Über Wild Apricot

Wild Apricot ist eine einfach zu bedienende All-in-one-Lösung für die Mitgliederverwaltung, die über 16.363 Verbände, gemeinnützige Organisationen und Clubs bedient.

Zu den Hauptmerkmalen gehören: vollständige Verwaltung der Mitgliederdatenbank, ein professionell aussehender Drag-and-Drop-Website-Builder (plus einfache Integration in deine bestehende Website), die Möglichkeit, Zahlungen und Verlängerungen online einzuziehen und zu automatisieren, Online-Veranstaltungsregistrierungen, automatisierte E-Mails und Newsletter und vieles mehr.

Das freundliche Support-Team von Wild Apricot ist bereit, dir so schnell wie möglich zu helfen und wird dir helfen, alle deine administrativen Aufgaben selbstständig zu automatisieren.

Das Unternehmen hat selbst Erfahrungen aus erster Hand, da es mit kleinen Verbänden, Vereinen und Non-Profit-Organisationen zusammenarbeitet, und kennt viele leidenschaftliche, engagierte Menschen (wie dich), von denen viele überlastet und unterbezahlt sind.

Deshalb hat das Unternehmen seine Software für normale Menschen entwickelt, die versuchen, außergewöhnliche Dinge zu tun. Vor diesem Hintergrund möchte das Unternehmen dich dazu ermutigen, eine 30-tägige kostenlose Testversion von Wild Apricot zu starten, um zu sehen, ob sie für deine Organisation geeignet ist.

Wild Apricot ist perfekt für Berufsverbände, Vereine und gemeinnützige Organisationen:
Alumni-Verbände
Unternehmensgruppen
Berater
Gartenclubs
Sport und Erholung allgemein
Historische/Museumsgesellschaften
Heimvereine
Anwaltsvereinigung
Motorradvereine
Politische/Bürgerverbände
Öffentliche Gesundheitsverbände
Segelclubs
Schwimmclubs
Lehrer
Tennisclubs
… und vieles mehr.

Preisoptionen ab:

$ 48,00/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu Wild Apricot

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Sonderverwaltungsregion Hongkong, Irland, Neuseeland, Vereinigte Staaten, Südafrika

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

$ 48,00/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu Wild Apricot

Bilder

Wild Apricot Software - 1
Wild Apricot Software - 2
Wild Apricot Software - 3
Wild Apricot Software - 4
Wild Apricot Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu Wild Apricot
Wild Apricot Software - 1 Wild Apricot Software - 2 Wild Apricot Software - 3 Wild Apricot Software - 4 Wild Apricot Software - 5

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Wild Apricot: 85

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwendungsmanagement
  • Ausschuss-Management
  • Barcode / Tickets scannen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Belegmanagement
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Content-Management
  • Datei-Verwaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Event-Ticketing
  • Eventregistrierung
  • Filesharing
  • Finanzmanagement
  • Formularverwaltung
  • Fundraising-Management
  • Für Alumniverbände
  • Für religiöse Organisationen
  • Gebühren-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integrierte Datenbank
  • Job-Anzeigetafel
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Listen-Management
  • Mitglieder-Buchhaltung
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitglieder-Gemeinschaften
  • Mitglieder-Portal
  • Mitgliederkommunikation
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mitgliedschaftsarten
  • Mitgliedschaftsverlängerung
  • Mobiler Zugriff
  • Newsletter-Management
  • Online-Anmeldung
  • Online-Foren
  • Online-Kalender
  • Online-Spenden
  • Rechnungsmanagement
  • Registrierungs-Management
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Spenden-Management
  • Spender-Management
  • Suchen / filtern
  • Teilnehmer-Management
  • Transaktionshistorie
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Wahlmanagement
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Alternativen

Neon CRM

4,4
Nr. 1 Alternative zu Wild Apricot
Tausende von gemeinnützigen Organisationen nutzen die CRM-Software von Neon, um ihre Spendensammlung, Mitgliedschaft,...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Nr. 2 Alternative zu Wild Apricot
Salesforce Sales Cloud ist eine cloudbasierte CRM-Anwendung von Salesforce. Sales Cloud hilft Vertriebsteams, Deals...

MemberClicks

4,4
Nr. 3 Alternative zu Wild Apricot
Mit MemberClicks können Unternehmen Zeit und Geld sparen und gleichzeitig das Beste aus dem Web herausholen. Das...

HubSpot CRM

4,5
Nr. 4 Alternative zu Wild Apricot
Spare wertvolle Verkaufszeit mit HubSpot CRM, das sich um all die kleinen Details von der Anrufaufnahme, dem Protokollie...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(519)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du Wild Apricot bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 519 Bewertungen angezeigt
Martin M.
Gesamtbewertung
  • Industry: Design
  • Company size: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best solution for small to medium sized associations

Bewertet am 15.10.2020

WildApricot is an excellent solution for managing association memberships and websites. The...

WildApricot is an excellent solution for managing association memberships and websites. The solution includes basic eCommerce and the ability to build a website with the Wild Apricot CMS - you can also connect easily to other website tools. Members love the easy of managing their own profiles and the other features for member communications.

Vorteile

Easy of use, ability to customize the member database easily and the integrated content management system for a professional website.

Nachteile

The software does not allow you to determine the membership ID within he system. This creates a challenge for any organization that already has a member number schema.

In Betracht gezogene Alternativen

Membee und MemberClicks

Warum Wild Apricot gewählt wurde

The database was antiquated and difficult to manage.

Gründe für den Wechsel zu Wild Apricot

Wild Apricot was the most cost effective tool for overall membership management and the creation of a members’ website. The cost of the solution and the costs of transactions was best with Wild Apricot and the system offered the currently needed features as well as a host of features that will be used in the future.
Melissa M.
Gesamtbewertung
  • Industry: Non-Profit-Organisation Management
  • Company size: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Cost Effective Website and Database

Bewertet am 5.2.2021

Overall Wild Apricot is a great tool for associations and/or others who need to process dues...

Overall Wild Apricot is a great tool for associations and/or others who need to process dues payments, event registrations and keep up with your clients.

Vorteile

Wild Apricot makes it easy to process registrations for events, dues payments and store purchases in addition to being a website. It is very easy to use. There are user groups that you can join to get help from other users. Also, it is very easy to create a manual invoice for things that I might need a product for or a registration. There is also an app for administrators which is super convenient when to try to look up open invoices, etc. when away from the office.

Nachteile

There are several features that should be available that are not. First and foremost there should be the availability within in the software to create a pdf and email it to contacts. The store does not appear to be integrated with the mail database and there are not a lot of reports. When I have orders from my store I have to constantly watch for duplicates. There is also not an email report to run that will search for possible duplicates in the system.

In Betracht gezogene Alternativen

StarChapter und MemberClicks

Gründe für den Wechsel zu Wild Apricot

StarChapter is very dated software and not at all user friendly. I also felt like my questions were not heard or they were determined to do things their way. MemberClick was outside of our budget.
Sean H.
Gesamtbewertung
  • Industry: Non-Profit-Organisation Management
  • Company size: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Not Customer Friendly

Bewertet am 1.1.2021

Our non-profit has approximately 1500 members we are managing and this was our first attempt at...

Our non-profit has approximately 1500 members we are managing and this was our first attempt at using a membership management tool. The implementation went well and our first year was generally positive. The features they offer are functional but pale in comparison to standalone services. For example the newsletter tool is extremely limited compared to our previous service, MailChimp, to the point where we are considering going back to MailChimp.

After the company switched owners recently, the customer service quality has dropped dramatically. A recent forced change of payment systems resulted in our members' automatic subscriptions being canceled without warning, which was not expected or documented. We tried to engage customer support prior to the change but they were not helpful at all. This will likely result in a loss of members and thus income.

Vorteile

It offers a large selection of features and can be a one stop shop for membership tools. Although most of the features are not nearly comparable to equivalent stand-alone services, they are functional.

Nachteile

Customer support has been quite poor. They dropped telephone support in the last year and did not provide any guidance or assistance to us when they forced a payment system change that affected our members.

In Betracht gezogene Alternativen

Join It

Gründe für den Wechsel zu Wild Apricot

Combination of price and features.
Nena G.
Gesamtbewertung
  • Industry: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Company size: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

ECF..."Florida's Electrical Industry Leader"

Bewertet am 19.10.2021

Wild Apricot is the best thing that works for our association. We have used the platform for...

Wild Apricot is the best thing that works for our association. We have used the platform for multiple associations in the past and from day one to now, it is the best solution out there for our organization at a price that includes great 'self-help' information and multiple choices when support from WA is needed.

Vorteile

Wild Apricot offers ECF an opportunity to create, modify and update our online software when needed, allowing our in-house staff to make necessary adjustments without having to spend association funds to hire programmers to complete the tasks.

Nachteile

There is one item on our "Wish" list that we hope to see in the future. It would be nice to upgrade to a newer version of Excel or Word when exporting information. It's a small thing, but when you are trying to handle multiple lists for conversion to reports, etc., the first move is to save and rename the document based on the compatibility function. On a busy day, it's an added step that's time lost.

A 2nd wish would be for a bit more friendly e-mail design module. It works but can be challenging.

Chris L.
Gesamtbewertung
  • Industry: Religiöse Einrichtungen
  • Company size: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

An Out of the Box Solution for Membership Management

Bewertet am 14.9.2020

Other than the issues described above with the payment gateway, we have been extremely pleased with...

Other than the issues described above with the payment gateway, we have been extremely pleased with our Wild Apricot experience.

Vorteile

Wild Apricot is a single source for nearly everything needed to manage a membership organization. It has revolutionized our database, taking it into the cloud, it has streamlined our renewal process, given us greater visibility into our email marketing, and overall allowed us to function more efficiently as an organization. Since its deployment, we've been able to replace the work of up to 2 FTE because of how Wild Apricot has allowed us to streamline our operations.

Nachteile

Their payment gateway, Wild Apricot Payments, does have some unique challenges that we are working through. It has errored out a number of times and there was no intuitive alert to let us know we were missing out on authorized donations. Their customer support team has been slower than we'd like to respond to these issues and have yet to provide a clear reason for them and any timeline for resolution.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud, Neon CRM und HubSpot CRM

Warum Wild Apricot gewählt wurde

Goldmine was server based and their cloud-based option was cost prohibitive when we considered switching to that solution.

Zuvor genutzte Software

GoldMine Premium Edition

Gründe für den Wechsel zu Wild Apricot

Overall, it provided the best set of tools for the price as well as providing a quality out of the box solution.
5 von 519 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Wild Apricot Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Wild Apricot.

Wild Apricot bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: $ 48,00/Monat
  • Pricing model: Kostenlose Version, Abonnement
  • Free Trial: Verfügbar

Wild Apricot hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Wild Apricot unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Wild Apricot unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wild Apricot kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Facebook for Business, Google Analytics, Integromat, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Stripe, WordPress

Wild Apricot bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Wild Apricot gefundenen Softwarekategorien an.