Dynamics 365 Übersicht

Was ist Dynamics 365?

Microsoft Dynamics AX ist eine mehrsprachige und in mehreren Währungen verfügbare Software zur Ressourcenplanung von Unternehmen (Enterprise Resource Planning, ERP). Die Lösung wurde für mittelständische und größere Unternehmen konzipiert. Sie ist vollständig anpassbar und dank der umfassenden Entwicklungsplattform und Tools erweiterbar.

Dynamics 365 Übersicht

Kosten

Beginnt ab
115,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Dynamics 365 Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch und 18 weitere , Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch, Thai

Medien

Microsoft Dynamics 365 sales opportunity tracking
Microsoft Dynamics 365 finance and operations reports
Microsoft Dynamics 365 omnichannel customer service
Microsoft Dynamics 365 dynamic marketing workflows
Videos zu Dynamics 365 Dynamics 365 Screenshot: Microsoft Dynamics 365 sales opportunity tracking Dynamics 365 Screenshot: Microsoft Dynamics 365 finance and operations reports Dynamics 365 Screenshot: Microsoft Dynamics 365 omnichannel customer service Dynamics 365 Screenshot: Microsoft Dynamics 365 dynamic marketing workflows

Dynamics 365 Bewertungen

Dynamics 365 Bewertungen

Gesamtbewertung
4,3
/
5
Ausgezeichnet
1832

Sehr gut
1485

Durchschnitt
438

Gering
83

Schlecht
26

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4,2
86% haben diese Anwendung empfohlen
Ty C.

Dynamics in a league of it's own

I have tried other CRM's in my career but none of them come close. The future of this product is incredibly bright and the cost to entry is so low that there is no reason not to give it a shot if you think it can help you. The Microsoft account management team will work with you to find the right fit for your needs and set you up for success.


Mit Google übersetzen
Timothy J.

Dynamics 365 Customer Engagement/Field Service are robust CRM and CMMS options

I have used CRM in D365 for a number of years, but have been recently through a reimplementation as the FieldOne Sky product was replaced with Field Service. This was a challenging project, but proved successful. We adopted the unified interface early on so had to deal with some bugs, but didn't want a lot of retraining right after implementation with the interface change.


Mit Google übersetzen
Jeremiah S.

CRM with lots of buildout potential

Dynamics 365 has been instrumental in our sales teams ability to manage and track prospects and contacts throughout the opportunity and sales lifecycle.


Mit Google übersetzen
Julia T.

There's Potential

We are not using the application at all in the way we had envisioned and I am looking at other Microsoft partners that could help as well as altogether switching to other applications for contact management.


Mit Google übersetzen
Ronel V.

Microsoft Dynamics

The support was great that's the great things they provides wit uncomplicated approach related to there products and licensing.


Mit Google übersetzen
Ty C.
Branche: Papier & forstwirtschaftliche Erzeugnisse
Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Dynamics in a league of it's own

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 15.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I have tried other CRM's in my career but none of them come close. The future of this product is incredibly bright and the cost to entry is so low that there is no reason not to give it a shot if you think it can help you. The Microsoft account management team will work with you to find the right fit for your needs and set you up for success.

Vorteile

I have used this software for over 7 years and over those years have seen it grow and improve at a remarkable rate. With the introduction of Flow/Power Automate and Canvas Apps the abilities of this business application stack are unmatched. You are truly only limited by your own imagination. Microsoft provides great account management resources that will help keep you on the cutting edge.

From a price perspective, Dynamics is very competitive. What you get out of the box cannot be touched by any competitor namely, Salesforce. You will spend a fortune to get the same utility from a Salesforce implementation.

Salesforce and competitors also do not have anything like Azure. Having all of your business application ecosystem under such an umbrella is incredibly powerful.

Nachteile

I have had less than ideal interactions with support. Mostly they are positive but often times they don't typically know enough about the product and will ask me for information that i already provided in detail upon initial case submission. That being said, this product is innovating and improving so much you can't possibly expect all the people supporting it to be 100% on top of their game. They SHOULD be but realistically you are going to run into people that are just intermediaries between you and someone that can actually help. This isn't really a Dynamics issue at all but you will need to rely on support if you go with an online installation.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Timothy J.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Dynamics 365 Customer Engagement/Field Service are robust CRM and CMMS options

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 1.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I have used CRM in D365 for a number of years, but have been recently through a reimplementation as the FieldOne Sky product was replaced with Field Service. This was a challenging project, but proved successful. We adopted the unified interface early on so had to deal with some bugs, but didn't want a lot of retraining right after implementation with the interface change.

Vorteile

The breadth of features across Field Service and typical CRM are impressive overall. The scheduling capabilities in Field Service (and now available for other scheduling items) are second to none (at least in other items compared to).

Nachteile

With the online version, we have run into few problems, but we do occasionally run into slow performance. This is not often, but when it does occur (slow page refreshes, especially in the scheduling tool) it can be painful for our users.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Jeremiah S.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

CRM with lots of buildout potential

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 16.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Dynamics 365 has been instrumental in our sales teams ability to manage and track prospects and contacts throughout the opportunity and sales lifecycle.

Vorteile

Dynamics 365 comes with a full array of features and functionality that allows tracking of clients, communications, prospects, opportunities, and the full relationship with your contacts. It's integration with outlook and ability to be custom designed in terms of fields and views gives it a potential to encompass and cover all your company's needs.

Nachteile

Building out the functionality can be somewhat complicated when designing custom features and additionally tracking security and roles takes a measured approach to verify security of data and privacy.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Julia T.
Branche: Anwaltskanzlei
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

There's Potential

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 1.7.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We are not using the application at all in the way we had envisioned and I am looking at other Microsoft partners that could help as well as altogether switching to other applications for contact management.

Vorteile

I chose Dynamics 365 because we are already using Microsoft products and wanted a seamless integration to our CRM. I was drawn to the simplicity of the application and ability to customize within the application from the demo.

Nachteile

When I started working with a Microsoft partner to customize the application, I quickly became frustrated due to the number of errors and roadblocks that came with the integration and implementation process. I had evaluated our situation very carefully to ensure we had the required technical specifications and would be a good fit for our company; however, I was thrown off by the requirements that we could not face.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 4.0/10

Ronel V.
Branche: Informationsdienst
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Microsoft Dynamics

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 8.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

The support was great that's the great things they provides wit uncomplicated approach related to there products and licensing.

Vorteile

The overall functionality of the applications, especially on the customization of the interface. We both use the CRM and the ERP Solutions of the products. It is like all in one together the Sales, Finance, Marketing and Customer Service and Operation.
I definitely recommends to use Microsoft Dynamics and its easy to adopt.

Nachteile

It requires expert developer to make the system more operational and it was not meant or design for small businesses.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
7,9/10
Basierend auf 3.864 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Dynamics 365 Preis

Dynamics 365 Preis

Beginnt ab
115,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Basierend auf 3.864 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Dynamics 365 Funktionen

Dynamics 365 Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 3.864 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zusätzliche Informationen für Dynamics 365

Zusätzliche Informationen für Dynamics 365

Schlüssel-Features von Dynamics 365

  • Beschaffung und Finanzierung
  • Business Intelligence und Berichterstattung
  • Finanzverwaltung
  • Herstellung
  • Humankapital-Management
  • Projektmanagement und Rechnungswesen

Dynamics 365 Häufig gestellte Fragen

Dynamics 365 Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Dynamics 365.

F. Welche Preispläne bietet Dynamics 365 an?

Dynamics 365 bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 115,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Dynamics 365?

Dynamics 365 bietet die folgenden Funktionen:

  • Business Intelligence und Berichterstattung
  • Finanzverwaltung
  • Humankapital-Management
  • Herstellung
  • Beschaffung und Finanzierung
  • Projektmanagement und Rechnungswesen

F. Wer sind die typischen Nutzer von Dynamics 365?

Dynamics 365 hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Non-Profit, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Dynamics 365 unterstützt?

Dynamics 365 unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch, Thai

F. Welche Preispläne bietet Dynamics 365 an?

Dynamics 365 hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Dynamics 365 mobile Geräte?

Dynamics 365 unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Dynamics 365?

Dynamics 365 kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Astea Alliance, Cincom CPQ, Coresystems, Gatekeeper, KeyedIn Projects, Nexus, Odyssee Service, QCommission, SyncForce, WorkBook

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Dynamics 365 an?

Dynamics 365 bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Online-Support