Über BuilderTREND

Buildertrend ist eine topaktuelle, cloudbasierte Projektmanagement-Software. Mit fast 1 Million Nutzer*innen auf der ganzen Welt bietet Buildertrend der Bauindustrie eine bessere Möglichkeit zum Bauen. Mit der Software von Buildertrend können Bauprofis mehr Projekte erstellen, Verzögerungen reduzieren, Kommunikationsfehler eliminieren und die Kundenzufriedenheit steigern. Von Funktionen für die Schätzung, Planung und Änderung von Aufträgen bis hin zu Tools für die Kundenkommunikation und das Dokumentenmanagement – der Funktionsumfang ist dazu da, jeden Aspekt des Bauprozesses zu rationalisieren.

Jeder Kunde verfügt über einen eigenen Buildertrend-Coach, der ihm ein individuelles, unbegrenztes Schulungserlebnis bietet. Die Kunden haben außerdem unbegrenzten Zugang zu Branding- und Web-Dienstleistungen, Webinaren zu Bildungszwecken, Live-Chat-Support und einem umfangreichen Online-Hilfecenter. Wenn sie noch mehr lernen möchten, können sie auch die Buildertrend University an ihrem Hauptsitz für eine immersive Lernerfahrung oder Vor-Ort-Beratung nutzen, wenn du es vorziehst, dass ihr Team zu dir kommt und Seite an Seite mit deinem Unternehmen arbeitet.

Buildertrend lässt sich mit anderen Lösungen wie QuickBooks, Xero und Tools zur Materialentnahme integrieren.

Preisoptionen ab:

$ 99,00/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu BuilderTREND

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, China, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Neuseeland, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu BuilderTREND

Bilder

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Videos zu BuilderTREND
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von BuilderTREND: 103

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Aktivitätsmanagement
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Auftragnehmer-Management
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsänderungsmanagement
  • Berichterstattung / Projektverfolgung
  • Bestell-Management
  • Budgetmanagement
  • Budgetverfolgung / Auftragskostenrechnung
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeitüberwachung
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Filesharing
  • Fortschrittsbericht
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fortschrittsverfolgung in Prozent
  • Fotoerfassung
  • Für die AEC-Branche
  • GPS
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gebot-Management
  • Genehmigungsmanagement
  • Gewerblich
  • Inspektions-Management
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kosten-Datenbank
  • Kostennachverfolgung
  • Kostenschätzung
  • Kostenverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundennachverfolgung
  • Kundenportal
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leadmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Mehrere Benutzerkonten
  • Mehrere Projekte
  • Meilensteinverfolgung
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Mobile App
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Portfoliomanagement
  • Problemmanagement
  • Prognosen
  • Projekt-Abrechnung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projekt-Workflow
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektplanung/Terminierung
  • Projektschätzungen
  • Projektvorlagen
  • Projektzeiterfassung
  • RFI und Vorlagen
  • Rechnungsmanagement
  • Ressourcenmanagement
  • Risikomanagement
  • Sales-Pipeline-Management
  • Schätzung
  • Statusverfolgung
  • Subunternehmen-Management
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Umschuldung
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorfall-Berichterstattung
  • Was-wäre-wenn-Analyse
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wohngebäude
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung

Alternativen

Procore

4,5
Nr. 1 Alternative zu BuilderTREND
Procore Technologies, Inc. bietet eine Bau-Management-Software, um Projekteffizienz und Haftung drastisch zu verbessern,...

CoConstruct

4,7
Nr. 2 Alternative zu BuilderTREND
CoConstruct hilft Bauherren und Modernisierern dabei, ihre Projekte nahtlos zu koordinieren, mühelos mit ihren Kunden,...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Nr. 3 Alternative zu BuilderTREND
Salesforce Sales Cloud ist eine cloudbasierte CRM-Anwendung von Salesforce. Sales Cloud hilft Vertriebsteams, Deals...

MarketSharp

4,4
Nr. 4 Alternative zu BuilderTREND
MarketSharp ist eine CRM-Lösung für Umgestaltung, die Bau- und Renovierungsunternehmen dabei unterstützt, die Auftragspl...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(1 552)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,7/5

Hast du BuilderTREND bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 1 552 Bewertungen angezeigt
Brian D. Brian D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Revolutionized my sales follow up

Bewertet am 13.6.2019

I used other CRMs in the past, but love using BuilderTrend. Its simple setup has allowed me to keep...

I used other CRMs in the past, but love using BuilderTrend. Its simple setup has allowed me to keep track of my customers as well as provide better follow up to my clients. I just utilize the Sales section of BuilderTrend, but it has improved my client relationships and increased my overall sales.

Vorteile

Buildertrend is great--I love using the Activity Calendar and Lead Report to keep track of my follow up with my customers. I can use activity notes to remember what I discussed with customers when we last spoke, and this helps me engage in better dialogue when I follow up with customers. Our installation team loves using the project management feature to keep track of our installs and provide an easy transition from sales to installation.

Nachteile

The user interface is kind of clunky, especially on the app. Sometimes it is difficult to find stuff and the filters can get annoying.

Antwort von Buildertrend

Brian, thank you for your review and honest feedback! We love hearing how Buildertrend has helped your company.

Richard C. Richard C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Streamlines so many parts of our business

Bewertet am 30.6.2020

Very good.

If youre going to integrate BT make sure you take it on a section at a time. Dont try...

Very good.

If youre going to integrate BT make sure you take it on a section at a time. Dont try and open up too many sections to your team

These guys have given a lot of thought to the software and it forms an amazing backbone for any client facing construction business. We couldnt last the day without it.

Vorteile

This software is outstanding in many different areas

We initially purchased it initially to manage our clients selections for new homes and it quickly got integrated elsewhere to the point its the backbone of many of our processes

We use this now to manage client change order (it pays for itself on this alone every month) selections, materials ordering from site, daily logs, H&S management, RFI's for the design team and photo storage and programming to name but a few

We couldn't go back to the old ways of doing many of these

There are a lot of different features and you'll certainly find many that'll make it worth your while to use

Oh and the customer support is ace

Nachteile

Overall roll out is great and intuitive but you do need to comit to integrating BT to your business and this takes time and effort. THis is a software that gives back 10 fold what you put in, but it does need your comittment.

In Betracht gezogene Alternativen

BuilderStorm und Procore

Gründe für den Wechsel zu BuilderTREND

Client facing elements are superb Best fit for our size of business wide host of services

Antwort von Buildertrend

Richard, thank you so much for your honest review and feedback! We appreciate you sharing how Buildertrend works for Appletree Estates, and we feel so lucky to have you as customers.

Sarah M. Sarah M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Wonderful Project Management Software

Bewertet am 28.10.2021

Overall, Builder Trend is a phenomenal software program to keep construction projects on track. ...

Overall, Builder Trend is a phenomenal software program to keep construction projects on track. Our customers love that they have a owner's portal as well where they can view their schedule, payments, and message us with ease.

Vorteile

This software has been a game changer! It take a bit to learn the features but it's been a great way to keep our jobs organized. The customer service is top notch! They respond quickly and help trouble shoot.

Nachteile

The mobile version of Builder Trend could use a little work as there are a few features that don't work the same as the web version. I would like to see the process streamlined for entering the contract information for each customer. It's tedious and temperamental.

Danielle T. Danielle T.
Gesamtbewertung
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Bewertet am 26.3.2013

We are a boutique custom home builder; each project is unique and personalized. Although I was not...

We are a boutique custom home builder; each project is unique and personalized. Although I was not involved in the selection of this software, my understanding is that we wanted a program that could be accessed by all the parties involved, handle the scheduling and move us away from paper checklists - ultimately allowing all users to be both informed of changes and to be able to plan for future events without having to directly communicate with each person.

As far as scheduling goes this system has failed. It has caused more time consuming questions. My complaint is that you can only link item to item by a (or a couple) predecessor(s) that, ultimately, the program struggles with which item is next in the list if a few of them share the same linked task. Also in a best case scenario, this scheduled list is how you build a house - but in most cases something, whether it be trade related or whether related or inspection related, cause a task to be delayed but the other ones would continue on schedule however the program has linked the start date to the the delayed task and now the whole calender is messed up. Or perhaps the exterior of the house generally starts after framing and roofing but maybe a winter storm makes this impossible so you continue the interior for weeks. Then you try and adjust backwards and because your best case scenario template stated it should commence at framing completion and you delayed that. Thus your left with a domino affect of wrong dates. and a series of emails sent to vendors informing them of the delay that really didn't apply to them. So they change schedules and you are left with no trades to do the interior work that in your mind could and should be fine.

I also find that the program doesn't offer enough flexibility in the selection section. It allows me to upload a previously created document to be stored that a homeowner could then log on and download. They then fill out and can't re-upload this document, so they are forced to fax or scan and email back to us. This is neither time effective nor practical. Perhaps it would be better if we were able to create a checklist that was interactive in this section, similar to the change orders where we type out the change and the client could update decisions. In our company we don't limit our clients to three choices of floor plans and two cabinet doors and 4 granite selections, they are free to choose anything they can dream of. As a result we cannot load a document that would apply to all builds.

However, I believe the change orders tab is well thought out, easy to use and provides all the options to make it a valuable asset. The warranty section does a great job of tracking and notifying and saving time and assuring that service and warranty items are handled and accepted. The daily log and messaging capabilities that allow us to keep a record of notes or messages in one area logged by date and job site is extremely valuable and a good system.

Furthermore, the software as a whole is easy to learn, has a logical and simple layout so even those who are not computer savvy can fumble through without creating errors and won't be too intimidated by the complexity of the software to attempt to use it.

Finally, the technical support and training provided is always quick to help resolve an issue or aid in a question. New training is scheduled in a very quick time frame for free and is tailored to the person that requires it. This is handled exceptionally well in a time when often companies forget you exist once the purchase is complete.

So, we have decided that we will use BuilderTrend for those things that they excel at and don't use it as a scheduling tool.

Simon W. Simon W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Still Great

Bewertet am 23.9.2021

Vorteile

All in one solution with client viewable daily logs, photos, and schedule. Updates include 360 photos, increased photos per daily log.

Nachteile

Notification settings were updated and now less functional than previous. File size upload is limited and cumbersome compared with platforms such as dropbox or google drive with their desktop companions

In Betracht gezogene Alternativen

CoConstruct und Procore

Antwort von Buildertrend

Thank you for taking the time to write this review, Simon!

5 von 1 552 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

BuilderTREND Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über BuilderTREND.

BuilderTREND bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: $ 99,00/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

BuilderTREND hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

BuilderTREND unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

BuilderTREND unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

BuilderTREND kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Dropbox Business, Facebook for Business, Gmail, Google Calendar, Google Maps, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Twitter, WordPress, Xero

BuilderTREND bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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