
Über iContact
iContact bedient Unternehmen jeder Größe und ermöglicht die Erstellung von E-Mail-Newslettern, RSS-Feeds, Umfragen, Autorespondern und Posts in sozialen Medien. Die Anwendung verfügt über verschiedene Funktionen, die ein Unternehmen benötigt, um seine Kundenliste zu erweitern und Posteingänge erfolgreich zu erreichen.
Bei der Erstellung einer Nachricht können Nutzer*innen eine der vordefinierten Vorlagen von iContact wählen oder eine einzigartige Nachricht mit Hilfe von HTML erstellen. iContact bietet Werkzeuge zur Verwaltung einer wachsenden E-Mail-Liste, die die Verwaltung von Abonnements, Massenuploads für Abonnent*innen und einen Drag-and-drop-Anmeldeformular-Ersteller umfassen.
Zu den weiteren Funktionen zählt auch SpamcheckTM, ein Prüfsystem, das sicherstellt, dass jede E-Mail den Posteingang erreicht. Die Berichterstattungsfunktion verfolgt die Nachrichten in Echtzeit und ermöglicht es den Nutzer*innen, die Marketingergebnisse schnell in Aktion zu sehen, von der Verfolgung des Gesamtverhaltens bis hin zum individuellen Klickverhalten.
Die Social-Media-Funktion ermöglicht es den Nutzer*innen, Nachrichten auf Facebook, Twitter und LinkedIn zu planen. Nutzer*innen können E-Mails mit Social-Share-Buttons versehen und die Reichweite erhöhen sowie ein Anmeldeformular auf Facebook-Seiten einbinden, um bestehende Fans in E-Mail-Kontakte zu verwandeln.
Preisoptionen ab:
$ 23,00/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu iContact
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Einsatz
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Märkte
Australien, Brasilien, Kanada, China, Deutschland , Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Mexiko, Vereinigte Staaten, Amerikanische Jungferninseln und 6 weitere
Unterstützte Sprachen
Englisch
Preisoptionen ab:
$ 23,00/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu iContact
Bilder






Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von iContact: 70
Alternativen
WordPress

Zoho Mail

Constant Contact

SALESmanago Marketing Automation

Nutzerbewertungen
Hast du iContact bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
We use iContact to send out daily event alert emails for a nonprofit - time efficiency is a...
Bewertet am 20.12.2017
iContact provides us with an intuitive platform that saves us time. We can create and manage emails...
iContact provides us with an intuitive platform that saves us time. We can create and manage emails efficiently, spending time savings on other needs. The recent upgrade matches intuitive work flow very well.
Vorteile
The recent upgrade to the platform matches natural workflow (and spots for quality checks to prevent mistakes). We've saved time creating and managing our emails. We have a dedicated advisor that responds quickly when we have needs or questions. It's much nicer than an anonymous "call center" where you get who you get. I especially like the new upgrades to the platform, which reflect the way I/we work in an increasingly intuitive way.
Nachteile
I would like to see more seamless integrations with other software and extensions, such as a text-to-join feature.
Antwort von iContact
Thanks for the review, Charlie! When we were designing the new interface one of our goals was to make it intuitive, so your feedback is wonderful to hear. With a lot on your plate, we know that saving time is critical to your day-to-day tasks. We¿ll pass your kind feedback to your Strategic Advisor. Our services and support teams love hearing that the work they do makes such a positive impact on your work. We are always looking to enhance our integration offerings, so if you have specific software or extensions in mind please let your advisor know! Thank you again!

- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
iContact is the superior mass mailing service when it comes to functionality and customer...
Bewertet am 4.5.2018
iContact has been extremely helpful in getting our curated content out to the masses. The user...
iContact has been extremely helpful in getting our curated content out to the masses. The user interface makes it easy to create your own personal content to send out and the system provides a fairly comprehensive report of your mailer, which is crucial for anyone working in sales. It gives you an extra edge to know who opens what, how quickly and who is not interested so you can update your CRM accordingly. Great stuff from iContact.
Vorteile
Off the bat, we previously used a different mass mailing service whose customer support was non-existent so it was essential for us to find a provider that we could get in touch with whenever issues arose. The team at iContact has done a great working with us and helping us through the process of switching over from out other provider. The service works as intended and the user interface is easy enough to use and create content to mail out. Customer service is second to none.
Nachteile
I don't like that the service is not integrated into salesforce off the bat. We still haven't figured out how to get it done and truthfully, haven't had the motivation or necessity to reach out to customer service about it. When I consider that SalesForce has already endorsed its own proprietary mass mailer, I'm not surprised that there is difficulty with integration.
Antwort von iContact
Hi Patrick! Thank you so much for your great feedback about our customer service team. They truly are a knowledgeable, dedicated, and friendly group of people. It sounds like you are on our iContact Pro platform which offers Salesforce sync. Thank you for the feedback regarding difficulties with this. We are happy to take it into account as we continue to make iContact even better! In the meantime, please don't hesitate to reach out to our support team for further assistance in getting this set up.

- Branche: Verlagswesen
- Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
It really harness the power of inbox
Bewertet am 30.9.2020
It's an easy to use software no doubt, their pricing is affordable. I am happy using the product.
It's an easy to use software no doubt, their pricing is affordable. I am happy using the product.
Vorteile
The templates and the drag and drop editor.
Nachteile
The inability of applying some CSS & HTML tricks and shenanigans in their editor.
In Betracht gezogene Alternativen
ConvertKitWarum iContact gewählt wurde
The editor abilitiesZuvor genutzte Software
MailerLiteGründe für den Wechsel zu iContact
DiscoveringAntwort von iContact
Hello Younes,
Thank you for taking the time to leave some feedback for us, we greatly appreciate it.
All the best,
Carlos, Customer Marketing Manager

- Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The features you want with the support you need.
Bewertet am 31.3.2018
We have used iContact for ten years to manage the email marketing services for our clients that...
We have used iContact for ten years to manage the email marketing services for our clients that range from single locations to hundreds of locations. The software has grown with us over the years as demands for automation and integration with third party systems have increased. The key to great software is support combined with the features you need. We found that with iContact.
Vorteile
We have not found anything we cannot do with iContact. If we can't figure it out a call to support gets us the answer we need. For those looking for API support, according to a large client of ours the API is very robust and easy to use.
Nachteile
There are UI areas in the software that can be improved. The creation and management of segments needs to be easier.
Antwort von iContact
Hi Dave! Thank you so much for your review. We're so happy to hear that we're continuing to meet your business needs after all of these years. Customer happiness is our top priority! Also, thank you for the suggestions for improving the segments UI. We will definitely take these into consideration as we continue to evolve the platform. Thanks for being such a loyal customer over the last decade!

- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Saved us a lot of money!
Bewertet am 15.12.2017
Received same level of service from competing ESP for 1/4 the cost.
Received same level of service from competing ESP for 1/4 the cost.
Vorteile
Our e-mails always get into the inbox, and we have a dedicated account manager. We've saved by switching from a competing ESP. Received same level of service for 1/4 the cost.
Nachteile
Difficult to get account issues taken care of when your account manager is out of the office. Difficult to do real time segments. For example, if I want to exclude anyone who has not opened any e-mails in the past 180 days, there is not a way for me to create a segment based on that criteria that updates on its own, that is, if someone who was on the 180-day non-opener list decides to open an old e-mail, they should automatically drop off that list. Similarly, someone who was not on the non opener list yesterday who hits 180 days without opening today, should be added to that segment. Other ESPs have this ability.
iContact Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über iContact.F. Welche Preispläne bietet iContact an?
iContact bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: $ 23,00/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von iContact?
iContact hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000
F: Welche Sprachen werden von iContact unterstützt?
iContact unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt iContact mobile Geräte?
iContact unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert iContact?
iContact kann in folgende Anwendungen integriert werden:
123FormBuilder, Acuity Scheduling, Adobe Commerce, Big Cartel, BigCommerce, Bloom Intelligence, Calendly, ClickFunnels, Copper, Copper, Cyfe, DaySmart Appointments, Digioh, Drupal, Eventbrite, Follow Up Boss, Formstack Forms, Google Contacts, Google Forms, Google Sheets, Gravity Forms, HubSpot CRM, Jotform, Justuno, Kajabi, Keap, Kickbox Email Verification, Leadpages, LeadsBridge, LiveChat, LiveChat, Meta for Business, Microsoft Outlook, Nimble, PayPal, Pipedrive, Privy, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Squarespace, Stripe, SurveyMonkey, Teachable, Twitter, Typeform, Unbounce, Webflow, Wix, WooCommerce, Wufoo, X-Cart, Zapier, Zoho CRM, Zoom Meetings
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet iContact an?
iContact bietet folgende Optionen für Kundensupport:
FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für iContact gefundenen Softwarekategorien an.