G Suite

App-Suite für die Zusammenarbeit von Teams.

4,7 /5 (9747 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

G Suite Übersicht

Was ist G Suite?

G Suite – ehemals Google Apps for Work – vereint alle bekannten Tools für Produktivität und Zusammenarbeit von Google und kombiniert diese in einer All-in-one-Suite für den universellen teamübergreifenden Zugriff. Die Liste der Anwendungen umfasst: Gmail, Hangouts, Kalender, Google+, Drive, Sites sowie Google Docs, Sheets, Forms und Slides. Die Verwaltung dieser Anwendungen erfolgt über die Google Admin Console und Google Vault.

Mit der Google Admin Console können Unternehmen Nutzer hinzufügen, Geräte verwalten und Sicherheitseinstellungen für ihre Daten konfigurieren. Administratoren können Nutzer von einer einzigen Konsole aus hinzufügen und entfernen, Gruppen einrichten und Prüfschritte sowie Single Sign-On (SSO) hinzufügen. Diese Funktion umfasst auch die Verwaltung mobiler Geräte zur Erleichterung von BYOD und die Implementierung von Sicherheitsrichtlinien auf iOS- und Android-Geräten. Google Vault ermöglicht Nutzern das Archivieren, Durchsuchen und Exportieren von Unternehmens-E-Mails und aufgezeichneten Gesprächen für Berichterstellungs- und Prüfungszwecke.

G Suite Übersicht

Kosten

Beginnt ab
6,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

G Suite Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch und 20 weitere , Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch, Ukrainisch, Thai

Screenshots

G Suite Screenshot: Collaborate in real time with synchronous, real-time editing across devices
G Suite Screenshot: Collaborate in real time with synchronous, real-time editing across devices G Suite Screenshot: Turn meetings into video conferences from any camera-enabled device G Suite Screenshot: Store and share files in the cloud then access, view and edit them from a computer, tablet or phone G Suite Screenshot: Protect company data and devices with single-sign-on & two-factor authentication options G Suite Screenshot: Enjoy professional, ad-free, custom email with 30GB of inbox storage G Suite Screenshot: Schedule teams efficiently with integrated, online, shareable calendars G Suite Screenshot: Share ideas and collaborate with coworkers using Google+ G Suite Screenshot: Keep files centrally stored and synced across devices G Suite Screenshot: Collaborate in real time with synchronous, auto-save, real-time editing G Suite Screenshot: Create and edit spreadsheets from any device

G Suite Bewertungen

G Suite Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
7180

Sehr gut
2041

Durchschnitt
404

Gering
58

Schlecht
64

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionen
4,6
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,2
95% haben diese Anwendung empfohlen
Margarita E.

The total IT solution for schools!

We use Gsuite for gradebooks, report cards, student information systems, HR forms, office programs, storage of photos and videos and email online 'drive' cloud storage for all our needs.


Mit Google übersetzen
Sarah M.

A Necessary Tool for Doing Business

I've been a G Suite customer both in my personal life, self employment ventures, and all the times I've contracted with companies. Over time I've pushed away using Google's proprietary tools (For example, I'll utilize a different email platform but hook it into G Suite), and I will admit there's a serious disappointment to be had when it comes to integrations with "Smart" devices. G Suite will remain a constant part of my life, and it scales well whenever I've had periods of needing additional accounts/storage.


Mit Google übersetzen
Aaron P.

G Suite is powerful, flexible, and customizable; but clumsy and unintuitive

I use G Suite primarily to host my business domain's e-mail via Gmail; however I rarely use the Gmail interface directly as I use a local email client. A number of my clients use G Suite for nearly all their office needs - including email, Google Apps, and Google Drive - but not a single client is truly happy with what G Suite has to offer.


Mit Google übersetzen
Michael S.

Our Team Lives by G Suite


Mit Google übersetzen
Rodrigo T.

Very good, stable, but expensive

We have used the company for several years, without major frustrations. As I said, some functions are missing, we need to think of it as part of the office, with everything you would try to manage on the intranet, it seems like something standing in the way between an intranet solution and a collaborative solution. Although I don't like this form of operation (maybe if it emulated another sharepoint it would be better), I never changed it, despite considering it sometimes, precisely because it is difficult to find a competing service that manages to maintain the same connection and operation stability. It is very rare to find bugs, just as it is very rare to be down. We use it mainly for: saving and backing up files, exchanging files between employees and third parties, exchanging and permanently storing e-mails and docs a little to create documents and spreadsheets or forms to create quick satisfaction surveys for our customers. Google sheets doesn't compare to a local office, basic functions are missing, but it's great for editing a document quickly and sharing. We have already used support, but support is weak, information is lacking and is often time consuming to return. If you can't handle self-service well, this is not a service for you.


Mit Google übersetzen
Margarita E.
Branche: Grundschul- & Sekundarbildung
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

The total IT solution for schools!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 26.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We use Gsuite for gradebooks, report cards, student information systems, HR forms, office programs, storage of photos and videos and email online 'drive' cloud storage for all our needs.

Vorteile

Gsuite offers all the tools you need for collaborative document creation from forms, surveys, spreadsheets, slides (powerpoint), cloud storage, calendars, note taking, accounting and reports.

The templates available for education have many solutions available from lesson planners, calendars, quiz creation, gradebook, reports and meeting programs. Templates can be shared within the community and you can find templates that other schools use and share if it is not available in the standard set. The organizational email system is way more user friendly than other systems. I have worked with a team to establish Gsuite in two schools as the main system, and we are a Google school and the staff and admin do not need Microsoft office anymore as this system covers alternatives to those program.

It auto-saves your work and when working on collaborative documents it is easy to see who has input different items and easily go back and restore previous versions if needed.

Easily compatible to connect data to Google sites.

Nachteile

I wish that all the options that are available for excel exist in the Google Spreadsheets - e.g. being able to select multiple tabs and edit all of them at the same time.

As a private international school it is fairly costly with a charge per staff user. Support education in the private sector too - it needs a substantial budget for large schools.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Sarah M.
Branche: Outsourcing/Offshoring
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

A Necessary Tool for Doing Business

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 11.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I've been a G Suite customer both in my personal life, self employment ventures, and all the times I've contracted with companies. Over time I've pushed away using Google's proprietary tools (For example, I'll utilize a different email platform but hook it into G Suite), and I will admit there's a serious disappointment to be had when it comes to integrations with "Smart" devices. G Suite will remain a constant part of my life, and it scales well whenever I've had periods of needing additional accounts/storage.

Vorteile

G Suite is intuitive, and merges well into the workflow for users who've already been using Google products. It doesn't take much to tweak it a bit though it's often a good thing to restrict people to the environment they (often) grew up using.

Nachteile

The walled garden which is Google becomes G Suites strongest selling point and also it's greatest weakness. Some organizations may not find this meets their needs, and while it's not specific to my use-case everyone should evaluate if G Suite meets their compliance needs. I also will say the admin panel is a bit simplified in comparison to what IT professionals may be used to (this might just be me), though it's improved with time.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Aaron P.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch

G Suite is powerful, flexible, and customizable; but clumsy and unintuitive

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 20.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I use G Suite primarily to host my business domain's e-mail via Gmail; however I rarely use the Gmail interface directly as I use a local email client. A number of my clients use G Suite for nearly all their office needs - including email, Google Apps, and Google Drive - but not a single client is truly happy with what G Suite has to offer.

Vorteile

G Suite is extremely comprehensive, providing everything from e-mail (Gmail) to cloud storage (Google Drive) to office applications (Docs, Sheets and Slides). An organization can effectively use G Suite for nearly all of one's offices needs. G Suite has fantastic collaboration tools - especially when multiple people are working on the same document. In addition, G Suite's admin console allows for some impressive tweaks and customizations.

Nachteile

G Suite's interface is beyond clunky, especially when it comes to the Google Apps side of things. Using a web browser to work on a spreadsheet (Google Sheets) can be a lesson in frustration, as a good chunk of the interface is taken up by not only the web browsers interface, but various unnecessary items within the Google Apps interface. In addition, delving into any of G Suite's backend settings will take you down a rabbit hole of complexity and confusion.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Michael S.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Our Team Lives by G Suite

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 28.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Our team lives by using G Suite. We love it. There is only one feature i wish it had. (see below) other than that it is perfect, really. and the price is great. love the mobile apps for android and ios. amazing. not many people know g suite is hipaa compliant, that is, if you have google sign a BAA with your company. this is great.

Nachteile

i wish you could search WITHIN documents on your computer. in order to do this, you need to go to the web interface. you can only search by file names, etc. on your computer.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Rodrigo T.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Very good, stable, but expensive

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 17.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We have used the company for several years, without major frustrations. As I said, some functions are missing, we need to think of it as part of the office, with everything you would try to manage on the intranet, it seems like something standing in the way between an intranet solution and a collaborative solution. Although I don't like this form of operation (maybe if it emulated another sharepoint it would be better), I never changed it, despite considering it sometimes, precisely because it is difficult to find a competing service that manages to maintain the same connection and operation stability. It is very rare to find bugs, just as it is very rare to be down. We use it mainly for: saving and backing up files, exchanging files between employees and third parties, exchanging and permanently storing e-mails and docs a little to create documents and spreadsheets or forms to create quick satisfaction surveys for our customers. Google sheets doesn't compare to a local office, basic functions are missing, but it's great for editing a document quickly and sharing. We have already used support, but support is weak, information is lacking and is often time consuming to return. If you can't handle self-service well, this is not a service for you.

Vorteile

The best thing about the G-suite is stability. You know that it will work, you know that it will have no bugs and that you will not lose files on the drive or gmail. And it's fast.

Nachteile

Some features take time to appear, perhaps it is the price to pay for stability, but in general there are improvements that you don't use, and basic improvements that never arrive. For example, on the drive you still can't use folders as easily as you do in your computer's file explorer, useful panels are missing information. Another problem that I consider serious is the lack of a part of the drive that is "online only" controlled by the administrator. As it is today, it features a temporary drive for common files, because if I put backup files, client spreadsheets and sensitive data, I always know that they are also accessible from my computer or cell phone, but I would not like these files to be "loose" around. If you lose your phone, good luck trying to delete files remotely.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Nutzerempfehlung
9,1/10
Basierend auf 9.747 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

G Suite Preis

G Suite Preis

Beginnt ab
6,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Basierend auf 9.747 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

G Suite Funktionen

G Suite Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Chat
Datei-Verwaltung
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Drag-and-Drop-Oberfläche
Gemeinsamer Arbeitsbereich
Genehmigungs-Management
Integration von Dritten
Kommentieren
Kundenspezifisches Branding
Prognosen
Suchfunktion
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Funktionen
4,6/5
Basierend auf 9.747 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

G Suite Häufig gestellte Fragen

G Suite Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über G Suite.

F. Welche Preispläne bietet G Suite an?

G Suite bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 6,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von G Suite?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von G Suite

F. Wer sind die typischen Nutzer von G Suite?

G Suite hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von G Suite unterstützt?

G Suite unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch, Ukrainisch, Thai

F. Welche Preispläne bietet G Suite an?

G Suite hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt G Suite mobile Geräte?

G Suite unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert G Suite?

G Suite kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ClickMeeting, DeskAway, DirectIQ, GroupCamp Project, ONE UP, OneLogin, SuperSaaS, WorkforceGrowth, Zoho Analytics, Zoho CRM

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet G Suite an?

G Suite bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen, Forum