Über Salesforce Sales Cloud

Mit Salesforce CRM (Sales Cloud) hast du alles, was du brauchst, in greifbarer Nähe. Von Social Accounts und Kontakten bis hin zu Mobile, Chatter und Analytics ist die Zusammenarbeit innerhalb eines globalen Unternehmens und die schnellere Abwicklung von Deals nicht nur möglich, sondern auch spielend leicht.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Kanada, China, Deutschland, Vereinigtes Königreich und 3 weitere , Indien, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Salesforce Sales Cloud: 162

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anfrage-Eskalation
  • Anfragezuordnung
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Felder
  • Anrufaufzeichnung
  • Anrufmanagement
  • Arzt-Management
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragsmanagement
  • Ausnahmen-Berichterstattung
  • Automatisches Telefonwahlgerät
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Bonus-Management
  • Bonus-Verwaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Call-Center-Management
  • Chancenmanagement
  • Content-Management
  • Dashboard
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenerfassung und Übertragung
  • Datenmanagement
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Dynamische Modellierung
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Antworten-Kontrolle
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Tracking
  • E-Mail-Vorlagen
  • ERP
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Engagement-Analytik
  • Ereignis-Nachverfolgung
  • Erinnerungen
  • FAQs
  • Fall-Management
  • Für Vertriebsteams/ -organisationen
  • Für die AEC-Branche
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gebietsmanagement
  • Gemeinsame Kontakte
  • Geschäftsprozess-Steuerung
  • Grafische Präsentation von Daten
  • Historische Berichte
  • Inbox-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Interne Chat-Integration
  • Inventarverwaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kanalmanagement
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kommentare / Notizen
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Konversion-Tracking
  • Konversionsraten-Optimierung
  • Korrelationsanalyse
  • Kunden-Objekt-Abstimmung
  • Kundenbefragungen
  • Kundenbetreuung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Analyse
  • Kundenhistorie
  • Kundennachverfolgung
  • Käufer-Management
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Distribution
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Generierung
  • Lead-Pflege
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Leistungsmanagement
  • Listen-Management
  • Live-Chat
  • MES
  • Management der Anruflisten
  • Marketing-Automatisierung
  • Material-Rechnung
  • Meeting-Management
  • Mehrere Kampagnen
  • Mehrere Währungen
  • Microsoft-Outlook-Integration
  • Mobiler Zugriff
  • Modellierung & Simulation
  • Multichannel-Marketing
  • Partnermanagement
  • Patientenakten-Aufzeichnungen
  • Patientenkommunikation
  • Patientenmanagement
  • Pipeline-Berichte
  • Pipeline-Management
  • Planung von Materialanforderungen
  • Planungs-Tools
  • Produktionsplanung
  • Produktkatalog
  • Prognose
  • Prognosen
  • Projektmanagement
  • Provisionsmanagement
  • Prädiktive Analytik
  • Präsentations-Tools
  • Qualitätsmanagement
  • Quellen-Nachverfolgung
  • Routing
  • Sales-Pipeline-Management
  • Schätzung
  • Segmentierung
  • Self-Service Portal
  • Sicherheitsmanagement
  • Social-Media-Integration
  • Stapelverarbeitung
  • Statistische Analyse
  • Suchen / filtern
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Trainingsmanagement
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Verbreitung von Inhalten
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufsprognose
  • Versand-Management
  • Versionskontrolle
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vertriebsaußendienst-Management
  • Vertriebszulassung
  • Vorschaufunktion
  • Webbasierte Entwicklung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wettbewerbsanalyse
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Management
  • XML / RSS
  • Zielgruppen-Targeting
  • Zielmanagement
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Alternativen

Zoho CRM

4,2
Alternative Nr. 1 zu Salesforce Sales Cloud
Zoho CRM ist eine web-basierte CRM-Anwendung, die Benutzern eine 360-Grad-Übersicht über Vertrieb, Marketing, Inventar,...

monday.com

4,6
Alternative Nr. 2 zu Salesforce Sales Cloud
Monday.com ist ein vielseitiges Projektmanagement- und Zusammenarbeits-Tool, das Dir dabei hilft, alles Mögliche zu...

amoCRM

4,5
Alternative Nr. 3 zu Salesforce Sales Cloud
amoCRM ist eine Sales- und Lead-Management-Lösung für KMUs. Mit einer interaktiven Pipeline können Anwender die...

Pipedrive

4,5
Alternative Nr. 4 zu Salesforce Sales Cloud
Pipedrive ist ein CRM und Sales Pipeline-Management Tool für kleine bis mittelgroße Vertriebsteams, das von...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(15.707)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
3,9/5
Kundenbetreuung
4,1/5

Hast du Salesforce Sales Cloud bereits?

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5 von 15.707 Bewertungen angezeigt
Huw W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Hardware
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Salesforce CRM Review - Daily user

Bewertet am 6.11.2019

My overall experience using Salesforce has been good. I've used the application for 19 months and...

My overall experience using Salesforce has been good. I've used the application for 19 months and I'd say it took at least 3 months to get familiar with the tool. I work for an organisation of +180k and the tool is used widely across the business, which is a testament to its reliability and scalability. For smaller organisations, there is likely to be less complexity involved, as there will be less integration required with other applications - which Salesforce does incredibly well. To summarise, I'd say to prospective adopters of Salesforce, expect to invest some time in training new users of the tool but its remarkable functionality and capabilities far outweigh this ramp-up period.

Vorteile

-Highly customisable with deep and wide integration with my organisations SaaS or natively developed applications.
-Allows you to produce very detailed reports to track my own activity and history. Which can also be used by management to track team progress and activity.
-A customisable dashboard that allows frequently uses tabs to be populated to a "bookmarks bar" which allows for faster navigation.
-Great search feature that allows for search across the entire CRM database.

Nachteile

-Due to its high functionality and range of options it can be overbearing to use at times.
-Requires internet connection which means there is occasional latency and is not accessible at all times.
-Visually, it's not the most appealing tool that I've ever used.
-Steep learning curve for those that have not used it before, but then that goes for most CRM tools.

Alain jove R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

The CRM worth buying

Bewertet am 11.2.2021

Overall, this app is something I'd definitely recommend as it has a very good system for...

Overall, this app is something I'd definitely recommend as it has a very good system for organizing corporate activity, ease of use is very good, navigation wise it can be improved, load time is fast, and above all I haven't experienced any downtime when I was using this CRM.

Vorteile

Salesforce is one awesome tool that is very useful and budget-wise that is already full of functionality to run daily tasks, organize tickets for support, reminders for important to do's whether needing immediate attention or non-urgent ones. It is also great with integrations for easier management such as with calendar apps. It has your sort functions, filters for categorizing, labeling, and disposition tagging for at a glance view.

The one thing I observed about this CRM is it doesn't lag although a lot of users are already accessing the same interface, which means it has a stable platform and servers that can accommodate the bandwidth of multiple users. I can safely say that it allocates a significant storage to avoid the nuisance of pages loading slowly. Not only that, so far there are no reported issues of their database being breached or any intrusions which is very harmful for businesses and their trade secrets. It is vital since client data is the backbone of a business. I'm glad that they have established these safeguards well to make their product reliable and trustworthy.

Nachteile

The only thing I noticed is it took a lot of clicks to get you to where you want to go in this CRM. For example, in opening a particular ticket, you'd have to open a preview page first before being able to open the ticket with the actual content itself. Although the site mapping was remedied internally to lessen the time of navigating from one page to another. So far that's the only downside I've encountered.

Sal T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Medienproduktion
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Salesforce: Helps Improve Internal Communications/External Customer X

Bewertet am 21.9.2016

Vorteile

I have been using, recommending and adopting salesforce.com for my sales teams for ten years in several different digital technology, media and advertising organizations. I can say unequivocally that the CRM software has evolved from being a supplement and "nice to have" to a must buy and necessary and vital tool for doing business. The key to any business solutions and software product is getting the team to adopt and use it. Training and practice is essential. Its like your golf game, the more you practice the better your score or working out, no pain, no gain.

I like the social media and conversational abilities you can have with sales team; the app is excellent for quick reviews and checking on status of pending, pitches and prospects; the flexibility and customization options based o salesperson, account, deal size, industry vertical. In one organization we adopted it for internal sales data use and tracking and also incorporated product data about our partners, customers, audience metrics and analytics and distribution platform.

Nachteile

Depending on the level of subscription, will also vary with the amount of personalized training you receive. I would also say there needs to be more attention and customization devoted to industry verticals that contain many nuances regarding customer segments and rev streams. This includes the advertising and digital sales industries where there are multiple customer touchpoints and rev streams including agencies, direct to client, programmatic, 3rd party vendors, ad tech partners etc. I also think saleforce.com needs to develop more compatible software and training that integrates salesforce,com into other software linked to finance, accounting etc.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

May the SalesFORCE be with you!

Bewertet am 17.12.2020

Salesforce is a game-changer for our organization. We've reported out on items that previously we...

Salesforce is a game-changer for our organization. We've reported out on items that previously we hadn't in years. There's very little manual effort now as we have so many triggers setup for automation.

Vorteile

Without Salesforce our organization simply would not be able to function as quickly as we do now. We have so many automation processes and workflows setup that has saved us a lot of time. We use this platform across 15 departments in our organization, and it continues to grow. Everyone who sees the benefits of this great CRM... asks for User licenses... it's that good. We love the Contact Management, Lead-> Opportunity tracking and most importantly the Reports and Dashboards!

Nachteile

Salesforce can be pricey especially as it grows within an organization, so that would be the one setup. However, they do offer a Non-Profit Starter pack that I'd recommend small non-profit organizations to look into.

Tim E.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

the Best CRM on the market

Bewertet am 4.2.2021

10/10. The most complete CRM out there. We are only scratching the surface of what we can use SF...

10/10. The most complete CRM out there. We are only scratching the surface of what we can use SF for.

Vorteile

There literally isn't anything That Salesforce can't do. We are even beginning to use their billing system. It is absolutely vital for sales engagement, pipeline management, forecasting, relationship management, etc.....

Nachteile

Sometimes it feels like you need a degree in SF to do certain things. It can be hard to figure things out.

5 von 15.707 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Salesforce Sales Cloud Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Salesforce Sales Cloud.

Salesforce Sales Cloud bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Salesforce Sales Cloud

Salesforce Sales Cloud hat die folgenden typischen Kunden:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Salesforce Sales Cloud unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch

Salesforce Sales Cloud unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Salesforce Sales Cloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:

8x8 Virtual Office, BirdEye, Box, Bullhorn Jobscience, ClearSlide, Desk.com, Dropbox Business, Eventbrite, Evernote Business, Expensify, FinancialForce Accounting, Five9, GetFeedback, Gmail, GoToMeeting, Hoop.la, Mailchimp, QlikView, Quickbooks Online, SAP Litmos, Smartsheet, SurveyMonkey, Veeva CRM, Webinato, Yesware, Zapier

Salesforce Sales Cloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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