Über FreshBooks

FreshBooks ist ein Online-Rechnungsstellungs- und Zeiterfassungsservice, der dir Zeit spart und dich professionell aussehen lässt - Fortune 500 Professional. Wir glauben, dass Finanzbuchhaltung einfach, schnell sein sollte (und vielleicht sogar Spaß machen sollte), aber immer noch detailliert genug sein sollte, um deinen Buchhalter zu erfreuen. FreshBooks ist einfach zu bedienen und du kannst es kostenlos ausprobieren.

Verwendest du noch Microsoft Word oder Excel, um deinen Kunden Rechnungen auszustellen? Hast du jemals versehentlich eine Rechnung überschrieben, die du nicht zurückbekommen hast? Oder bist du bei Staples gelandet und hast die neueste Version von QuickBooks gekauft, nur um festzustellen, dass es für deine Bedürfnisse als Freelancer viel zu kompliziert ist?

Keine Sorge, wir waren alle dort. Die Wahrheit ist: Alles, was du wirklich brauchst, ist ein unkomplizierter Service, der die Verwaltung deiner Kunden, deiner wertvollen Zeit und vor allem ... deinem Einkommen einfach und stressfrei macht! Deshalb haben wir FreshBooks entwickelt: Der einfachste Weg, Rechnungen zu versenden und zu verwalten; verfolge deine abrechenbare Zeit und erhalte Online-Zahlungen schnell. Mache es wie mehr als fünf Millionen Kleinunternehmer vor dir, die auf FreshBooks umgestiegen sind und ihre Rechnungen heute problemlos erstellen!

Preisoptionen ab:

6,00 $/Monat

  • Gratis Testen
  • Kostenlose Version
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, China, Deutschland und 10 weitere , Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Mexiko, Niederlande, Norwegen, Neuseeland, Singapur, Vereinigte Staaten, Südafrika

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

6,00 $/Monat

  • Gratis Testen
  • Kostenlose Version
  • Abonnement

Bilder

30 weitere anzeigen
Videos zu FreshBooks
FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot: FreshBooks Screenshot:

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von FreshBooks: 106

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige & Nicht-abrechnungsfähige Stunden
  • Abrechnungsfähige Positionen nachverfolgen
  • Abrechnungsportal
  • Abrechnungssatz-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Rechnungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Authentifizierung
  • Automatische Abrechnung
  • Automatische Zeiterfassung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Brainstorming
  • Buchhaltung
  • Dashboard
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Elektronische Zahlungen
  • Email-Einladungen und Erinnerungen
  • Erinnerungen
  • Feedback-Management
  • Finanzanalyse
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Forderungen
  • Gewinn-und Verlustrechnung
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kontenabgleich
  • Kosten-Kontrolle
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Abrechnungstarife
  • Mehrere Währungen
  • Mehrsprachig
  • Mobile App
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Zahlungen
  • Mobile Zeiterfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • Online-Zeiterfassung
  • Prognosen
  • Projekt-Abrechnung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektzeiterfassung
  • Rabattmanagement
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Schätzung
  • Spesenabrechnungen
  • Statusverfolgung
  • Stempeluhr
  • Steuermanagement
  • Steuerrechner
  • Stündliche Fakturierung
  • Suchen / filtern
  • Teilzahlungen
  • Termin-Fristenmanagement
  • Timer
  • Timesheet Management
  • Umsatzsteuer-Management
  • Upload mobiler Kaufbelege
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Verkaufspunkt POS
  • Verzögerte Rechnungsstellung
  • Visuelle Analytik
  • Vorschaufunktion
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wiederkehrende Aufgaben
  • Wiederkehrende Rechnungen
  • Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
  • Währungsumrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeiterfassung pro Kunde
  • Zeiterfassung pro Projekt
  • Zeitverfolgung
  • wiederkehrende Zahlungen mehrerer Zeiträume

Alternativen

HarmonyPSA

4,5
Nr. 1 Alternative zu FreshBooks
HarmonyPSA unterstützt den gesamten Business-Lebenszyklus, von der Lead-Generierung zur Vertragsverlängerung. Speziell...

Avaza

4,6
Nr. 2 Alternative zu FreshBooks
Avaza ist eine Business-Management-Lösung, die Funktionen für Projektmanagement, Ressourcenplanung,...

BigTime

4,6
Nr. 3 Alternative zu FreshBooks
BigTime ist das Access-Anywhere-Betriebssystem für kompetente Beratungsteams. Erfahre, wie dein projektgetriebenes...

Odoo

4,2
Nr. 4 Alternative zu FreshBooks
Odoo ist eine vollständig integrierte und anpassbare Open-Source-Suite von Geschäftsanwendungen. Ein Großteil der...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(3.500)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,4/5

Hast du FreshBooks bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 3.500 Bewertungen angezeigt
Randal W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Simple, yet powerful cloud based invoicing with project management

Bewertet am 11.3.2021

We still love Freshbooks for our day to day use. We use the totals and tax reports for our...

We still love Freshbooks for our day to day use. We use the totals and tax reports for our accountant who use another product to do the "real" accounting.

We use this for billing and the clients love it.

Vorteile

When we were small, we would use Freshbooks exclusively for invoicing (recurring is a life saver) and project management for invoicing our time.

We love the payment reminders (30, 60, 90 days)

Nachteile

Ticketing system was poor, so we use another program that will sync with Freshbooks.

Nazmul H.
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best Project Management for Small Business

Bewertet am 6.11.2020

If you ask me for a rating, I would give 8 out of 10. With a huge amount of features like...

If you ask me for a rating, I would give 8 out of 10. With a huge amount of features like invoicing, Client Portal, Contact Management, Expense Tracking, Project Management make your business easy to manage. For people who are trying to start a new business, I would recommend the FreshBooks at first.

Vorteile

FreshBooks is very easy to use and has so many features that help you manage your business in a short time. They have excellent customer services. The most fascinating thing about FreshBooks is it has also mobile app and the UI design is so eye-catching. They create attractive invoices for clients. Another coolest feature of FreshBooks is "Proposal". This feature allows you to show the work and writing space and attach your customize pictures.

Nachteile

Although you can hardly find cons in FreshBooks. But sometimes something grabs notice. I think the least likable thing about FreshBooks is limiting users. Only one user can use FreshBooks. And the other one is the price. I think as a small business management tool, it is a little expensive than others.

Steve S.
Gesamtbewertung
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

Not for everyone, or even most...

Bewertet am 24.2.2015

I've been using Freshbooks for the last couple of years, and at first it was a breath of fresh air...

I've been using Freshbooks for the last couple of years, and at first it was a breath of fresh air after getting away from Quickbooks (both online and desktop version prior to that). If you don't have a proficiency for accounting, systems like Freshbooks are great, so I enjoyed the simplicity of it. The problem is - it's just way too simple and there are some major gaps in functionality. Additionally, it's a stagnant system. Very little improvements or features were tweaked or added in the system during the entire time I used it which is pretty unusual for a web based service.

Freshbooks shouldn't even call themselves accounting, because their forte really is in time tracking and invoicing. I now use Freeagent and wish I'd switched sooner.

If you don't care about tracking profit margins on projects or really tracking expenses accurately at all, then Freshbooks might work for you.

Vorteile

Freshbooks gets plenty right. Tracking billable time against customers or customer projects is a breeze, and their invoicing and methods for collecting payments is really hard to beat. Plus, they integrate with so many other services, it makes it really easy to get addicted to.

The things I love most - and the main reasons I'm glad that I left Quickbooks for Freshbooks is:

Automated invoice reminders, which are totally flexible. This alone saved me a lot of time chasing down late payers.

Your customers get a really nice interface for viewing all their invoices online - although I will say I think I only have one or two clients who ever even used the client portal for doing that. Most of them just go to their email to retrieve the links for invoices or statements, but it is still a really nice feature.

Nachteile

No connections to your banking / credit card accounts. You can do this with expenses to some extent, but it's just awful to work with, when compared to Quickbooks, Xero, FreeAgent - pretty much anyone else. In order to use Freshbooks, you have to have some other software or service for managing the accounting aspects of your business. This ended up being a bad thing for me. I like having it all connected, and there are plenty of great alternatives for that, and some even charge less than Freshbooks.

My reasons for leaving Freshbooks? Freshbooks is downright awful at expenses...

You can't record non-billable expenses against a customer or project. If you want to record the expense without billing the customer for it, you cannot assign it to the customer or project. No easy way around that without messing up your accounting records.

And with expenses that you DO want to rebill the customer for, there's no easy, intuitive way to handle marking up those expenses for goods or services to make a profit on. In order to do that, you must first add the expenses to the customer invoice, and then modify each line item expense amount up to the amount you want the customer to pay.

You cannot record bills as you receive them your vendors. Say for example, you get an invoice from a programmer who did work for you on 4 different projects in a given time period. Most vendors will just send you an itemized invoice with all the billable time across the various projects. Well, you can't record it that way in Freshbooks. Each line item on your bill must be entered into freshbooks one line item at a time, and you cannot correlate them easily to know that they are all part of one bill/invoice. Freshbooks also can't help you with managing when your bills are due. That's accounting, which Freshbooks doesn't do.

Freshbooks solutions to their shortcomings with expenses is all handled with hacks and workarounds for how their system is currently built. They are not easy or intuitive and they also throw things off with your accounting reports.

Garrick M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A Game Changer

Bewertet am 10.4.2021

I found it to be incredible it does what I need it to do, better than anyone else.

I found it to be incredible it does what I need it to do, better than anyone else.

Vorteile

I use this to bill clients, send invoices, and to track time. This tool is incredible for how I use it. It does everything better than I could dream or need it to perform.

Nachteile

I pay for everything else, I might find a need to use it one day, but for me: the software is perfect.

Mogne julio N.
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Usable apparatus limitless assets

Bewertet am 20.2.2021

Extraordinary "interface", it makes my work a lot simpler and significantly more powerful. It is...

Extraordinary "interface", it makes my work a lot simpler and significantly more powerful. It is actually an extraordinary item. It has a ton of value. It makes the assistance for the client more open, obviously I need to attempt a bit, however to utilize it, yet nothing better than the application I used to build up my business to create with me. Compromise with the bank works distantly, charging and different assets. As far as I might be concerned, it is an absolutely present day apparatus obviously that can generally improve.

Vorteile

The variety of highlights that makes it available by any utility on the off chance that you need to put forth a great deal of attempt, history of past deals.

Nachteile

I'm a major enthusiast of Freshbooks and I prescribe it to everybody. The Modern interface and utility highlights can be a disadvantage for clients who might not have yet built up their test levels.

5 von 3.500 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

FreshBooks Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über FreshBooks.

FreshBooks bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 6,00 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlos, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von FreshBooks

FreshBooks hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200

FreshBooks unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

FreshBooks unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

FreshBooks kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ActiveCampaign, Acuity Scheduling, Agile CRM, Ambassador, Artichoke, Asana, Authorize.Net, Autotask PSA, Avalara, Basecamp, Bench, Bidsketch, Bigcommerce, Boomr Mobile, Braintree, Calendly, Campaign Monitor, Capsule, Chrometa, Clio, Constant Contact, Eventbrite, Expensify, Expiration Reminder, Formstack Forms, Freshdesk, Fundbox, Geckoboard, Google Workspace, Gusto, HappyFox Help Desk, Highrise, HubSpot Marketing Hub, Insightly, Intervals, Keap, Klipfolio, LiveChat, Magento Commerce, Mailchimp, MinuteDock, OneSaas, PayPal, Payment Evolution, ProWorkflow, Proposify, Receipt Bank, RightSignature, Rydoo, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Skyvia, Slack, Solve CRM, Square Payments, Stripe, Teachable, Teamwork, Todoist, Toggl Track, Trello, Universe, WooCommerce, WordPress, Wufoo, Yalla, Zapier, Zendesk, ZipRecruiter, noCRM.io

FreshBooks bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für FreshBooks gefundenen Softwarekategorien an.