Über eFront

eFront ist eine flexible LMS-Plattform für Unternehmen, die erweiterte Sicherheitsmaßnahmen und umfangreiche Anpassungen benötigen, um eine Vielzahl von Mitarbeitern, Partnern und Kunden zu schulen.

Als flexibelstes Unternehmens-LMS der Branche bietet dir eFront die vollständige Kontrolle über deine virtuelle Schulungsumgebung und deine Daten. Es fügt sich nahtlos in jede andere Infrastruktur ein und kann gemeinsam mit dir wachsen.

Tatsächlich hilft eFront deinem Unternehmen zu wachsen, indem es deine Mitarbeiter qualifiziert, deine Partner qualifiziert und deine Kunden intelligent hält.

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$ 1 000,00/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu eFront

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Vereinigte Arabische Emirate, Argentinien, Australien, Belgien, Brasilien, Kanada, Schweiz, Chile, China, Kolumbien, Kuba, Zypern, Tschechien, Deutschland, Dänemark, Estland, Spanien, Finnland, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Griechenland, Sonderverwaltungsregion Hongkong, Ungarn, Irland, Israel, Indien, Island, Italien, Japan, Südkorea, Luxemburg, Monaco, Malta, Mexiko, Niederlande, Norwegen, Neuseeland, Peru, Philippinen, Puerto Rico, Katar, Saudi-Arabien, Schweden, Singapur, Türkei, Taiwan, Vereinigte Staaten, Südafrika

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Polnisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch

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Die 5 Top-Alternativen zu eFront

Bilder

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Videos zu eFront
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von eFront: 63

  • API
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Asynchrones Lernen
  • Aufgabenmanagement
  • Ausbildungsbetriebe
  • Autorensysteme
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Beurteilung der Kompetenzen
  • Beurteilung-Management
  • Compliance Management
  • Compliance-Verfolgung
  • Content-Management
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Learning-Unternehmen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Einmalige Anmeldung
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Erinnerungen
  • Fortschrittsbericht
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Gamification
  • Gemischtes Lernen
  • Hochschulbildung/Erziehung
  • Individuelle Entwicklungspläne
  • Inhalt-Bibliothek
  • Integrierter Autorensystem-Kurs
  • Integriertes LMS
  • Kompetenzmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Kurs-Tracking
  • Kursverwaltung
  • Leistungskennzahlen
  • Lernmanagement
  • Lernpfade/-verläufe
  • Mitarbeiter-Onboarding
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterportal
  • Mobiles Lernen
  • Nachfolgeplanung
  • Portal für Lernende
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SCORM-Compliance
  • Selbst-Lernen
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Soziales Lernen
  • Synchrones Lernen
  • Tests/Bewertungen
  • Trainingsmanagement
  • Trainingsverwaltung
  • Unternehmen/Geschäft
  • Verwaltung von Trainings-Aufzeichnungen
  • Videokonferenzen
  • Virtueller Klassenraum
  • Zertifizierung und Lizenzierung
  • Zertifizierungs-Tracking
  • Zielsetzung / Nachverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen

WordPress

4,6
Nr. 1 Alternative zu eFront
WordPress ist eine Plattform zur Erstellung und Veröffentlichung von Websites und Blogs mit Tools für ästhetisches...

Saba Cloud

4,0
Nr. 2 Alternative zu eFront
Saba bietet benutzerorientiertes, effektives Lernen, das personalisiert, benutzerdefiniert und skalierbar ist. Es...

BrainCert

4,2
Nr. 3 Alternative zu eFront
Alle Tools und Sachkenntnisse, die du für das Online-Lernen, -Unterrichten und -Kollaborieren benötigst – alles an...

SkyPrep

4,7
Nr. 4 Alternative zu eFront
Wir bieten eine Online-Trainingssoftware, die einfach und intuitiv ist. Die Entwicklung und Schulung deiner Mitarbeiter...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(34)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,3/5

Hast du eFront bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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Zeigt 5 von 34 Bewertungen
Michelle M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A Quality lMS for the Mid-Size Business - FINALLY!

Bewertet am 30.10.2019

Overall, eFront checked all of our boxes all the way down to our yearly allotted budgetary...

Overall, eFront checked all of our boxes all the way down to our yearly allotted budgetary restrictions for an LMS. Here are literally most of the our requirements we used for our LMS research:

Intuitive UI
Full Admin Access (adding/deleting/editing)
Metrics
Reporting
Scalability
Email Options (e.g, Welcome, Reminders, Completed)
Responsive Support Team
Mobile Learning
Video Hosting
File Formats Supported (e.g., PDF, PP, Docx, SCORM, AICC)
Reusable Modules
Unlimited Space
Version Control
Course Completion Support?
Assessment/Evaluation Support (e.g., set up quizzes)
Easy Set Up/Maintenance
LMS Pricing (e.g., one time, annual, SaaS)
Onboarding Charge
Per User Charge
Webinar Support
Training Question Support (peer to peer or teacher/student)
Customization Portals (e.g., customer specific)
Social Networking
E-Commerce options (nice to have)
Sandbox account available

Bottom line, we really felt the value in our decision and never felt like we had to compromise on any of our requirements. Great LMS, Wonderful Experience, Excellent Customer Service!

Vorteile

What we liked most about the software the adaptability. Like most companies we had specific user types and data we wanted to be able to collect from every user. We not only wanted to collect the data, we also wanted to be able to setup specific learning paths and be able to run reports based on our classifications. eFront provided specifc - adjustable fields and open misc. fields we could use to further filter our users.

Nachteile

We didn't really have a con per se? We researched long and hard and worked in many sandboxes to find the right LMS for us. If we had any cons or concerns as we setup the LMS, eFront was available and more than willing to answer our concerns with workable options if necessary.

Antwort von Epignosis

Michelle, thank you for taking the time to leave this review. We're glad to hear that after a lot of searching, eFront has been able to meet all of your needs. We pride ourselves on adaptability and reliability, so it's great to hear that we've hit the mark in these areas for your organization.

We're glad that your organization feels the value in your decision to work with eFront and of course, our Support and Customer Success teams are always on-hand if you need any assistance along the way.

Joe R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Grundschul- & Sekundarbildung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Generally Easy yet Powerful

Bewertet am 25.5.2017

Overall it has been easy to use and fit our needs to compartmentalize our users quickly. We have...

Overall it has been easy to use and fit our needs to compartmentalize our users quickly. We have not even begun to use half of the features that are available just because the basics are so powerful. The reports can be quickly customized down to a specific user or course and all the way back up to total system logins and course completions.

Vorteile

Ease of course creation
Flexible content types
Custom user types
Notifications by email of course completion and certificates
Flexible pricing options
Easily segment department using branches and putting an administrator over each branch
Customize reports

Nachteile

Automatic updates don't always work
The notice of an expiring license is displayed in all branches (not just the main level)
Sometimes the backup is slow (which I believe causes temporary database "errors" that are resolved once the backup is complete)

Antwort von Fani

Hello Joe! We're thrilled to hear that eFrontPro has been helping you to cover your training needs! Our team works hard towards this end.
Also, you will be happy to know that with the latest release:
- the automatic upgrade process is undergoing a refactor and will become more user friendly (and completely unattended)
- License upgrade messages no longer appear in branches
- Automatic Backups can be turned off from system settings, and one can perform them manually at a convenient time.
Thanks a lot for sharing your feedback, it really helps us improve!

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Few things to know about efront

Bewertet am 13.10.2019

It helps to run a simple learning management system to run online classes.

It helps to run a simple learning management system to run online classes.

Vorteile

1. It a simple to use SAAS application which allows to run an learning management system for a newbie.
2. I provides the ability to create membership program and assign different user roles to the members.

Nachteile

1. It is way too complicated to make basic customization as it doesn't provide the access to its in built HTML files the only thing we could do is make changes in in built CSS files.
2. It costs higher than it should actually be priced at comparing with others.

In Betracht gezogene Alternativen

WordPress

Antwort von Epignosis

Thank you for leaving us a review. We're glad to hear that you're finding eFront easy to use and that you're making the most of eFront's functionality. In terms of customization, each HTML template can be customised by taking advantage of the powerful plugin infrastructure which safeguards the system from breaking changes through upgrades. Our support team would be happy to walk you through this. eFront offers a Private-cloud, enterprise-ready solution focusing on security and flexibility. These are important features that should be taken into consideration when comparing with other, primarily public cloud, offerings. If you have any questions along the way, our support and customer success teams would be more than happy to hear from you. Thanks again for your review!

Dennis B.
Gesamtbewertung
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Highly engineered software - meant for professional level online eLearning companies.

Bewertet am 13.6.2017

Robust and comprehensive platform - expandable by developers and more technical-minded staff, but...

Robust and comprehensive platform - expandable by developers and more technical-minded staff, but also easy enough to set up and use out of the box for average level people.

Vorteile

We most like the flexibility and robustness of the software. So many times, with many types of software like this, you find out only in the middle of a project that it won't accomplish everything you want it to. With eFront, it is quite the opposite - you will probably not need everything available, but as your enterprise expands and grows, the feature are there - waiting to be utilized.

Nachteile

The user manual could be a lot more detailed. The software is proprietary, and very dependable, but we find ourselves contacting support many times to figure out where something is or how to customize something - the good news is, their support team is AMAZING and HIGHLY CAPABLE!! Very solid engineers and technical support.

Antwort von Epignosis

Hey Dennis,

Many thanks for your lovely feedback! We're very glad to hear that eFrontPro proved to fit your training needs this well! Our technical team is always here to provide solutions to your custom needs.

Thanks again!

Greg S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computerspiele
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Most Flexible LMS Available

Bewertet am 14.6.2017

Only LMS I found able to achieve the high level of customization we needed for our implementation.

Only LMS I found able to achieve the high level of customization we needed for our implementation.

Vorteile

Full source code availability with pro services support make this the most flexible LMS for customized deployments. Able to achieve just about any kind of implementation, data collection, reporting, and UX desired. Incredibly good pricing model for corporate LMS deployments looking to own their final solution.

Nachteile

Implementation and maintenance requires an engineer on staff. Definitely for professionals seeking customizations vs. easy out of the box. Although they have TalentLMS as an option for that if desired.

Antwort von Epignosis

Hello Greg,

Thanks very much for your positive feedback and for taking the time to leave a review for eFrontPro. We strive to make our LMS fit every client's custom needs and we're glad it fit your training needs this well!

5 von 34 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

eFront Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über eFront.

eFront bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: $ 1 000,00/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

eFront hat die folgenden typischen Kunden:

51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

eFront unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Polnisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch

eFront unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

eFront kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Azure Active Directory, BigBlueButton, Braintree, Facebook for Business, Foxy, Fuze, GoToMeeting, Google Analytics, Google Calendar, Mailchimp, Microsoft Outlook, Microsoft Teams, OpenSesame, PayPal, SCORM Cloud, Slack, Stripe, Twilio, Webex, WordPress, Zapier, ZenDesk Chat, Zendesk

eFront bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat

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