VanillaSoft

VanillaSoft

Lead-Management-Software und CRM-Lösung – Die Macht des Einfachen

4.7/5 (140 Bewertungen)

VanillaSoft Übersicht

Was ist VanillaSoft?

Die Kernphilosophie und der Entwicklungsprozess von VanillaSoft basieren auf einem Konzept: Die Macht des Einfachen. Durch dieses Prinzip bietet VanillaSoft eine Plattform, auf der die Kunden von gesteigerter Produktivität, höheren Kontaktraten und Tools zur Umsatzkontrolle profitieren.

VanillaSoft wurde speziell für Sales Hunters entwickelt. Im traditionellen CRM stehen Funktionen für die Kontenverwaltung, die Auftragsverwaltung und den Kundenservice im Vordergrund. VanillaSoft hingegen stellt Tools zur Lead-Generierung und -Pflege bereit, die erforderlich sind, um neue Geschäfte erfolgreich zu managen und abzuschließen. Egal, ob du Hot Leads anrufst, auf Kaltakquise angewiesen bist oder dich irgendwo dazwischen befindest: VanillaSoft ist die Lösung für den Verkauf über das Telefon.

VanillaSoft Übersicht

Preis

Beginnt ab
100,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

VanillaSoft Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

VanillaSoft Screenshot: 3-panel-call-screen
VanillaSoft Screenshot: 3-panel-call-screen VanillaSoft Screenshot: call activity dashboard VanillaSoft Screenshot: 4-panel-call-screen VanillaSoft Screenshot: calendar

VanillaSoft Bewertungen

VanillaSoft Bewertungen

Gesamtbewertung
4.7
/
5
Ausgezeichnet
105

Sehr gut
32

Durchschnitt
3

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.7
Funktionen
4.5
Bedienkomfort
4.7
Kundenbetreuung
4.6
98% haben diese Anwendung empfohlen
Melissa A.

Appointment Setting & Prospect Management for the professional


Mit Google übersetzen
Kent P.

Revolutionized our organization

VanillaSoft has eliminated many problems such as:
-multiple calls to one prospect from different callers
-calling existing customers as prospects
-time wasting manual reporting
-lack of caller activity visibility


Mit Google übersetzen
Jeremy O.

SDR Sales Simplified

We use this product for cold calling and setting appointments. Works great. Let’s you script calls, setup sequences, and automate workflows. Allows reps to focus on the quality of the conversation because everything else is automated. Our SDR team would not exist if we would not have implemented VanillaSoft. Dump leads in and get to work.


Mit Google übersetzen
Rebecca H.

Where's the App and Pause Calling?

Should have more portability (create an app) for those on the go and better functionality. Lose the browser only.


Mit Google übersetzen
Penny G.

This is the one CRM that everyone can use AND increase your productivity!

I get more accomplished every day with Vanilla Soft because of the way the leads flow seamlessly. I can make so many more calls and send out more emails and have all the information I need right at my fingertips. I would recommend this product to anyone, no matter what level of computer proficiency they have.


Mit Google übersetzen
Melissa A.
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Appointment Setting & Prospect Management for the professional

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 30.3.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Responsive and knowledgeable internal customer support and top notch staff interactions. Google calendar integration allows you to set appointments with confidence that the representative (external agent) will be available for them! Automatic timezone allocation for prospect records which allows appointments to be set for representatives who operate nationwide with no manual accounting for timezone needed; the software is nearly goof proof in calendaring considerations. Unlimited projects allowed and robust customization ensures that every project/marketing campaign is uniquely set up to meet your company or client's needs. I really appreciate the ability to customize result codes and the fact that you are not regulated to rigid categories or outcome processes. Each result can trigger multiple functions and this gives the administrator the power to control and maintain appropriate routing of prospects with minimal user effort. A decent dashboard system and intuitive reporting creation.

Nachteile

My top complaint has to be with the WYSIWYG editor for scripts and email templates, it is sufficient. However, in the NEW VS interface pasting text with from Google Docs or Word invariably produces an error (complete hang on selecting that script, only fixable by reverting to previous version interface) if the document was over a page long, unless pasted as plain text. Even if the original document has all formatting removed prior to copying. I would greatly appreciate a fix for this and support for pasting simple formatting options without errors.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Kent P.
Branche: Groߟhandel
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Revolutionized our organization

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 20.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

VanillaSoft has eliminated many problems such as:
-multiple calls to one prospect from different callers
-calling existing customers as prospects
-time wasting manual reporting
-lack of caller activity visibility

Vorteile

VanillaSoft streamlines our selling efforts and has completely revolutionized the way we run our company. We've gone from literally using printouts, excel sheets etc to manage our accounts and prospects to everything being through VanillaSoft. VanillaSoft has made us more efficient in calling, reporting, closing new business, pretty much every area of our company has improved by using VanillaSoft.

Nachteile

There are not many things I dislike about VanillaSoft. Anytime I have a problem, their customer service is very responsive and helpful, and they even take your suggestions for new features and are constantly rolling out improvements.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jeremy O.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

SDR Sales Simplified

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 23.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We use this product for cold calling and setting appointments. Works great. Let’s you script calls, setup sequences, and automate workflows. Allows reps to focus on the quality of the conversation because everything else is automated. Our SDR team would not exist if we would not have implemented VanillaSoft. Dump leads in and get to work.

Vorteile

Allows for SDR sales automation, custom rules and workflows, and gets results.

Nachteile

Could be prettier, I suppose. I’m being picky here - it’s great at what it does.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Rebecca H.
Branche: Unternehmensberatung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Where's the App and Pause Calling?

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.3.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Should have more portability (create an app) for those on the go and better functionality. Lose the browser only.

Vorteile

Easy to use for end user. Open platform and superior navigation/disposition functions. Easy to add tagged fields to pull data in a variety of ways.

Nachteile

No stand alone apps for android, iOS, pc or mac. Just browser functionality. Cannot pause calling (for reporting). If agents stay logged in on their browser it acts like active hours. No way to adjust have to manually adjust reporting.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Penny G.
Branche: Umweltdienstleistungen
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

This is the one CRM that everyone can use AND increase your productivity!

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 20.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I get more accomplished every day with Vanilla Soft because of the way the leads flow seamlessly. I can make so many more calls and send out more emails and have all the information I need right at my fingertips. I would recommend this product to anyone, no matter what level of computer proficiency they have.

Vorteile

I have not used a software program that is this easy to use. It literally took me about 15 minutes to get the hang of it. You can send emails with2 clicks (you choose the appropriate email). You click to call, you can input information, close the lead and another one pops up! This program keeps track of your progress throughout the workday. You see where you are spending your time. I love this program

Nachteile

The only thing I don't like it that only one record is displayed at a time. I am on the phone all day and I have cold-called the same person twice. Of course, there is a feature that shows a list of the calls I have made but you must click the one you are looking for and I think it could be more streamlined.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9.3/10
Basierend auf 140 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

VanillaSoft Preis

VanillaSoft Preis

Beginnt ab
100,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.7/5
Basierend auf 140 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

VanillaSoft Funktionen

VanillaSoft Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Kontakt-Datenbank
Kontaktmanagement
Lead-Erfassung
Leadmanagement
Suchfunktion
Verkaufsanalyse
Verkaufsberichterstattung
Verkäufe nachverfolgen
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Funktionen
4.5/5
Basierend auf 140 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

VanillaSoft Häufig gestellte Fragen

VanillaSoft Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über VanillaSoft.

F. Welche Preispläne bietet VanillaSoft an?

VanillaSoft bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 100,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von VanillaSoft?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von VanillaSoft

F. Wer sind die typischen Nutzer von VanillaSoft?

VanillaSoft hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von VanillaSoft unterstützt?

VanillaSoft unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet VanillaSoft an?

VanillaSoft hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt VanillaSoft mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte VanillaSoft unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert VanillaSoft?

VanillaSoft kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Authorize.net, DocuSign, FluentStream, Fonality, RingCentral, Salesforce Sales Cloud, VerticalResponse, Vonage Business

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet VanillaSoft an?

VanillaSoft bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, Telefon-Support