UltiPro

Personalwesen, Lohn- und Gehaltslisten und Talent-Management

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UltiPro Übersicht

Was ist UltiPro?

Ultimative Software ist ein führender Cloud-Anbieter von Management-Lösungen für das Personalwesen. Die preisgekrönte UltiPro® Lösung von Ultimate liefert Lösungen für das Personalwesen sowie das Lohn-und Talent-Management, und verknüpft Mitarbeiter mit Informationen und Ressourcen, die sie benötigen, um effektiver zu arbeiten. Das 1990 gegründete Unternehmen unterstützt Tausende von Unternehmen mit Mitarbeitern in der ganzen Welt.

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Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Dänisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch und 3 weitere , Portugiesisch, Spanisch, Schwedisch

Medien

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UltiPro Business Intelligence
UltiPro Recruiting
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UltiPro Bewertungen

UltiPro Bewertungen

Gesamtbewertung
4,1
/
5
Ausgezeichnet
385

Sehr gut
369

Durchschnitt
112

Gering
28

Schlecht
25

Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3,8
82% haben diese Anwendung empfohlen
Ashley R.

What's not to love here?

I've been using UltiPro for nearly 8 years now and the service is amazing. I love the people and the tenure is long at this company. I like working with the same folks sometimes as we develop a friendship. They are open to feedback and are responsive and I really like how they take their time to help you understand your request is being met.


Mit Google übersetzen
Emily B.

Great HR Software from a Forward Thinking Company

We have realized some streamlined payroll business practices, and within Onboarding as well. The overall experience with this software and company have been very good, with some room for improvement. But there is no business out there without room for improvement :).


Mit Google übersetzen
Lauren G.

Lots of show, not much substance

Terrible, you're so frustrated with their system and the employees you talk to don't seem to care, but boy do they love their jobs. Honestly its the strangest thing.


Mit Google übersetzen
Erin E.

Reliable but missing some of the basics


Mit Google übersetzen
Megan S.

If you need a new HRIS system, UltiPro should be on your list!

We have been really happy with our experience with UltiPro. We are going on 3 years now and still are improving our processes as they continue to upgrade and make good improvements to their software. We appreciate working with our salesman, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] still even though he doesn't need to be part of the team he still stays in contact! The system is easy to use for all levels at the company and are pleased with the products they offer.


Mit Google übersetzen
Ashley R.
Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
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What's not to love here?

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 21.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I've been using UltiPro for nearly 8 years now and the service is amazing. I love the people and the tenure is long at this company. I like working with the same folks sometimes as we develop a friendship. They are open to feedback and are responsive and I really like how they take their time to help you understand your request is being met.

Vorteile

I like the ease of use of the tool. It's user friendly and there's so much you can do in the software. UltiPro is always finding new ways of making their tool better and I love that part.

Nachteile

What do I like least about this is that there's not an assigned payroll specialist to a company.. Even if the option is to pay extra per year to have one. If we have a payroll person who needs help or they resign and we are left payroll person-less, it would be nice to have a designated person to assist... Only other thing I didn't like the most is that the Performance Management module isn't as customizable as I'd like... would love the option to make all items editable and the option to remove/hide certain drop downs, etc..

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Emily B.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great HR Software from a Forward Thinking Company

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.8.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We have realized some streamlined payroll business practices, and within Onboarding as well. The overall experience with this software and company have been very good, with some room for improvement. But there is no business out there without room for improvement :).

Vorteile

The level of customization and the ability to create our own fields is highly valued. This is also an easy system to train new Admins on, and has a crisp and clean appearance.

Nachteile

There are some improvements needed within UltiPro, especially in Time Management. There are things that we would like improved, but the nice thing about Ultimate Software is you can submit an Idea for an improvement and vote on other ideas. Ultimate takes these Ideas seriously, and rolls out improvements quarterly.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Lauren G.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Lots of show, not much substance

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Terrible, you're so frustrated with their system and the employees you talk to don't seem to care, but boy do they love their jobs. Honestly its the strangest thing.

Vorteile

It looks good at first glance- clean look for employees

Nachteile

Where do I start: implementation was terrible- their team messed up our data, and we are still dealing with the fall out-example they added taxes on our employees(a whole office) incorrectly, bonuses were doubled etc. Promises of feeds being created never occur- still not done and what has been done is incorrect. Reporting, is a nightmare- so much capability, but impossible to use unless you are a programmer or something (and we are a tech company and I have had programmers look at it and can't figure it out). You call Ultipro and that act like the most basic things you should have to pay extra for to have them do. This is actually my second company I've used Ultipro for (I know how did I do this again) so I am very familiar at this point with the system and it still is very hard to use or remember the pathways to get to things, because it is so convoluted for admins. They added a new time system that is terrible- doesn't show basic things like weekly time totals. Onboarding is a nightmare bc we like to keep track of contractors in the system and they act like they've never heard of such a thing (but like we have this system to get off of spreadsheets right?) Just all around terrible, and its frustrating bc it seems like it could be a great system, they've just spread themselves too thin and while all systems function basically, they don't function fluidly together and a lot of the time you can't report easily on what you've spent so much time getting into the system.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 1.0/10

Erin E.
Branche: Anwaltskanzlei
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
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Reliable but missing some of the basics

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.8.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

The up-time is great. Wish we had more active notification when things are down. Notifications go out a few hours after they start and usually after I've called in and been told it's a known issue.

Nachteile

Some ease of use items don't exist or we've been waiting a few years since they were suggested in the share ideas portal. As a couple of examples:
-A basic copy of open enrollment or life event set up was suggested at least 3 years ago. It was added to benefits prime, but not regular benefits. That's a basic feature that all of your competitors offer.
-The ability to change an email address for a new employee in onboarding has been request for multiple years as well. It still hasn't been delivered.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Megan S.
Branche: Medizinische Geräte
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

If you need a new HRIS system, UltiPro should be on your list!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 26.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We have been really happy with our experience with UltiPro. We are going on 3 years now and still are improving our processes as they continue to upgrade and make good improvements to their software. We appreciate working with our salesman, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] still even though he doesn't need to be part of the team he still stays in contact! The system is easy to use for all levels at the company and are pleased with the products they offer.

Vorteile

There are a few good things I like about UltiPro. I like their reporting system and having a wide-range of reports available by a click and no need to recreate a new report. They also offer reports you never thought you would use, but after using it is a great tool and resource to have! The online customer success portal is a nice feature to help you find the answer you are looking for, but also having an option to create a case and have a representative look into your question and contact you via phone or email to resolve.

The app is getting better and better and our employees utilize the app the most to have their information at their fingertips.

It is difficult to break something in the software, but they offer a "sandbox" where you can test out the system or different products to test it out. They also offer a lot of workflow processes to where you set up the approvals for each item or activity that is changed on an employee profile or can set it up with no approvals and changes automatically.

Nachteile

We are not big fans of the Learning Management Module they offer with their system. It is a 3rd party site and doesn't incorporate well with the Core side of the system. However it does work and is an option to stay within the UltiPro system. Just takes a little adjustment to get used to and work with other parties to import content.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
8/10
Basierend auf 919 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
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UltiPro Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Basierend auf 919 Benutzerbewertungen
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UltiPro Funktionen

UltiPro Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bewerber-Tracking
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Berichterstattung
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Leistungsmanagement
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiter-Onboarding
Mitarbeiter-Self-Service
Mitarbeitermanagement
Mitarbeiterportal
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Funktionen
4/5
Basierend auf 919 Benutzerbewertungen
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Kategorien

Zusätzliche Informationen für UltiPro

Zusätzliche Informationen für UltiPro

Schlüssel-Features von UltiPro

  • Begünstigt Verwaltung, Open Enrollment und Life Events
  • Berichterstattung, Personal-Analyse & BI-Tools
  • Bestandsverwaltung
  • Business- / Mitarbeiterportal
  • Gehaltskostenverwaltung, Steuermanagement und Compliance
  • Globales Personalmanagement
  • Humankapital
  • Karriereentwicklung
  • Leistungs-Management
  • Nachfolgemanagement
  • Onboarding
  • Personalbeschaffung
  • Systemadministration
  • Talent-Management
  • UltiPro TouchBase
  • Vergütungsmanagement
  • Verwaltete Services
  • Zahlungsdienste
  • Zeit, Teilnahme und Zeitplanung
  • Zeit-Management

UltiPro Häufig gestellte Fragen

UltiPro Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über UltiPro.

F. Welche Preispläne bietet UltiPro an?

UltiPro bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von UltiPro?

UltiPro bietet die folgenden Funktionen:

  • Begünstigt Verwaltung, Open Enrollment und Life Events
  • Business- / Mitarbeiterportal
  • Karriereentwicklung
  • Vergütungsmanagement
  • Globales Personalmanagement
  • Humankapital
  • Verwaltete Services
  • Onboarding
  • Zahlungsdienste
  • Gehaltskostenverwaltung, Steuermanagement und Compliance
  • Leistungs-Management
  • Bestandsverwaltung
  • Personalbeschaffung
  • Berichterstattung, Personal-Analyse & BI-Tools
  • Nachfolgemanagement
  • Systemadministration
  • Talent-Management
  • Zeit-Management
  • Zeit, Teilnahme und Zeitplanung
  • UltiPro TouchBase

F. Wer sind die typischen Nutzer von UltiPro?

UltiPro hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von UltiPro unterstützt?

UltiPro unterstützt die folgenden Sprachen:

Dänisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch, Schwedisch

F. Welche Preispläne bietet UltiPro an?

UltiPro hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt UltiPro mobile Geräte?

UltiPro unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert UltiPro?

UltiPro kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Absorb LMS, Beekeeper, Bitium, Boomi, GyrusAim, OneLogin, Structural, Veritable Screening, Wisetail LMS, Workpop

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet UltiPro an?

UltiPro bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen, Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank