforce and continually troubleshoot it, look elsewhere. SFMC is not a fit product to be on the market
Vorteile
Robust data features, but difficult to deploy without technical resource
Nachteile
- Transactional emails randomly turned off for months
- error on SFMCs part caused high SPAM rating on our account, so very few emails on our list were receiving messages
- no conversion tracking
- very little integration with company or Google analytics
- implementation was a nightmare and was never completed
- DMARC/DKIM/SPF never set up
- UX/UI difficult to use
- support was terrible and couldn't even help us set up an abandoned cart email
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
SFMC is a great tool!
Bewertet am 16.10.2023
Overall the experience is great. Support is great and quick and it works great for more complex...
Overall the experience is great. Support is great and quick and it works great for more complex campaigns.
Vorteile
The best features of SFMC is the integration with SFDC and the flexibility in creating audiences. It allows us to use SQL to build audiences in a very data driven manner vs a drag and drop (which SFMC does have) feature to create lists.
Nachteile
The speed for SFMC can sometimes be questionable. Some days it moves faster than others. The other feature that tends to be frustrating is the speed or actions when having multiple splits in their journey builder.
Salesforce Marketing Cloud Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Salesforce Marketing Cloud.F. Welche Preispläne bietet Salesforce Marketing Cloud an?
Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: € 1 250,00/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Salesforce Marketing Cloud?
Salesforce Marketing Cloud hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von Salesforce Marketing Cloud unterstützt?
Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Ungarisch
F. Unterstützt Salesforce Marketing Cloud mobile Geräte?
Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Salesforce Marketing Cloud?
Salesforce Marketing Cloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Adobe Workfront, LinkedIn for Business, Meta for Business, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Simply Measured, Twitter/X, Vidyard
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Salesforce Marketing Cloud an?
Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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