Pardot

Salesforce B2B-Marketing-Automation für Marketing und Vertrieb

4,1 /5 (540 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Pardot Übersicht

Was ist Pardot?

Pardot: B2B Marketing Automation auf dem laut Hersteller führenden CRM. Mit Pardot können Marketing- und Vertriebsteams zusammenarbeiten, um Leads zu finden und zu fördern, mehr Geschäfte abzuschließen und die Kapitalrendite zu maximieren.

Das Lead-Management von Pardot bietet CRM-Integration, E-Mail-Marketing, Lead-Pflege, Lead-Scoring und ROI-Berichterstattung, damit Marketing- und Vertriebsteams zusammenarbeiten können, um Vertriebsleads zu generieren und zu qualifizieren, Verkaufszyklen zu verkürzen und den Marketing-ROI zu verfolgen.

Verfolge alle Interaktionen von Interessenten auf deiner Website, von Downloads bis hin zu Seitenaufrufen, und bewerte die potenziellen Kund*innen anhand von dir festgelegten Parametern. Mit automatisierter Lead-Pflege und Echtzeit-Verkaufswarnungen haben deine Vertriebsmitarbeiter*innen mehr Zeit für andere Dinge. So können sie ihre Zeit priorisieren. Messe dann den wahren ROI deiner Marketingaktivitäten mit Closed-Loop-Berichterstattung.

Beschleunige die Pipeline, steigere deinen Umsatz und passe Marketing und Vertrieb mit der Marketingautomatisierung von Pardot an.

Für weitere Informationen rufe die Website des Herstellers auf.

Pardot Übersicht

Kosten

Beginnt ab
1.250,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Open Source
Preis-Leistungs-Verhältnis

Pardot Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China, Indien
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Create and save custom views of your data with lenses to understand how your marketing is performing.
Create, test, and send engaging and beautiful emails with the email editor.
Use Engagement Studio to create powerful, personalized nurturing campaigns.
It’s easy to build a powerful program using Actions, Triggers, and Rules.
Get a clear view of marketing analytics, build custom dashboards, and dive into your data without needing a data scientist.
Get a full view of every action your prospects perform on your website, emails, and marketing materials.
Videos zu Pardot Videos zu Pardot Videos zu Pardot Videos zu Pardot Pardot Screenshot: Create and save custom views of your data with lenses to understand how your marketing is performing. Pardot Screenshot: Create, test, and send engaging and beautiful emails with the email editor. Pardot Screenshot: Use Engagement Studio to create powerful, personalized nurturing campaigns. Pardot Screenshot: It’s easy to build a powerful program using Actions, Triggers, and Rules. Pardot Screenshot: Get a clear view of marketing analytics, build custom dashboards, and dive into your data without needing a data scientist. Pardot Screenshot: Get a full view of every action your prospects perform on your website, emails, and marketing materials.

Pardot Bewertungen

Pardot Bewertungen

Gesamtbewertung
4,1
/
5
Ausgezeichnet
221

Sehr gut
205

Durchschnitt
85

Gering
22

Schlecht
7

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7
Funktionen
3,9
Bedienkomfort
3,8
Kundenbetreuung
3,8
79% haben diese Anwendung empfohlen
Kate B.

Pardot delivers on promises

Pardot has made it easy to understand how our marketing is working, know who is a hot lead versus a disengaged one, and to create content that is easy to share and delivers good ROI. It’s built in many safeguards to keep you from getting in trouble with spam rules and avoid sending emails multiple times.


Mit Google übersetzen
Saurabh T.

The best Marketing Automation tool out there!

The experience so far has been nothing short of exceptional. We have been using Pardot since the last 5 years and have been able to facilitate amazing co-ordination with the Sales and Marketing teams. The automation Pardot provides also helps generate reports to measure Campaign ROI and overall lead generation.


Mit Google übersetzen
Carolina K.

Pardot is a good automation tool when connected to Salesforce

My overall experience with Pardot is great and it is allowing our company to scale contact with our customer base segmenting the messages according to Account/Contact information.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Bite the bullet and invest in a better tool

Horrific. Would never migrate to this tool again and wouldn't recommend to anyone.


Mit Google übersetzen
John M.

Pardot is perfect for marketing from Salesforce CRM

Overall its been a good experience (if you / your client doesnt mind the cost of using it). If choosing to use Pardot, ALL Salesforce CRM licences need to upgraded to the highest cost level (Enterprise), even if its only small teams / individual groups that require the Pardot element. This seems a bit unfair.


Mit Google übersetzen
Kate B.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Pardot delivers on promises

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 29.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Pardot has made it easy to understand how our marketing is working, know who is a hot lead versus a disengaged one, and to create content that is easy to share and delivers good ROI. It’s built in many safeguards to keep you from getting in trouble with spam rules and avoid sending emails multiple times.

Vorteile

The software is great for staying in touch with prospects and clients. It makes it easy to set up emails, create content, measure and report on results, and build stronger relationships. It’s fun to use, once you understand how it works.

Nachteile

There’s a long learning curve for adopting Pardot, and if I hadn’t had a consultant to hold my hand through the integration and kick off, I’d be struggling. I find Pardot and Salesforce training to be overly confusing and it’s really hard to find what you’re looking for. It’s a knowledge based system and continually adds more and more information, and it’s not always clear if the instructions apply to you or apply to a different level of service. Other than that I highly recommend it because of all the functionality and way it can dramatically improve your digital marketing.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Saurabh T.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

The best Marketing Automation tool out there!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 25.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

The experience so far has been nothing short of exceptional. We have been using Pardot since the last 5 years and have been able to facilitate amazing co-ordination with the Sales and Marketing teams. The automation Pardot provides also helps generate reports to measure Campaign ROI and overall lead generation.

Vorteile

Pardot is unmatched in its ability to automate your marketing activities. The Engagement Program features it offers is probably the best in the market and allows you to design Customer journeys with customization based on the customer attributes as well as engagement. The WYSIWYG builder allows you to build beautiful email templates and Landing pages for Lead generation and Lead nurturing. It also integrates seamlessly with Salesforce CRM and a wide variety of 3rd party applications.

Nachteile

Pardot allows you to create multiple leads with the same email address. This is a compulsory feature and causes issues with duplicate and bad data. You need to make sure the data is cleansed regularly.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Carolina K.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Pardot is a good automation tool when connected to Salesforce

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 17.12.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

My overall experience with Pardot is great and it is allowing our company to scale contact with our customer base segmenting the messages according to Account/Contact information.

Vorteile

I really enjoy creating engagement email cadences with dynamic content. In my case, I use it to send the same message in different languages.

Nachteile

I would like to have more tools to create the design of emails without needing HTML.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Bite the bullet and invest in a better tool

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 12.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Horrific. Would never migrate to this tool again and wouldn't recommend to anyone.

Vorteile

Perhaps "simplicity" is one way to put a positive spin on this review. For any Marketing Ops professional who wants to build anything above and beyond Pardot's pre-built functionality -- Good luck. Maybe the simplicity is good for a very small organization, but in that same vein the price point would be nowhere near worth it.

Nachteile

Filter logic is absolutely miserable. There is no Boolean logic in the tool (going back to my point on "simplicity"), which is horrific for building out any type of complex filters for segments. There are even character limits on how much you can enter in one argument field. So, think about if you have to build out a segment to compile all leads from Europe and write out each country.... you would need to split the arguments into 15 or more "or" statements to account for each value. Also, everything is a drop down -- no free text entries for search -- so good luck sifting through 400 different values for a single Salesforce field. This is one seemingly minor example but is a great representation of how overly limited the tool is as a whole. Also their proclaimed "one-to-one" sync with Salesforce is a joke. There is always mismatched or missing data that doesn't align when boiled down into a report.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

John M.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Pardot is perfect for marketing from Salesforce CRM

Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall its been a good experience (if you / your client doesnt mind the cost of using it). If choosing to use Pardot, ALL Salesforce CRM licences need to upgraded to the highest cost level (Enterprise), even if its only small teams / individual groups that require the Pardot element. This seems a bit unfair.

Vorteile

It's a perfect 'marketing output' tool for Salesforce, which has been adapted to natively fit without having to use 3rd party marketplace plugins for marketing output. Pardot has been a gamechanger for outputting Marketing directly from Salesforce.

Nachteile

It doesnt integrate Social Media management (scheduling, Ads, etc.) - so you still need to use a Social Media tool such as hootsuite. So, while it's the most 'integrated marketing tool' for Salesforce, it's not a complete integrated marketing solution.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Nutzerempfehlung
7,7/10
Basierend auf 540 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Pardot Preis

Pardot Preis

Beginnt ab
1.250,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Open Source
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Basierend auf 540 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Pardot Funktionen

Pardot Funktionen

A/B-Tests
API
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Content-Management
Daten-Import / -Export
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Analytik
Engagement-Analytik
Integration von Dritten
Kampagnen-Segmentation
Kampagnenanalyse
Kampagnenmanagement
Kundenspezifisches Branding
Multichannel-Marketing
Social-Media-Integration
Vorlagen-Management
Überwachung
Funktionen
3,9/5
Basierend auf 540 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Pardot Häufig gestellte Fragen

Pardot Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Pardot.

F. Welche Preispläne bietet Pardot an?

Pardot bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 1.250,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement, Open Source

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Pardot?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Pardot

F. Wer sind die typischen Nutzer von Pardot?

Pardot hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Pardot unterstützt?

Pardot unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Unterstützt Pardot mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Pardot unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Pardot?

Pardot kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, Bizible, Jabmo, Kapost, LoginRadius, Oktopost, SalesforceIQ, SnapApp, Uberflip, Vidyard

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Pardot an?

Pardot bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen