Salesforce Marketing Cloud Account Engagement

Salesforce B2B-Marketing-Automation für Marketing und Vertrieb

Über Salesforce Marketing Cloud Account Engagement

Pardot: B2B Marketing Automation auf dem laut Hersteller führenden CRM. Mit Pardot können Marketing- und Vertriebsteams zusammenarbeiten, um Leads zu finden und zu fördern, mehr Geschäfte abzuschließen und die Kapitalrendite zu maximieren.

Das Lead-Management von Pardot bietet CRM-Integration, E-Mail-Marketing, Lead-Pflege, Lead-Scoring und ROI-Berichterstattung, damit Marketing- und Vertriebsteams zusammenarbeiten können, um Vertriebsleads zu generieren und zu qualifizieren, Verkaufszyklen zu verkürzen und den Marketing-ROI zu verfolgen.

Verfolge alle Interaktionen von Interessenten auf deiner Website, von Downloads bis hin zu Seitenaufrufen, und bewerte die potenziellen Kund*innen anhand von dir festgelegten Parametern. Mit automatisierter Lead-Pflege und Echtzeit-Verkaufswarnungen haben deine Vertriebsmitarbeiter*innen mehr Zeit für andere Dinge. So können sie ihre Zeit priorisieren. Messe dann den wahren ROI deiner Marketingaktivitäten mit Closed-Loop-Berichterstattung.

Beschleunige die Pipeline, steigere deinen Umsatz und passe Marketing und Vertrieb mit der Marketingautomatisierung von Pardot an.

Für weitere Informationen rufe die Website des Herstellers auf.

Preisoptionen ab:

$ 1 250,00/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu Salesforce Marketing Cloud Account Engagement

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Märkte

Australien, Kanada, China, Vereinigtes Königreich, Indien , Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu Salesforce Marketing Cloud Account Engagement

Bilder

Salesforce Marketing Cloud Account Engagement Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Account Engagement Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Account Engagement Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Account Engagement Software - 4
Salesforce Marketing Cloud Account Engagement Software - 5
Salesforce Marketing Cloud Account Engagement Software - 6
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Salesforce Marketing Cloud Account Engagement: 116

  • AB-Tests
  • API
  • Abonnenten-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare CTAs
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Automatische Antworten
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucher-Nachverfolgung
  • Bildbibliothek
  • CAN SPAM-Compliance
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Dashboard
  • Dateispeicherung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenextraktion
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • Dynamische Inhalte
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Tracking
  • E-Mail-Verteilung
  • E-Mail-Vorlagen
  • E-Mail-Überwachung
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Email-Kampagnen-Management
  • Engagement-Tracking
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Event-Marketing
  • Formularerstellung und -design
  • Formularverwaltung
  • Für kleine Unternehmen
  • Individuelle Anpassung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnen-Tracking
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kampagnenplanung
  • Kanalmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Konversionsraten-Optimierung
  • Kundenbefragungen
  • Kundendatenbank
  • Kundensegmentierung
  • Lead Benachrichtigungen
  • Lead-Datenbank-Integration
  • Lead-Distribution
  • Lead-Generierung
  • Lead-Pflege
  • Lead-Qualifizierung
  • Lead-Verifizierung/-Validierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Listen-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Marketingkalender
  • Mehrere Kampagnen
  • Mobil-ootimierte E-Mails
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Attribution
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Multichannel-Marketing
  • Multivariate Tests
  • Onlineformulare
  • Pipeline-Management
  • Planungs-Tools
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • Quellen-Nachverfolgung
  • ROI-Tracking
  • Reaktions-Management
  • Segmentierung
  • Social Marketing
  • Social-Media-Integration
  • Spam-Blockierung
  • Stichwort-Nachverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Suchmaschinen-Marketing
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Verkaufsanalyse
  • Verkaufsberichte
  • Versionskontrolle
  • Vertriebsaktivitätsmanagement
  • Visitenkarten-/Ausweis-Scanning
  • Visuelle Analytik
  • Volltextsuche
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Editor
  • Web-Formulare
  • Website-Analytik
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überwachung

Alternativen

Oracle Eloqua

4
Nr. 0 Alternative zu Salesforce Marketing Cloud Account Engagement
Oracle Eloqua ist eine Marketing-Automatisierungssoftware auf Unternehmensebene, mit der eine Reihe von Marketing- und...

Cirrus Insight

4,1
Nr. 1 Alternative zu Salesforce Marketing Cloud Account Engagement
Du kannst Salesforce-Leads, Kontakte, Aktivitäten, Fälle, Chancen und mehr direkt in Gmail anzeigen. Protokolliere...

Blackbaud eTapestry

3,8
Nr. 2 Alternative zu Salesforce Marketing Cloud Account Engagement
eTapestry ist eine cloudbasierte Fundraising- und Spendermanagement-Software für kleine und mittlere gemeinnützige...

ActiveCampaign

4,6
Nr. 3 Alternative zu Salesforce Marketing Cloud Account Engagement
Verknüpftes E-Mail-Marketing, Marketing Automation, CRM und Account-Management für Unternehmen, die mit ihren Kunden in...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,1 /5
(605)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Funktionen
4,0/5
Bedienkomfort
3,8/5
Kundenbetreuung
3,8/5

Hast du Salesforce Marketing Cloud Account Engagement bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 605 Bewertungen
Garrett
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Fast, Easy, and Powerful Marketing Automation

Bewertet am 7.8.2018

I have used Pardot at three different companies now and I love it. It's been one of my most...

I have used Pardot at three different companies now and I love it. It's been one of my most reliable and useful tools in my Marketing Stack over the years and it's continued to get better thanks to the aggressive roadmap put in place by Salesforce. Great for business ranging from small business up to Enterprise.

Vorteile

The number one thing that I love about Pardot is how easy it is to use. If you're on a small marketing team, one person can easily handle the system. If you have a larger team, the functionality scales extremely well - and you can bring in as many users as you need into the system without needing to pay for any additional seats.

The software is extremely consistent and reliable. Pages load quickly and properly. The WYSIWYG editor for emails is awesome! The amount of automation you can do in Pardot is fantastic - especially with their more recent addition of repeating automations and drip programs.

Awesome update releases thanks to being a Salesforce product.

Nachteile

The positioning of all of the various functionality can be a little confusing at times. There are a LOT of menu items that lead to the various different features. Some cleanup/re-organization of these might help new users.

The out-of-the-box Marketing templates, while serviceable, could use a reboot. For a startup they're likely sufficient, but if you're running a lot of email campaigns you might want to invest in having a developer custom-build a modular email template for your ongoing use.

The built-in mail testing using Litmus is terrible. Often half of the renderings fail to load, and a number of the renderings included are not super relevant any more. I actually never use this feature any more as I prefer to send test emails to an actual mail client rather than trust the renderings.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Pardot Helps us Treat Each Donor as an Individual

Bewertet am 7.12.2019

Before, we were treating email like it was direct mail. Just send out a high enough quantity and...

Before, we were treating email like it was direct mail. Just send out a high enough quantity and you’ll get enough donations. However, this was treating our donors as pocketbooks and not individuals with unique interests and hearts. Using Pardot means we can tailor what we share to each individual and tell a story they can relate to. Transformational rather than transactional. Donations have increased but that’s a byproduct of involving unique people in the story of our organization. Once you learn the UI, it’s very simple to use as long as you have even a bit of html and css experience or if someone on your team has made some great templates. We love the reporting on the individual level and the integration with Salesforce.

Vorteile

We love engagement studio and how easy it is to build out automated campaigns and dynamic lists. The ease of automation has meant less time spent uploading csv’s and more time developing great content.

Nachteile

We wish it had a drag and drop editor. Not everyone on our team can code and it makes it difficult when we have a heavy season for deploys. The good news is, they’ve announced a beautiful drag and drop editor for the 20 winter release.

In Betracht gezogene Alternativen

Campaign Monitor, Mailchimp und Marketo Engage

Warum Salesforce Marketing Cloud Account Engagement gewählt wurde

The direct integration with Salesforce and wanting more ability with automation responding to individuals engagement with us online.

Zuvor genutzte Software

Campaign Monitor

Gründe für den Wechsel zu Salesforce Marketing Cloud Account Engagement

The direct integration with Salesforce and the sheer quantity of things that Pardot can do in making a unique experience for each of our donors.
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 501-1 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Gets the job done

Bewertet am 21.12.2021

Pardot gets the job done, but it could definitely be better. I would recommend Pardot for smaller...

Pardot gets the job done, but it could definitely be better. I would recommend Pardot for smaller businesses that may just be starting out. If you are a larger company, I recommend either Marketo or Pardot.

Vorteile

Creating emails and landing pages are easy once you have templates that are built out. If you are not familiar with how to build templates, it may be difficult for you to use Pardot, as there is no drag and drop feature. The automation rules make it really easy for us to integrate into Salesforce, which we love. It's also very simple to create custom fields, which was important for us.

Nachteile

The reporting feature in Pardot is subpar. It is extremely difficult to report on our marketing activities with their current reporting structure. There is no way to create a custom report, making it very difficult for our team to track ROI. Probably the biggest downside to using this platform.

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot Marketing Hub und Marketo Engage
Saurabh
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

The best Marketing Automation tool out there!

Bewertet am 25.7.2020

The experience so far has been nothing short of exceptional. We have been using Pardot since the...

The experience so far has been nothing short of exceptional. We have been using Pardot since the last 5 years and have been able to facilitate amazing co-ordination with the Sales and Marketing teams. The automation Pardot provides also helps generate reports to measure Campaign ROI and overall lead generation.

Vorteile

Pardot is unmatched in its ability to automate your marketing activities. The Engagement Program features it offers is probably the best in the market and allows you to design Customer journeys with customization based on the customer attributes as well as engagement. The WYSIWYG builder allows you to build beautiful email templates and Landing pages for Lead generation and Lead nurturing. It also integrates seamlessly with Salesforce CRM and a wide variety of 3rd party applications.

Nachteile

Pardot allows you to create multiple leads with the same email address. This is a compulsory feature and causes issues with duplicate and bad data. You need to make sure the data is cleansed regularly.

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot Marketing Hub und Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Salesforce Marketing Cloud Account Engagement

We were already using Salesforce CRM so it made sense to use Pardot as it would be easier to integrate with our CRM. Also, Pardot had many features that Mailchimp and Hubspot lacked (Engagement Studio, Grading etc.)
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Pardot for email marketing

Bewertet am 13.10.2020

We are very happy with pardot and look forward to implementing more of the features pardot has to...

We are very happy with pardot and look forward to implementing more of the features pardot has to offer.

Vorteile

We use pardot primarily for our email marketing, but also for inbound lead gen as well. I love how well pardot integrates into salesforce. That is key for our business. You can change anything at the field level using pardot based on activity etc, and segment based on any field.

Nachteile

There are features such as advanced analytics that are more advanced on the higher levels of pardot, however the cost increase is significant.

In Betracht gezogene Alternativen

VBOUT

Warum Salesforce Marketing Cloud Account Engagement gewählt wurde

Better salesforce connectivity, better platform, better for inbound lead gen
5 von 605 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Salesforce Marketing Cloud Account Engagement Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Salesforce Marketing Cloud Account Engagement.

Salesforce Marketing Cloud Account Engagement bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: $ 1 250,00/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Salesforce Marketing Cloud Account Engagement hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Salesforce Marketing Cloud Account Engagement unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Salesforce Marketing Cloud Account Engagement unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil)

Salesforce Marketing Cloud Account Engagement kann in folgende Anwendungen integriert werden:

BriteVerify, Data.com Contacts, Eventbrite, FullContact, Gmail, GoTo Webinar, GoodData, Google Ads, Google Analytics 360, LinkedIn for Business, Meta for Business, Microsoft Outlook, NetSuite CRM, Olark, Salesforce Marketing Cloud, Salesforce Platform, Salesforce Sales Cloud, SugarCRM, Twilio, Twitter, UserVoice, Webex, Wistia

Salesforce Marketing Cloud Account Engagement bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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