Über Jobber

Jobber ist eine Cloud-basierte Field-Service-Management-Lösung, die es kleinen und mittleren Unternehmen unter anderem ermöglicht, Termine, Rechnungen, Kunden und Kostenerstellungen zu verwalten

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Die 5 Top-Alternativen zu Jobber

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Märkte

Australien, Irland, Kanada, Neuseeland, Südafrika und 2 weitere

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu Jobber

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Jobber: 191

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Arbeitshistorie
  • Arbeitslohntarife
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Auftragnehmer-Datenbank
  • Auftragnehmer-Management
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsänderungsmanagement
  • Automatische Sicherung
  • Automatisierte Angebotserstellung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Barcode-/Ticketscans
  • Bedarfsplanung
  • Bericht-Zusammenfassung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestell-Management
  • Bestätigung / Erinnerungen
  • Bewässerungs-Nachverfolgung
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • CRM
  • Chemikaliengebrauchskontrolle
  • Dateispeicherung
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Digitale Unterschrift
  • Dokumenten-Abbildung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Benachrichtigungen
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Planung
  • Echtzeitüberwachung
  • Elektrische Schätzung
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Fahrer-Management
  • Flottenmanagement
  • Fotoerfassung
  • Fotos/Bilder
  • Für Baumpfleger
  • Für Generalunternehmer
  • Für HLK-Unternehmen
  • Für Hausmeisterdienste
  • Für Schlosser
  • Für Schädlingsbekämpfungsunternehmen
  • Für Teppichreinigungen
  • Für die AEC-Branche
  • Für die Gartenpflege
  • Für die Handwerkerbranche
  • Für die Klempnerei
  • Für gewerbl. & industr. Elektroinstallateure
  • GPS
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gebot-Management
  • Geografische Karten
  • Geolokalisierung
  • Gerätenachverfolgung
  • Gewerblich
  • Gewerbliche Immobilien
  • Gewerbliche Inspektionen
  • Gruppen-Terminplanung
  • Grünflächenmanagement
  • Historische Berichte
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommentar-Bibliothek
  • Kommerziell / Industriell
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kosten-Datenbank
  • Kostennachverfolgung
  • Kostenschätzung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditplanung
  • Kundendatenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundenmanagement
  • Kundennachverfolgung
  • Kundenportal
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Materialforschung
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile App
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobile Zahlungen
  • Mobiler Zugriff
  • Offline-Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zahlungen
  • Online-Zeiterfassung
  • Pestizidengebrauch-Nachverfolgung
  • Preis- und Kostenkalkulationen
  • Preismanagement
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektzeiterfassung
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Reparatur-Schätzungen
  • Ressourcen-Planung
  • Routenmanagement
  • Routenoptimierung
  • Routing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Schädlings-Aktivitäten-Nachverfolgung
  • Schätzung
  • Self-Service Portal
  • Sicherheitsmanagement
  • Standortverfolgung
  • Statusverfolgung
  • Subunternehmen-Management
  • Suchen / filtern
  • Team-Management
  • Teamkalender
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Textnachrichtenversand
  • Timesheet Management
  • Umfragen & Feedback
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verfügbarkeit-Management
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorlagen
  • Vorlagen-Management
  • Warnungen/Eskalation
  • Wartungsplanung
  • Wiederkehrende Aufgaben
  • Wiederkehrende Termine
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Wohngebäude
  • Wohnimmobilien
  • Workflow-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Zeit & Anwesenheit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • Überwachung

Alternativen

Asana

4,5
Nr. 1 Alternative zu Jobber
Asana ist eine Teamlösung für Work Management und Projektmanagement. Organisieren Sie alles – von Unternehmenszielen...

Quickbooks Online

4,3
Nr. 2 Alternative zu Jobber
QuickBooks Online ist eine umfassende Buchhaltungslösung für kleine Unternehmen, mit der Nutzer ihre gesamten Finanzdate...

Housecall Pro

4,7
Nr. 3 Alternative zu Jobber
Housecall Pro ist ein Full-Suite-Tool, mit dem Serviceexperten ihr gesamtes Geschäft von ihrem Smartphone und dem...

ServiceM8

4,6
Nr. 4 Alternative zu Jobber
ServiceM8 ist eine cloudbasierte Lösung, die Außendienstorganisationen bei der Verwaltung ihrer Geschäfte unterstützt....

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(644)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du Jobber bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 644 Bewertungen
Eric
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Game changer for Trades businesses

Bewertet am 12.12.2019

Support and product development are outstanding, other than dual property owners pretty much every...

Support and product development are outstanding, other than dual property owners pretty much every issue or 'complaint' I've ever had have been addressed via updates, or with simple education. My Jobber mantra is '... it's probably right in front of me...', and odds are if I need a feature, it likely is in fact already there.
In summary, I have stopped recommending Jobber to any of my local competitors, as it has literally become my single most valuable business tool.

Vorteile

The user experience is second to none, both Client and User. We continually sell jobs away from competitors due to the ease of quote approval alone, and overall convenience and professional appearance are again best-in-class

Nachteile

Would LOVE to have the ability to list [2] property owners' names, first & last, when different. In our [SF Bay Area] more often than not we have homeowner-partners with separate last names, and both want to be included on all paperwork... honestly that's the ONLY complaint I can come up with after two years of daily use!

Antwort von Jobber Software

Thanks for the review, Eric! So glad to hear things are going well and that overall you're enjoying and getting value from Jobber. We've made a note to our Product Team about your request around having multiple pieces of contact info per client as that value with multiple property owners/managers is totally understandable. It's certainly not off the table for future updates. Cheers!

Joel
Gesamtbewertung
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Overall a great program

Bewertet am 19.5.2020

Ease of use and quickly putting in jobs. Could do a lot better if their software handled client...

Ease of use and quickly putting in jobs. Could do a lot better if their software handled client credit on account and texting freestyle and dropped their monthly payment to more reasonable price for small business to use.

Vorteile

Great look and ease of use. Works on all devices.

Nachteile

Compared to other programs like this, The cost for options is quite high. They are pushing more to have credit cards processed through them and have done away with paypal payments. There is only texting of canned messages. My biggest issue. Over all though the $130.00 a month for half way decent options is to high. If you pay a full year in advance then that price goes to 99.00 a month. So charging you 30 more paying by the month is another down fall for this software. To pay in advance for small business it penalizes them. Another downfall is how it handles your clients that over pay or pay in advance by applying credit to their account. I does not handle this very well at all!

Antwort von Jobber Software

Hi Joel, thank you for your review and this feedback. We'd like to make sure you're getting the most value of your plan so it's more than worth your monthly investment. Please reach out to our Success Team via phone (1-888-721-1115), chat, or email ([email protected]), and we'll do our best to make sure you're getting the most value out of Jobber. We'd also like to collect some additional feedback around what could be more helpful for your business, and do our best to potentially offer some alternative workflows that work best for you and your team. Thank you again for your feedback!

Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

JOBBER HAS IT ALL BUT FALL SHORT ON THE BASICS

Bewertet am 12.9.2017

The basics of what Jobber is built around is route scheduling and can do so much more. The basics...

The basics of what Jobber is built around is route scheduling and can do so much more. The basics of being able to simply organize routes while out in the field (like other apps offer) has been overlooked

Vorteile

Jobber is a great idea with excellent customer support. The support for this product is through the roof excellent! The overall programming is huge, you can do a ton of stuff with Jobber.

Nachteile

The Achilles heel is this; jobber is designed to be used as a route manager for administrators and employees. The idea is that an employee can load up his or her daily tasks and go to work. From an employee’s stand point that is easy enough. Click on the first job for the day and they are off . . . . .

First part of the problem we are experiencing with jobber is that if the employee is not within a good service area the photos and service notes for that home will not upload AND WILL NOT be kept in cue until the employee gets into a decent service range. If you have spotty service where your route is this will not work for you. You'll end up going back to paper logs.
FOR AN ADMINISTRATOR - jobber really sets up work nicely for the day, week, and month very nicely BUT has some really important short comings that you should be aware of PRIOR to starting this service..... As an administrator you cannot mass assign or unassign routes to and from employees. You cannot memorize the modifications to a daily route but one click.
JOBBER needs to be able to allow us to set up routes as a whole NOT just individual’s one at a time to create routes. FOR EXAMPLE: we need to be able to go into a master list of clients, click and drag those clients into a “MONDAY A” route and or a “MONDAY B” route and the same for Tuesday and Wednesday etc. etc. . . . . if we want to make changes to a route as a single entity we should be able to do that as opposed to what we have to do now which is change each individual client to be on a different day one at a time for the next 6 months and or 10 years
FOR EXAMPLE, we have three routes per day each route has approximately 20 visits. If an employee calls in sick and we need to reassign 20 visits to another employee we have to do it manually for EACH CLIENT as opposed to just reassigning and entire route to another employee.

WHAT WOULD BE MOST HELPFUL AND CURRENTLY NOT AVAILABLE FROM JOBBER, would be to adjust routes on the "map" page and have it ask us if we want to memorize the reorganization of that route for all future visits or just that one day. The way that it is limited requires me to go in and manually change EVERY JOB ONE BY ONE to the route organization. This process takes approximately 1 to 2 entire minutes to complete depending on whether or not the visits are reoccurring for the next 6 months or six years . . . . . 1 to 2 minutes times 20 minutes obviously doesn’t work for any administrator at all.....the only way around this is to make the changes daily or weekly which is labor intensive and your will be paying for this each time your employee has to redo the routes.

Ivana
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Jobber

Bewertet am 11.1.2023

Very good

Very good

Vorteile

Jobber is a very helpful software to business. You can create since a first request, after a quote, after a job, after an invoice, all linked. It's also good to who works with routes, you can calculate routes, check distance and time and plan your day. Give different colors for each crew, so you don't get confused in the map. You can see the schedule in the option: monthly, weekly, daily and map.

Nachteile

I think that the software should have an option to open a work order, without needs to invoice later. Invoicing a work order should be an optional. It's not a problem, as you can invoice "zero" and close easy, but would be good.

Antwort von Jobber Software

Hi Ivana! We're so very glad to hear that Jobber is helping you and your team manage your business!

In regards to invoicing from a work order, this is an optional step that can be turned off when creating or updating a job.

We were not able to locate your account to give you a call to discuss this, but if you could reach out to us at 1-888-721-1115 opt 1, or via our live chat, our Support team would be happy to go over the steps with you!

Take care!

Robert
Gesamtbewertung
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Inexpensive but same features as the big guys

Bewertet am 29.5.2021

Overall it's been excellent.

Overall it's been excellent.

Vorteile

It does everything from taking a call to payment.

Nachteile

I don't like the fact that the office personnel are not free and unlimited as all the competitors. Each office staff is forced to be an individual user. We have 4 users being wasted on dispatchers alone.

In Betracht gezogene Alternativen

Housecall Pro, ServiceTitan, SkyBoss und RazorSync

Gründe für den Wechsel zu Jobber

I used jobber with my last employer. When I opened my own shop I turned to what I knew jobber. Glad I did to. I had no idea all these other apps were charging around $140 per person. Jobber charges us less then that for the whole shop to use it.

Antwort von Jobber Software

Hi Robert, thanks so much for your review and we're glad Jobber is doing the trick for your job flow from call to payment! We offer quite competitive pricing, but if you're ever concerned about the value you're getting from Jobber our Success Team is here to help and talk things through. Thanks again!

5 von 644 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Jobber Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Jobber.

Jobber bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: $ 49,00/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Jobber hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50

Jobber unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Jobber unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Jobber kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Authorize.Net, Braintree, Fundbox, Google Calendar, Mailchimp, PayPal, Quickbooks Online, Square Point of Sale, Stripe, Zapier

Jobber bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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