Über SAP Customer Experience

SAP CRM On Demand bietet eine Reihe von Tools, um die Anforderungen von Vertriebs-, Marketing- und Kundenservicemitarbeitern sowie von Führungskräften und Geschäftsinhabern zu erfüllen. Das Interaction Center im CRM bietet eine Plattform zur Verwaltung der Kundenkommunikation über mehrere Kanäle. Alle Kundeninteraktionen, d. h. Anruf, E-Mail, Social Media und Live-Chat, können verfolgt, verwaltet und ausgewertet werden. Mithilfe des CRM können Aufgaben und Termine priorisiert werden, Nachbearbeitungen eingeplant und Teamverkauf unterstützt werden.

Durch das integrierte Wissensmanagement und das regelbasierte E-Mail-Management können Agenten Probleme im CRM schneller lösen. Die Marketing- und Verkaufsanalysenfunktionen in Kombination mit den in SAP CRM angebotenen Berichterstattungstools ermöglichen Marketing- und Vertriebsabteilungen, ihre Kampagnenstrategie zu verfeinern. Richte deine Teams an den Unternehmens- und Teamzielen aus, indem du die Leistung analysierst und Bemühungen mit Anruflisten, Agenten-Skripts und Werbekampagnen koordinierst.

Erstelle Marketingkampagnen mit Daten, die mit SAP CRM On Demand erfasst wurden, und führe diese durch. Marketingkampagnen können global, regional oder lokal umgesetzt werden. Die Kampagnenleistung kann in Echtzeit überwacht werden und auf Szenarien basierende Kampagnen können implementiert werden. Mit den von SAP CRM angebotenen Tools für das Pipeline-Management können Vertriebsmitarbeiter Leads effizienter qualifizieren und Cross-Selling- und Up-Selling-Möglichkeiten nutzen. Vertriebsmitarbeiter können die SAP-ERP-Integration nutzen, um Verkaufsaufträge, Angebote und Verträge zu verwalten und Geschäfte effizienter abzuwickeln und abzuschließen.

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Die 5 Top-Alternativen zu SAP Customer Experience

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, China, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu SAP Customer Experience

Bilder

SAP Customer Experience Software - 1
SAP Customer Experience Software - 2
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Videos zu SAP Customer Experience
SAP Customer Experience Software - 1 SAP Customer Experience Software - 2 SAP Customer Experience Software - 3 SAP Customer Experience Software - 4

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von SAP Customer Experience: 20

  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Automatisiertes Routing
  • Berichterstattung / Analyse
  • E-Mail-Management
  • Für Startups
  • Für kleine Unternehmen
  • Kampagnenmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenreklamations-Tracking
  • Lead Segmentierung
  • Leadmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Pipeline-Management
  • Prognose
  • Routing
  • Sales-Pipeline-Management
  • Supportticket-Management
  • Wissensbasis-Management

Alternativen

Salesforce B2C Commerce

4,4
Nr. 1 Alternative zu SAP Customer Experience
Salesforce B2C Commerce unterstützt Unternehmen bei der Gestaltung, Einführung und Verwaltung von E-Commerce-Websites...

Salesforce B2B Commerce

0
Nr. 2 Alternative zu SAP Customer Experience
Salesforce B2B Commerce ist eine cloudbasierte Plattform, die Einzelhandels-, Großhandels- und Vertriebsunternehmen...

Adobe Commerce

4,3
Nr. 3 Alternative zu SAP Customer Experience
Magento-E-Commerce-Software-Plattform bietet Online-Shop-Lösungen für große und wachsende Unternehmen und kann sowohl...

ShowHows

0
Nr. 4 Alternative zu SAP Customer Experience
ShowHows is a web-based platform which lets businesses create web-based, embeddable how-to and tutorial guides for...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,2 /5
(204)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
3,8/5
Kundenbetreuung
4,1/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 204 Bewertungen angezeigt
Arvind kumar A. Arvind kumar A.
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Untern. Größe: 10 000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy to learn and work with, yet most powerful Java based eCommerce platform

Bewertet am 17.12.2019

Vorteile

1. SAP Hybris is based on Spring framework. Because Spring is the most widely used framework in Java fraternity, finding developers and architects who can be quickly made productive on the Hybris platform is much easier as compared to that on other platforms. Moreover, there are strong SAP Hybris communities at answers.sap.com and stackoverflow.com.

2. SAP Hybris has been consistently at the top position as rated by Gartner and ForresterWave. The selection criteria for these two agencies have been most respected for many years.

3. The business tooling is very extensive and business users find the merchandising tools quite intuitive. Hybris SmartEdit (which is a tool enabling the business users to make changes to the website content as intuitive as editing a live site and previewing it on multiple devices before publishing the changes to the live site) is the only tool of its kind provided by any Java-based eCommerce platforms.

4. SAP Hybris sticks to releases as per the roadmap published well in advance. At the same time, SAP Hybris comes up with the required patches (e.g. security patches) immediately when they are deemed critical for businesses.

5. The documentation is quite rich and there are more than one sites (e.g. help.hybris.com, wiki.hybris.com, www.sap.com/cxworks etc.) where relevant help is available.

6. The licensing is very flexible.

7. There are many deployment options e.g. on-premise, on SAP cloud infrastructure, on a public cloud infrastructure.

Nachteile

1. The CMS and personalization still have some room for improvement.

2. SAP needs to campaign for SAP Hybris as AWS does for its cloud. After having worked with many different eCommerce platforms (including the top three), I can say that it is the best platform. Yet, because of the lack of proper campaign many customers, are not aware of its strengths and the array of features.

Iván B. Iván B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Description of SAP CCS CRM

Bewertet am 14.1.2020

SAP CCS (CRM) It is the most complete platform in the market. It adapts easily (implementation) to...

SAP CCS (CRM) It is the most complete platform in the market. It adapts easily (implementation) to the cases of the electricity industry (which is my experience), from the commercial area, customer service and its perfect connection with the MM material modules and sales and distribution SD, ... FI ... I enter others. The workflow is really his strength."

Vorteile

The way it leads from real life to the workflow. The integration of activities and their implications in real time with the areas through the ERP. Speed as you can adapt, improve and learn on the go.

Nachteile

Nothing. I should only indicate that the possible failures are in the training. They must ensure that SAP teachers have knowledge of field and SAP technology. When this happens everything is really excellent

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Understand the customers and proactively find their needs with SAP Customer Experience

Bewertet am 24.11.2021

It is an excellent tool for us to maintain excellent customer relations. If you are using it...

It is an excellent tool for us to maintain excellent customer relations. If you are using it regularly, you can easily understand what you should do next for customers.

Vorteile

It is an excellent tool for tracking the customer relationship because of its multiple channels and customizable tools.

Nachteile

It is not easy to use if you are not relevant with the SAP. However, after you are familiar with the interface everything is easier.

Aneesh B. Aneesh B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

An end to end solution with seamless integration capabilities

Bewertet am 19.6.2015

Vorteile

SAP CRM is a very robust product and SAP has done well over the past decade to cater to the CRM needs of customers across industries. The best part of SAP CRM is that it not only integrates seamlessly with other SAP softwares but also with various non-SAP softwares providing options to enterprises to keep using certain legacy systems at the same time. CRM solutions in general are very customer centric and SAP has done exceptionally well over the past few releases to come up with advanced features like Social Media Integration to capture market vibe in a more structured and organized fashion. While some of the core CRM modules keep getting better with frequent bug fixes, focus has been on adding new features to cater to industry specific needs. Another important aspect of this software is its ever improving UI. Since CRM 7.0 there has been considerable change in the UI which I should say is extremely friendly now. For customer who want to deploy SAP CRM solution faster, SAP provides them with Rapid Deployment Solution which reduces the implementation time and cost drastically. SAP CRM Best Practices are now successfully used across industries as a proven tool to successfully run business. SAP CRM on HANA platform has made data retrieval a very quick and hassle free affair. SAP also has a great community of developers and professionals who help to share ideas and answer questions when it comes to configuring and customizing their solutions. Another important thing is that for customers who do not want to invest in huge IT infrastructure , SAP CRM comes as an on demand (cloud) solution with most of the features from its on premise version.

Nachteile

SAP CRM releases newer version at a relatively slower rate than most of its competitors. Configurations in SAP CRM backend still remains pretty complex and require highly skilled and experienced professionals to do so. Though SAP CRM can be used as a standalone product but the usability is drastically reduced when SAP ERP is not implemented. Standalone SAP CRM analytics is very basic in its present form and cannot cater to customer need without complex customization.Lastly, lets face it, SAP solutions are still heavily priced compared to other vendors and quite understandably SAP CRM consultants are pretty expensive to hire.

Stephanie C. Stephanie C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Untern. Größe: 1 001-5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great product

Bewertet am 4.11.2021

Vorteile

I like that it is easy to use and everything is in one place.

Nachteile

I don't dislike anything about this software.

5 von 204 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

SAP Customer Experience Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SAP Customer Experience.

SAP Customer Experience bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: $ 58,00/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

SAP Customer Experience hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

SAP Customer Experience unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

SAP Customer Experience unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen SAP Customer Experience hat

SAP Customer Experience bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Chat

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