Über SugarCRM

SALES-FORCE-AUTOMATION
Sugar steigert die Leistung des Vertriebspersonals, indem es Vertriebsmitarbeitenden ermöglicht, Kontakte und Chancen zu verfolgen und zu teilen, bestehende Konten zu verwalten und Upselling für bestehende Konten durchzuführen, Einnahmen zu prognostizieren, die Leistung über Dashboards zu überwachen, Angebote und Verträge zu verwalten, offline über Sugar Mobile zu arbeiten und durch die Integration mit Microsoft Outlook, Lotus Notes und anderen Groupware-Anwendungen zusammenzuarbeiten.

Marketing Automation
Sugar verbindet Marketing und Vertrieb. Mit dem Kampagnenassistenten kannst du Kampagnen über mehrere Kanäle hinweg erstellen, ausführen und verfolgen. Entwickle überzeugende E-Mail-Marketingprogramme und erfasse Leads direkt in deinem CRM-System mit Web-to-Lead-Formularen. Verwalte und weise Leads deinen Vertriebsmitarbeitern zu und verfolge den Marketing-ROI deiner Programme.

Kundenbetreuung
Neukunden zu gewinnen, ist viel teurer als an bestehende Kunden zu verkaufen. Mit der Kundenbetreuung von Sugar können Unternehmen Kundenfälle schnell und effektiv bearbeiten. Die Kundenbetreuung von Sugar zentralisiert Kundenserviceanfragen kanalübergreifend, damit Unternehmen eingehende E-Mails verwalten, Fehler diagnostizieren, Wissen austauschen und Kundenprobleme lösen können. Darüber hinaus können Unternehmen, die Sugar Enterprise oder Sugar Ultimate abonnieren, die Kosten für die Kundenbetreuung mit dem mitgelieferten Kunden-Self-Service-Portal abdecken.

Preisoptionen ab:

$ 40,00/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, China, Vereinigtes Königreich, Indien, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

$ 40,00/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Bilder

SugarCRM Software - 1
SugarCRM Software - 2
SugarCRM Software - 3
4 weitere anzeigen
SugarCRM Software - 1 SugarCRM Software - 2 SugarCRM Software - 3

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von SugarCRM: 55

  • API
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbares Scoring
  • Anrufmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Chancenmanagement
  • Daten-Import / -Export
  • Demografische/firmografische Daten
  • Dokumentenspeicher
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Antworten-Kontrolle
  • E-Mail-Management
  • Für Startups
  • Für iPad-Geräte
  • Gebietsmanagement
  • Gemeinsame Kontakte
  • Interne Chat-Integration
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kampagnenmanagement
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundenbetreuung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Analyse
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Distribution
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Scoring-Modelle
  • Mobiler Zugriff
  • Pipeline-Management
  • Planungs-Tools
  • Prognose
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • Prädiktive Analytik
  • Quellen-Nachverfolgung
  • Sales-Pipeline-Management
  • Segmentierung
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verkaufsprognose
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vertriebsaußendienst-Management
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Management
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Alternativen

Zoho CRM

4,3
Nr. 1 Alternative zu SugarCRM
Zoho CRM ist eine cloudbasierte CRM-Software, mit der Unternehmen jeder Größe Geschäfte intelligenter, besser und...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Nr. 2 Alternative zu SugarCRM
Salesforce Sales Cloud ist eine cloudbasierte CRM-Anwendung von Salesforce. Sales Cloud hilft Vertriebsteams, Deals...

Salesforce Retail CRM

5
Nr. 3 Alternative zu SugarCRM
Salesforce Retail CRM is a cloud-based retail management system that helps eCommerce businesses analyze shoppers’ needs...

SuiteCRM

4,3
Nr. 4 Alternative zu SugarCRM
SuiteCRM ist ein modulares Open-Source-CRM, das für Vertrieb, Marketing, IT oder Serviceabteilungen in jeder Branche...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

3,8 /5
(352)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8/5
Funktionen
3,8/5
Bedienkomfort
3,6/5
Kundenbetreuung
3,7/5

Hast du SugarCRM bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 352 Bewertungen angezeigt
Victoria G. Victoria G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Excellent Community CRM

Bewertet am 12.2.2019

SugarCRM Community edition has been a great daily driver for my music business. It's reliable, and...

SugarCRM Community edition has been a great daily driver for my music business. It's reliable, and has enough functionality to enable me to record all the key data that I need. The ability to self-host the platform is fantastic, because it helps keep costs down, and when you work on a small-scale, you don't need all of the processing power of a paid hosted solution. Definitely a great option if you have the savvy to install and maintain your own instance on your web server.

Vorteile

I used the self-hosted community CRM for several years for my own music business. It has a ton of functionality that matches a lot of the basic features you find in Salesforce Classic. It's a great tool for keeping track of client data, deal tracking, etc. It's also nice to be able to self-host the platform as well as it's a lot more affordable than using a paid SaaS solution.

Nachteile

SugarCRM Community Edition looks pretty dated. If you don't have a lot of experience with the typical CRM data model concept, it can be hard to figure out how to use the system. The interface could be modernized to make it easier to navigate and find your way around. Another downside to being the Community Edition is that you need to know how to install and maintain the platform on your own server, but this is also a plus if you do have these skills.

Katie F. Katie F.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 501-1 000 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

The Pros and Cons of Sugar

Bewertet am 14.1.2020

Overall, I really enjoyed Sugar and think it would be a great fit (especially for the lower price...

Overall, I really enjoyed Sugar and think it would be a great fit (especially for the lower price point!) for marketing and advertising agencies that are looking to build out custom flows. Their customer care team was incredibly helpful and knowledgeable, and I really enjoyed working with them.

Vorteile

The SugarCRM team was incredibly helpful and supportive during our decision between various CRMs we were testing out, namely Salesforce and SugarCRM. They were flexible, accommodating and had amazing customer service throughout the process, even willing to develop new APIs to integrate with our proprietary billing system 90% of our clients were on. I really enjoyed the visuals of Sugar - as all the bells and whistles were there, but it didn't seem overwhelming (as Salesforce can) and it's geared more towards marking service teams, like my division of the business. I also really find the dashboard visuals to be superior to Salesforce. Overall, the price point was better than Salesforce, too.

Nachteile

Since Sugar is geared towards marketing and sales teams, it wasn't a great fit for the other teams within our organization (i.e. one-time products like printing, etc.). Though workflows are cleaner and more intuitive than Salesforce, there wasn't quite as many bells and whistles (i.e. it was difficult to build in processes that involved external teams that we outsource to).

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu SugarCRM

We didn't - we ended up choosing Salesforce over Sugar, simply due to the fact that we had to incorporate other areas of the business already in Salesforce and ultimately they were able to provide all the necessary features. For other orgs, I would recommend Sugar, as it's an amazing product.
Cynthia C. Cynthia C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Untern. Größe: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

A good CRM

Bewertet am 7.10.2021

Vorteile

SugarCRM is customizable and can be tailored to meet the specific needs of your organization .The way you can store and access customer data is intuitive . It is also easy to pull out the data you need on Excel files and then add it to the program(s) you use for analytics .

Nachteile

The interface on mobile is noticeably different than on desktop and the app is overall slow and buggy . You can't log in simultaneously from multiple devices .SugarCRM doesn't integrate with almost any other program and information transfers have to be done manually .

Josh B. Josh B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

SugarCRM Review - Walz Scale

Bewertet am 16.3.2017

We have been using Sugar for several years, but only in the past six months have we really dug down...

We have been using Sugar for several years, but only in the past six months have we really dug down to fully utilize the software. The tool is fairly simple to use, I like the reporting functions, but the feedback I get from my sales team is that it is just 'clunky' to use. I'll give you one little example. For the Opportunity 'Actual Closed Won' date, I found through coming across some bad sales data for the month, that if you close a sale in January, and that same month you mark it as Closed Won. But lets say in March you want to go in and add a note to the description. Once you edit that note, (thus changing the Modify date) you autimatically changed the 'Actual Closed Won' date to March. Really messes up sales reports! When I contacted Sugar, there really wasnt an easy fix. We found SierraCRM (third part software) and Bill Convis from there helped with a solution to this problem. We have now purchased this software and believe that this will help take us to the next level of using Sugar. Sugar Support via email is usually pretty prompt, but as far as hearing from our 'Account Manager', just 2 weeks ago was the first time I heard from someone regarding our account. At that point, I had already reached out to SierraCRM, so I did not need anything from Sugar.
To summarize: Great tool, though a little clunky, but the price is not bad. Customer service could be improved, especially for companies like us who are invested in the process, and just need some help taking our sales process to the next level. Thanks!

Vorteile

I like the Online (sugar on demand) that allows Sugar Support to get into your software and look and something you may be struggling with, like reports...

Nachteile

Design is little clunky. Think with some improvements, it might be easier to convert leads, update opportunities. Need less clicks!

Jon B. Jon B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Untern. Größe: 501-1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Good data, slow to navigate

Bewertet am 29.7.2021

its a good basic tool which is easy to use however, the spinning wheel every time I update, save or...

its a good basic tool which is easy to use however, the spinning wheel every time I update, save or switch fields is testing my patience

Vorteile

Its a relatively simple and easy to navigate tool once you understand a few parameters. basic crm features included

Nachteile

everytime you move to another group it loads and takes time. I cant imagine how much time my company wastes as a whole looking at the spinning wheel

5 von 352 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

SugarCRM Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SugarCRM.

SugarCRM bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: $ 40,00/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

SugarCRM hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

SugarCRM unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

SugarCRM unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

SugarCRM kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Campaign Monitor, CloudAgent, CloudHub, Constant Contact, Hootsuite, LiveOps, Mailchimp, Olark, Pardot, SyncApps, WhosOn, Zapier, Zendesk

SugarCRM bietet folgende Optionen für Kundensupport:

24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für SugarCRM gefundenen Softwarekategorien an.