Über LiveChat

LiveChat ist eine schöne und einfache Online-Chat-Lösung, mit der Kundendienstmitarbeiter Kunden direkt auf ihrer Website kontaktieren können. Innerhalb weniger Minuten nach der Anmeldung können Benutzer den Online-Besuchern helfen, die benötigten Informationen zu finden, bevor sie die Website verlassen.

Im Umfang von LiveChat sind enthalten:

- Web-Chat-Fenster
Einfach zu implementieren, anzupassen und neu zu gestalten. Wundervoll einfaches Chat-Fenster mit vorinstallierten Vorlagen. Kompatibel mit allen modernen Browsern.

- Einfach zu verwendende Agent-Anwendungen
LiveChat ist für Kundendienstmitarbeiter verfügbar, die einen Webbrowser, dedizierte Anwendungen für Windows, Mac OS X und mobile Geräte mit iOS und Android verwenden. Speziell für den erstklassigen Kundendienst entwickelt.

- Analytik und Berichterstattung
Berichte decken die tägliche Aktivität jedes Kundendienstmitarbeiters ab. Dies beinhaltet nicht nur die Effizienz der Einladungen, die Anzahl der Chats und Informationen über die Zeit, die mit dem Kunden verbracht wird, sondern auch die Aufschlüsselung der Kundenzufriedenheit nach Kundendienstmitarbeiter, Gruppen und das gesamte Team. Tägliche Zusammenfassungen werden direkt an das Postfach des Benutzers gesendet, das Dashboard kann auf dem großen Bildschirm im Büro angezeigt werden und On-Demand-Berichte vervollständigen LiveChat als perfekte Lösung für datengesteuerte Unternehmen.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch und 21 weitere , Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thai, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch

Bilder

LiveChat makes customer service more efficient by letting you hold multiple live chat sessions at the same time
Gather relevant information on your on-site visitors. You can track their name, currently viewed page, time zone and more, without leaving the live chat app.
Each part of the live chat box can be customized to make it work with the rest of your website’s design; brand your live chat with a logo and include social media channels.
Customize chat window to match your brand's style
Group teammates by expertise – sales, support and finances – and assign live chat conversations to them.
Spot areas that can be optimized and more efficient with built-in live chat and ticket metrics.
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Videos zu LiveChat
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LiveChat Screenshot: LiveChat makes customer service more efficient by letting you hold multiple live chat sessions at the same time LiveChat Screenshot: Gather relevant information on your on-site visitors. You can track their name, currently viewed page, time zone and more, without leaving the live chat app. LiveChat Screenshot: Each part of the live chat box can be customized to make it work with the rest of your website’s design; brand your live chat with a logo and include social media channels. LiveChat Screenshot: Customize chat window to match your brand's style LiveChat Screenshot: Group teammates by expertise – sales, support and finances – and assign live chat conversations to them. LiveChat Screenshot: Spot areas that can be optimized and more efficient with built-in live chat and ticket metrics.

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von LiveChat: 65

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwendungsintegration
  • Anwendungsmanagement
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Authentifizierung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucher-Nachverfolgung
  • Bewertungen
  • CRM-Integration
  • Cash Management
  • Chat
  • Chat-Transkription
  • Datei-Verwaltung
  • Dateitransfer
  • Datenvisualisierung
  • Diagramm-Erstellung
  • E-Commerce-Integration
  • E-Mail-Integration
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeitüberwachung
  • Einmalige Anmeldung
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Etikettierung
  • Feedback-Sammlung
  • Gefilterte Ansichten
  • Gemeinsame Überprüfung
  • Geschäftsanalysen
  • Helpdesk-Integration
  • Hilfe Desk-Management
  • Historisches Nachfolgeerfahren
  • Integration von Dritten
  • Kontakt-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenprofilerstellung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrsprachig
  • Mitarbeiterprofil
  • Mobile Integration
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Offline-Zugriff
  • Performance-Berichte
  • Routing anfordern
  • SSL-Sicherheit
  • Social-Media-Integration
  • Sofortnachrichten
  • Suchfunktion
  • Supportticket-Management
  • Umfrage-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Verfolgen von Support-Tickets
  • Verkäufe nachverfolgen
  • Visuelle Analytik
  • Warnungen / Eskalation
  • Wirtschaftsprüfung
  • Zeitplanmanagement
  • Zielsetzung / Nachverfolgung
  • Zugriffskontrolle
  • Zusammenfassende Berichte
  • Zwei-Faktor-Authentifizierung
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Alternativen

Zendesk

4,3
Alternative Nr. 1 zu LiveChat
Zendesk ist die weltweit führende Cloud-basierte Service-Software-Lösung, der über 40.000 Organisationen vertrauen....

LiveAgent

4,7
Alternative Nr. 2 zu LiveChat
LiveAgent ist eine webbasierte Helpdesk-Lösung, die die Verwaltung von Support-Tickets aus mehreren Kanälen,...

JivoChat

4,5
Alternative Nr. 3 zu LiveChat
JivoChat ist eine Live-Chat-Software, die anpassbare Web- und mobile Chat-Widgets mit 20 Sprachoptionen sowie Web-,...

Deskero

4,7
Alternative Nr. 4 zu LiveChat
Deskero ist ein Helpdesk-Software- und Support-Ticketsystem, mit dem Nutzer Supportanfragen für mehrere Kanäle...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(1.095)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du LiveChat bereits?

Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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5 von 1.095 Bewertungen angezeigt
Greg D.
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

LiveChat Connects Me to My Candidates Fast!

Bewertet am 8.2.2018

I get instant connection to my customers with tons of features, customizations, and robust...

I get instant connection to my customers with tons of features, customizations, and robust reporting.

Vorteile

What I like most about LiveChat is it's reliability. When I began researching chat applications to recommend to a client for use in their recruiting efforts, I found a lot of options. I also found a lot of issues. Many of the applications I looked at were complicated and glitchy.

Then I found LiveChat. LiveChat just worked. It was solid application whether online or on my desktop and it handled chat conversations reliable while offering all the features I was looking for in a manned chat application. When I spoke with a representative from the company, I found out why.

LiveChat set out from the beginning to be a manned chat solution and to be the best in the business. I was kind of disappointed with this at the beginning, because I was hoping for a solution to handle both manned and bot style chats. LiveChat didn't have bots, but they were so far above every other manned chat platform, that I had to choose them.

Incidentally, they have developed a bot situation since I first signed up with them and it is just as robust. It's called botengine.ai and I highly recommend it. BotEngine integrates seamlessly with LiveChat and both applications work reliably with Facebook Messenger, Web Pages, Landing Pages, and more.

LiveChat offers tons of customization, professional looking interfaces, and robust reporting. I can easily use it on my desktop computer, my notebook, my tablet, or my phone. And just like I said before, it just works.

Nachteile

If there was anything to dislike about LiveChat, it would be that it is resource-intensive on my iMac. This is a casualty of my business, though. I have to use a lot of memory-hog applications every day, so a lot of times I will enable LiveChat just on my mobile device or my notebook while I'm working at my desk. That way I can still respond to chats without slowing down my main machine.

Jessica L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

LiveChat - Great Communication with our Customers

Bewertet am 29.9.2020

Overall, this has solved a huge hole in our business - communication with our customers. We have...

Overall, this has solved a huge hole in our business - communication with our customers. We have been using LiveChat for over 4 years, and I wouldn't consider switching to another platform. The customer support we have received from LiveChat has been A+.

Vorteile

LiveChat has been a staple of our business for many, many years. We continue to use this software on a daily basis to stay connected with our customers whether we are in the office or away. When in the office, we stay logged into LiveChat to easily chat with our customers to help them navigate our site or answer any questions they may have. When away, we utilize the software to allow our customers to message their questions. You have the option of setting all the notification settings tailored to your communication style with your customers. And, you can easily add, change or delete employee/users from your account. Additionally, you can set different levels of access based on these employees.

Nachteile

The price is a bit heftier then other competitors. Pricing is based on number of users to the account. Besides this, I have never experienced something I didn't like with the software.

Tedd W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Works so well we don't notice it

Bewertet am 23.12.2020

Livechat has, simply put, been the best chat software our company has ever used.

Livechat has, simply put, been the best chat software our company has ever used.

Vorteile

Talkdesk allows us to configure every aspect of our chat presence, from how often chat boxes pop up to what messages are displayed. Its ticketing system is convenient, powerful, and easy to use. Cloud access has allowed easy continued use through COVID-19

Nachteile

It's tough to think of something our users don't like about LiveChat. We haven't need to contact support, so I'm not sure how robust it is.

Annabel D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Good value but lacks some key functionality and integration

Bewertet am 17.12.2018

Livechat gives us the ability to engage more directly with visitors to our site. It has certain...

Livechat gives us the ability to engage more directly with visitors to our site. It has certain functional limitation which my team find frustrating, however for the price that we pay, it is still good value.

Vorteile

Livechat has provided a really useful platform for us to get started with livechat provision on our site.

The chat interface itself is easy for agents to use. It is also inexpensive compared with other similar platforms.

Nachteile

There are some important features missing or lacking. Spell check within the livechat itself is crucial for agents to ensure we are always putting our 'best foot forward', while trying to respond quickly to visitors. The automated greetings are great but lack the ability to set logic within the conditions, meaning I don't have quite the level of control I would like over the greetings.
The CRM integration has also been difficult to implement, and hasn't worked well for all our agents. Which has caused some issues with manual data entry and some lost data. This integration is crucial to our workflow.
The customer service has, overtime, become much more automated and it has therefore taken me longer and been more frustrating to get solutions to issue that I have come up against. While the platform itself has improved in functionality through the time i've been using it, I find the customer support has become less helpful and personal.

Antwort von LiveChat Software

Hi Annabel,

Thank you for your feedback, we do our best to create the best live chat experience for our customers and to constantly improve our product.

If you don't mind, our Customer Success Team will be in touch to collect a few more information regarding some of the issues you experienced.

Cheers,
LiveChat Team

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent Software For Your Website

Bewertet am 13.10.2020

The experience that i encountered with this software has been superb, it has helped our company...

The experience that i encountered with this software has been superb, it has helped our company turn live visitors into qualified prospective clients, in this day and age instant customer service and support are essential for any business.

We use live chat in combination with other software to complete the next steps in our prospect conversion and follow through.

Vorteile

I like how easy it is to deploy the software on my website and the customization ability that it provides to me.

One can customize everything from the chat design the colors and the pop ups the visitor will see. There is availability to custom design it to go with your websites design.

The software has availability for multiple users, and 3rd party app integration enabling us to take our prospective client from start to closing in our sales process

Nachteile

The only feature id like to be able to remove is the live chat link at the bottom of our chat pop up. Other than that everything is superb.

5 von 1.095 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

LiveChat Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über LiveChat.

LiveChat bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 16,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von LiveChat

LiveChat hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

LiveChat unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thai, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch

LiveChat unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

LiveChat kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ActiveCampaign, Campaign Monitor, Cayzu, Logicbox, Talkdesk, Toonimo, VidGrid, Vision Helpdesk, Zendesk, amoCRM

LiveChat bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen

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