Über Workday HCM

Workday Human Captial Management hilft Managern und HR-Teams dabei, alle Arbeitsabläufe besser sichtbar zu machen und Unternehmen auf Wachstum und Expansion vorzubereiten. Das System ermöglicht es Nutzern, starke Teams von Mitarbeitern aufzubauen, indem es über Talentsuche und Jobprofile Fachkräfte findet. Workday HCM ermöglicht Unternehmen die Verwaltung globaler Teams von der Einstellung bis zur Pensionierung. Organisationsdiagramme und Modellierungsfunktionen ermöglichen es Nutzern, ihre gesamte Organisation zu strukturieren und zu visualisieren, sowohl Mitarbeiter als auch Kontingente zu verwalten, Workflows zu konfigurieren und Geschäftsprozesse zu definieren. Die HR-Software ermöglicht Nutzern außerdem die Verwaltung von Auszeiten und Abwesenheiten über eine Self-Service-Mitarbeiterschnittstelle, die Zeitanfragen und -berichte, Zeitnachverfolgung und Automatisierung von Urlaubsregelungen umfasst.

Workday HCM umfasst eine Reihe von HR-Funktionen, darunter Organisationsmanagement, Talent- und Leistungsmanagement und Workday Absence Management, mit denen Nutzer die Richtlinien für Auszeiten und Abwesenheiten in weltweiten Niederlassungen verwalten können. Workday bietet auch eine Reihe von Personalbeschaffungs-Tools an, mit deren Hilfe Karriereseiten eingerichtet werden können, die mit mobilen Geräten kompatibel und in Social-Media-Plattformen wie LinkedIn integriert sind.

Die Talent-Management-Tools von Workday helfen Nutzern dabei, aus ihren Talentpools aktueller Mitarbeiter und externer Kandidaten Top-Talente und beste Übereinstimmungen für offene Stellen zu ermitteln. Die von Workday angebotenen Tools für das Leistungsmanagement umfassen Zielmanagement und Ausrichtung für Einzelpersonen und Abteilungen. Feedbackbewertungen und Belohnungen können auch verwendet werden, um die Leistung und das Erreichen von Zielen zu würdigen. Workday Succession Planning ermöglicht Nutzern die Überwachung des Zustands der Nachfolge-Pipeline unter Berücksichtigung von Faktoren wie der Bereitschaft des Nachfolgers und des Absprungrisikos.

Workday Payroll kombiniert Workday HCM und Zeiterfassung, um alle Abrechnungsprozesse, Daten und Kosten zu verwalten. Die Payroll-Lösung umfasst Analyse- und Berichterstellungsfunktionen, um Audits durchzuführen und detaillierte Informationen zu den Gehaltsabrechnungen zu erhalten. Die globale Gehaltsabrechnungslösung ermöglicht die Integration von Gehaltsabrechnungsanwendungen von Drittanbietern, um Zahlungen in verschiedenen Ländern zu verwalten. Workday HCM erleichtert auch die Verwaltung von Vorteilen, indem den Mitarbeitern vollständige Transparenz über die Deckung von Leistungen wie Krankenversicherung, Pension und Versicherung geboten wird. Nutzer können die Software verwenden, um Leistungspläne, Kosten, Berechtigungsregeln und mehr zu verwalten und zu analysieren. Mit den Cloud Connect-Funktionen können Nutzer Workday mit Drittanbietern von Leistungen verbinden.


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Workday HCM

4,4 (1 332)
VS.

Startpreis

Keine Preise gefunden
€ 5,75
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
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Kostenlose Testversion

Funktionen

135
352

Integrationen

1
18

Bedienkomfort

4,2 (1 332)
4,6 (252)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,3 (1 332)
4,3 (252)

Kundenservice

4,3 (1 332)
4,4 (252)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Factorial

4,5
Nr. 1 Alternative zu Workday HCM
Factorial optimiert die HR-Prozesse in jeder Phase des Mitarbeiterlebenszyklus, damit HR Manager sich auf das Wesentlich...

iCIMS Talent Cloud

4,3
Nr. 2 Alternative zu Workday HCM
Die Bewerber-Tracking-Software von iCIMS ist optimiert, funktioniert in Echtzeit und kann deine anspruchsvollsten...

Patriot Payroll

4,8
Nr. 3 Alternative zu Workday HCM
Das Unternehmen bietet 2 Optionen für die Gehaltsabrechnung für Kleinunternehmer in den USA zur Auswahl an: Grundlegende...

ADP Vantage HCM

3,6
Nr. 4 Alternative zu Workday HCM
ADP Vantage HCM ist eine globale Personalmanagement- und Talent-Management-Software, mit der Unternehmen alle Aspekte...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(1 332)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,3/5

Hast du Workday HCM bereits?

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Zeigt 5 von 1 332 Bewertungen
Kelly
Kelly
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Workday helps our company recover payroll benefits

Bewertet am 23.5.2023

We are currently implementing Workday HCM across the organization for onboarding, benefits,...

We are currently implementing Workday HCM across the organization for onboarding, benefits, staffing, time monitoring and absence management. We will be enabling the administrator self-management feature shortly. We will appreciate the ease of navigation and module features we started with Workday. I have previously used three workforce management systems - PeopleSoft, UltiPro and ADP. I consider Workday to be the Cadillac of such systems. In just six months, we have corroborated that the choice of HCM, benefits and payroll system was the right one. We liked the fact that all customers received the same version of the program and that there were partial semi-annual updates. The customization is in the business procedures that the delivering application creates within the system you have been given. No "bolts on". Another big plus for their team managers was visibility, and we appreciated the way security is role-based.

Vorteile

Our first experience was open enrollment last year. Those who tried it, stated that it was very simple and easy to use, Workday's interface. Accountability and visibility for absence monitoring. Managers have the ability to look at each team member's time off, as well as each team member's balance. Our company encourages employees to control their personal information and gives them the ability to set up and assign by pay type their direct deposit, federal and state withholding. In addition, everyone has a different perspective on their payroll, focusing primarily on salaries.

Nachteile

Out of the room, we didn't know what we didn't know. It took about 4 months to work out some of the personality issues and link the pieces together. Know how business processes affect each component individually. Some components are very finicky. In order for the system to work properly, there needs to be someone who is the in-house maintenance and troubleshooting specialist.

Kendall
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 5 001–10 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Using Workday streamlines organizational tasks

Bewertet am 21.7.2023

When it comes to human capital management, Workday HCM is hard to beat. It's easy to learn, has a...

When it comes to human capital management, Workday HCM is hard to beat. It's easy to learn, has a wide range of useful features, and won't break the bank. You may get information on employees, recruits, payroll, and more with the use of this platform.

Vorteile

Many businesses struggle with adaptability, but Workday distinguishes out thanks to its intuitive design. In comparison to the MIS we used before, I found it to be pretty engaging. In my perspective, Workday can be integrated with a wide range of third-party programs. The internal hiring process is also simplified.

Nachteile

Workflow integration severely restricts its flexibility in terms of making global adjustments or edits. It's hard to navigate because items are split and there are too many action item tabs. It is challenging to acquire or develop individualized reports.

Sarah
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

End user - Used for Time-sheets, Payslips, && Time off requests

Bewertet am 19.4.2019

This application has so much potential. The opening page of it is so user friendly. After that...

This application has so much potential. The opening page of it is so user friendly. After that though everything gets so confusing. There are so many different windows that open and the site is really difficult to navigate. Half the time I want to find information, I get lost trying to find it and completely forget what I was looking for in the first place. Hopefully as time progresses they will find ways to integrate more user-friendly methods to use the information.

Vorteile

- Pretty UI
- Convenient that all these things (Time-sheets, payslips, && Time off) are in the same place
- Has tremendous potential

Nachteile

- Haven't found a way to contact the company to suggest improvements
- After you submit a time-off request, no easy way to undo it.
- After you have removed a time-off request, looking at PTO requests you see ALL of the actions you took (request time, remove time off request) && it isn't just for one day EX) A normal workday is split into two sections (before && after lunch). So 4 in total if you took a day then cancelled it.
- After you fill out your time-sheet && save it. You have to go to a separate tab to submit it. (You need to know to do that, there is not a link to it after you save the time-sheet.) This should be on the same page for a clearer flow.
- The entries for the actual time-sheet are huge. There should be a smaller plain view that is easier to fill out.
- If you click fill from scheduled time it does not automatically un-check your Requested PTO days so you might accidentally charge x2 time for that day. (Regular && PTO)
- Paid Time Off is not intuitive. It asks you what date you want to know the pro-rated Accrued Time Off is. If you could just have a simple information sheet that says Total for 2019 (or whatever year), Accrued so far, used time off, planned time off, left over.
- Pay Slips are not intuitive: To see your pay slip you have to click "Print", then it says it will notify you when it is ready. Then you have to open the PDF of it. It should just display beside the dates, forward && back buttons would be a plus.

Shannel
Shannel
Gesamtbewertung
  • Branche: Think-Tanks
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Workday HCM, a victory in managing workforce.

Bewertet am 14.11.2023

Generally the experience with Workday HCM has been so beneficial to the entire organization both...

Generally the experience with Workday HCM has been so beneficial to the entire organization both the employees and to the performance of our organization. It allows us to have well managed and orchestrated workforce which leads to us getting optimum results from all our work especially matters community awareness and development.

Vorteile

A valuable aspect about Workday HCM that we have really benefited from is how flexible it is as this allowed us to set it up in way that it perfectly matched with our nature of work. It allows us to get more productive results from individuals by aligning someones capabilities with the right kind of work roles. It has very reliable insights about workers which makes it easy to offer excellent work conditions which benefits both the company and the employee.

Nachteile

Despite Workday HCM being such an important product for managing workforce, all this comes at a cost. Also the user interface could be improved to get more intuitive.

Kyle
Gesamtbewertung
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Great For HR, But Lacks For ATS

Bewertet am 2.6.2023

While nice to have one system of record for HR across the organization, Workday often lacks when it...

While nice to have one system of record for HR across the organization, Workday often lacks when it specifically comes to recruiting/ATS needs.

Vorteile

It's nice to have the ATS built into your HRIS functionality. Both systems can communicate between each other with relative ease. This can make it nice for employees to have a one-stop place for all things HR. Because external applicants/hires apply through Workday, there is an initial profile built that carries through after hired and onboarded.

Nachteile

The ATS functionality of Workday was clearly an afterthought to the HRIS function, and was created/bolted on after the fact. Because of this, it lacks the intuitiveness, functionality, and features of industry leading ATS's. Often times you have to edit and limit your workflows to what Workday can do, meaning it may not be the most efficient.Collecting data/metrics, especially when trying to break down to a micro level is very difficult, and sometimes impossible for what you're looking for. The data visualization also lacks far behind other ATS's.Employee referral tracking is a pretty bad experience. It actually creates more work, and makes it more difficult to hire and track referrals. We use a completely separate program for these.

5 von 1 332 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Workday HCM Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Workday HCM.

Workday HCM bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Workday HCM hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Workday HCM unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Spanisch

Workday HCM unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Workday HCM kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Boomi

Workday HCM bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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