Über iContact

iContact bedient Unternehmen jeder Größe und ermöglicht die Erstellung von E-Mail-Newslettern, RSS-Feeds, Umfragen, Autorespondern und Posts in sozialen Medien. Die Anwendung verfügt über verschiedene Funktionen, die ein Unternehmen benötigt, um seine Kundenliste zu erweitern und Posteingänge erfolgreich zu erreichen.

Bei der Erstellung einer Nachricht können Nutzer*innen eine der vordefinierten Vorlagen von iContact wählen oder eine einzigartige Nachricht mit Hilfe von HTML erstellen. iContact bietet Werkzeuge zur Verwaltung einer wachsenden E-Mail-Liste, die die Verwaltung von Abonnements, Massenuploads für Abonnent*innen und einen Drag-and-drop-Anmeldeformular-Ersteller umfassen.

Zu den weiteren Funktionen zählt auch SpamcheckTM, ein Prüfsystem, das sicherstellt, dass jede E-Mail den Posteingang erreicht. Die Berichterstattungsfunktion verfolgt die Nachrichten in Echtzeit und ermöglicht es den Nutzer*innen, die Marketingergebnisse schnell in Aktion zu sehen, von der Verfolgung des Gesamtverhaltens bis hin zum individuellen Klickverhalten.

Die Social-Media-Funktion ermöglicht es den Nutzer*innen, Nachrichten auf Facebook, Twitter und LinkedIn zu planen. Nutzer*innen können E-Mails mit Social-Share-Buttons versehen und die Reichweite erhöhen sowie ein Anmeldeformular auf Facebook-Seiten einbinden, um bestehende Fans in E-Mail-Kontakte zu verwandeln.

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Die 5 Top-Alternativen zu iContact

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, China, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Mexiko, Vereinigte Staaten, Amerikanische Jungferninseln

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu iContact

Bilder

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iContact Software - 1 iContact Software - 2 iContact Software - 3 iContact Software - 4 iContact Software - 5 iContact Software - 6

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von iContact: 67

  • AB-Tests
  • API
  • Abonnementverwaltung
  • Abonnenten-Management
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Automatische Antworten
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bildbibliothek
  • CAN SPAM-Compliance
  • CRM
  • Content-Management
  • Drag-and-Drop
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Tracking
  • E-Mail-Verteilung
  • E-Mail-Vorlagen
  • E-Mail-Überwachung
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Daten
  • Engagement-Tracking
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Für kleine Unternehmen
  • Individuelle Anpassung
  • Inhalt-Bibliothek
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kanalmanagement
  • Klick-Tracking
  • Kontaktmanagement
  • Kundenbefragungen
  • Kundensegmentierung
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Generierung
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Listen-Management
  • Mailinglisten-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Kampagnen
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Vertrieb
  • Multichannel-Marketing
  • Multivariate Tests
  • Nachterminierung
  • Reaktions-Management
  • Segmentierung
  • Social Marketing
  • Social-Media-Integration
  • Spam-Blockierung
  • Visuelle Analytik
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Editor
  • Web-Formulare
  • Workflow-Management
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen

Constant Contact

4,3
Nr. 1 Alternative zu iContact
Die E-Mail verbindet Dich mit Menschen, Email-Marketing-Software hilft Dir, die Antworten Deines Publikums zu verstehen,...

Mailchimp

4,5
Nr. 2 Alternative zu iContact
MailChimp ist eine Marketing Automation-Plattform, mit der Nutzer E-Mail- und Anzeigenkampagnen mit E-Mail-Vorlagen,...

WordPress

4,6
Nr. 3 Alternative zu iContact
WordPress ist eine Plattform zur Erstellung und Veröffentlichung von Websites und Blogs mit Tools für ästhetisches...

ConvertKit

4,6
Nr. 4 Alternative zu iContact
ConvertKit ist eine Marketing- & Lead-Generierung-Automatisierungslösung für professionelle Blogger, mit Opt-in-Formular...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(534)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du iContact bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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5 von 534 Bewertungen angezeigt
Trevor K. Trevor K.
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

A Solid Email Platform

Bewertet am 20.12.2017

I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and...

I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and year after year.

Vorteile

iContact is easy to use in most cases. There are tons of different templates and creating your own email template is a breeze. If you get one of the Pro plans they'll even help you make templates for future use, so that's great, too.

There are plenty of ways to upload data and keep track of that data. In fact I tend to use iContact to export my data for use on other platforms because it keeps everything so nicely. My point of sale doesn't even allow the breadth of exports and options that iContact does, so it's more than just an email platform to me.

Automation is visually very simple and means that I know I'm reaching my audience at the correct times. I no longer have to manually send each email, and with the automation there are tons of options to segment in addition. This means I'm not sending frivolous emails, so that keeps our open rate high.

Nachteile

I have three businesses that have to be kept separate and my only big complaint is that I can't copy automation plans or other things back and forth between them. So a lot of time is wasted redoing certain campaigns between the locations.

I also think the social connectivity needs to be updated. Twitter for one is outdated and the actual website allows much more text to be posted than in-app. They're several updates behind on Twitter.

Antwort von iContact

Hi Trevor! We are thrilled to hear that iContact¿s design services and automation tools make your job easier and your emails more impactful with your customers. At iContact we value being your one stop shop for your email marketing needs. We also appreciate your feedback about copying your automation plans from one platform to another. We¿ve noted this feature and completely understand how it would be helpful. Thank you and have a wonderful day!

Karen C. Karen C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Works great for us

Bewertet am 12.2.2020

We've had to contact support a couple of times and they have been helpful. The level we purchased...

We've had to contact support a couple of times and they have been helpful. The level we purchased isn't a comprehensive marketing solution. But we came back to it after having trouble with ClickDimensions, it actually works better.

Vorteile

When I want to send out an email, I go into my list of prior emails, make changes, and send. It's very easy. It has all of the functionality we need for sending out bulk emails.

Nachteile

The editor is a bit clunky. It does take a bit of time to create a new email format. Sometimes it doesn't behave like it is supposed to. But once you save that new format you can use it over and over.

Antwort von iContact

Hello Karen,

Thank you for taking the time to leave this detailed feedback for us, we greatly appreciate it!

All the best,

Carlos, Customer Marketing Manager

Sam S. Sam S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

An excellent choice for email marketing and customization

Bewertet am 29.10.2021

Vorteile

My favorite thing about iContact was how much control we had over the design of the emails using only the visual builder and not having to go into much code. This is way better than most of the biggest competitors that I've used.

Nachteile

While organizing contacts was good I feel like it could have been better. Would have been great to have more ways to categorize.

In Betracht gezogene Alternativen

Mailchimp
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

I've used iContact for the last five years.

Bewertet am 5.4.2018

Vorteile

iContact is a low cost solution for basic email marketing. You have access to a strategic advisor. My strategic advisor always provides thorough answers and/or solutions when requested. iContact offers automation with workflows that are easy and quick to build. The user interface is easy to understand.

Nachteile

The response time to fix API issues can be slow. iContact does not offer a post unsubscribe survey. I'm not able to download user profile information when exporting email send statistics - this is important for me when I want to do a quick analysis on my data.

Antwort von iContact

Thank you very much for being a long time iContact customer! We are happy to hear that you have been able to quickly and easily design automations with workflows using your iContact Pro account. We like this feature so much we plan to make it available to all iContact accounts. Thank you as well for your feedback, particularly about adding a post unsubscribe survey. This is being shared with our Product Management team so that it can be reviewed for possible updates in a future release.

Patrick C. Patrick C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

iContact is the superior mass mailing service when it comes to functionality and customer...

Bewertet am 4.5.2018

iContact has been extremely helpful in getting our curated content out to the masses. The user...

iContact has been extremely helpful in getting our curated content out to the masses. The user interface makes it easy to create your own personal content to send out and the system provides a fairly comprehensive report of your mailer, which is crucial for anyone working in sales. It gives you an extra edge to know who opens what, how quickly and who is not interested so you can update your CRM accordingly. Great stuff from iContact.

Vorteile

Off the bat, we previously used a different mass mailing service whose customer support was non-existent so it was essential for us to find a provider that we could get in touch with whenever issues arose. The team at iContact has done a great working with us and helping us through the process of switching over from out other provider. The service works as intended and the user interface is easy enough to use and create content to mail out. Customer service is second to none.

Nachteile

I don't like that the service is not integrated into salesforce off the bat. We still haven't figured out how to get it done and truthfully, haven't had the motivation or necessity to reach out to customer service about it. When I consider that SalesForce has already endorsed its own proprietary mass mailer, I'm not surprised that there is difficulty with integration.

Antwort von iContact

Hi Patrick! Thank you so much for your great feedback about our customer service team. They truly are a knowledgeable, dedicated, and friendly group of people. It sounds like you are on our iContact Pro platform which offers Salesforce sync. Thank you for the feedback regarding difficulties with this. We are happy to take it into account as we continue to make iContact even better! In the meantime, please don't hesitate to reach out to our support team for further assistance in getting this set up.

5 von 534 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

iContact Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über iContact.

iContact hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000

iContact unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

iContact unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil)

iContact kann in folgende Anwendungen integriert werden:

123FormBuilder, Acuity Scheduling, AppointmentPlus, Big Cartel, BigCommerce, Bloom Intelligence, Calendly, ClickFunnels, Copper, Copper, Cyfe, Digioh, Drupal, Eventbrite, Facebook for Business, Follow Up Boss, Formstack Forms, Google Contacts, Google Forms, Google Sheets, Gravity Forms, HubSpot CRM, Jotform, Justuno, Kajabi, Keap, Kickbox Email Verification, Leadpages, LeadsBridge, LiveChat, LiveChat, Magento Commerce, Microsoft Outlook, Nimble, PayPal, Pipedrive, Privy, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Squarespace, Stripe, SurveyMonkey, Teachable, Twitter, Typeform, Unbounce, Webflow, Wix, WooCommerce, Wufoo, X-Cart, Zapier, Zoho CRM, Zoom Meetings

iContact bietet folgende Optionen für Kundensupport:

FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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