CiviCRM Übersicht

Was ist CiviCRM?

CiviCRM ist eine offene Software für Organisation und Abwicklung von Spenden, Kontakten und andere Dingen in Bezug auf gemeinnützige Organisationen.

CiviCRM Übersicht

Kosten

Beginnt ab
10,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Open Source
Preis-Leistungs-Verhältnis

CiviCRM Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 3 weitere , Indien, Japan, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch, Englisch und 9 weitere , Französisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Norwegisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch

Medien

Videos zu CiviCRM

CiviCRM Bewertungen

CiviCRM Bewertungen

Gesamtbewertung
4,2
/
5
Ausgezeichnet
15

Sehr gut
14

Durchschnitt
3

Gering
1

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionen
4,1
Bedienkomfort
3,7
Kundenbetreuung
3,7
88% haben diese Anwendung empfohlen
Jonathan L.

Our go-to for Associations and others

CiviCRM integrates CRM functions for associations, affiliation groups and others as an add-on for the top GPL content management systems WordPress, Joomla and Drupal. We have been installing and hosting CiviCRM for several years and it has become a standard part of our toolbox.

It is especially strong on event registration and membership management. CiviMail does an excellent job with bounce and subscription management, but it's not as user friendly as a service like MailChimp or Constant Contact for HTML mail composition. CiviContribute handles payments for memberships, donations and events.

CiviCase brings case management into to application and CiviVolunteer helps you keep track of the eager beavers who want to help your cause.

We have used CiviCRM for projects ranging from an international arts group to our son's Boy Scout troop. We have used it for camping registrations and conference registrations for thousands of users.

The real gem, as in any CRM tool are the reporting tools. You can pull membership, attendance or other reports in minutes. Think of a data related question and get an answer quickly and simply.


Mit Google übersetzen
Youssef Y.

Great potential and features


Mit Google übersetzen
Alex M.

A versatile but clunky CRM software


Mit Google übersetzen
Chelsea S.

A wonderful experience with CiviCRm


Mit Google übersetzen
Shirley D.

High functionality at low costs

Very functional so long as you don't need something new


Mit Google übersetzen
Jonathan L.
Branche: Internet
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Our go-to for Associations and others

Bewertet am 20.5.2016
Quelle der Bewertung: GetApp

CiviCRM integrates CRM functions for associations, affiliation groups and others as an add-on for the top GPL content management systems WordPress, Joomla and Drupal. We have been installing and hosting CiviCRM for several years and it has become a standard part of our toolbox.

It is especially strong on event registration and membership management. CiviMail does an excellent job with bounce and subscription management, but it's not as user friendly as a service like MailChimp or Constant Contact for HTML mail composition. CiviContribute handles payments for memberships, donations and events.

CiviCase brings case management into to application and CiviVolunteer helps you keep track of the eager beavers who want to help your cause.

We have used CiviCRM for projects ranging from an international arts group to our son's Boy Scout troop. We have used it for camping registrations and conference registrations for thousands of users.

The real gem, as in any CRM tool are the reporting tools. You can pull membership, attendance or other reports in minutes. Think of a data related question and get an answer quickly and simply.

Vorteile

Excellent event registration and membership management at a price that can't be equaled. Best of all, it works in and with our client's websites.

Nachteile

It's not an intuitive tool. You need to learn the logic of CiviCRM to get things done. It's not hard, but I wouldn't give it to a client without a few explanations and probably training.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Youssef Y.
Branche: Religiöse Einrichtungen
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great potential and features

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

The flexibility of this platform is truly amazing. You can customise it to your exact needs and the range of features is unbeaten. Most powerful CRM I have come across.

Nachteile

The user interface is what lets this platform down. It is not responsive and although a developer has made a mobile app, it is too late to the game and does not properly give you the power of CiviCRM in your mobile. Considering most people now will want to access these platforms from phones, this is what makes CiviCRM unfortunately not really future proof.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Alex M.
Branche: Religiöse Einrichtungen
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

A versatile but clunky CRM software

Bewertet am 22.7.2016
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

CiviCRM is extremely versatile and customizable. We use it to produce letters to donors and large mailing lists for various functions. If you have a fair amount of technical web knowledge, you can integrate your database with other online software like MailChimp. It is also FREE!

Nachteile

CiviCRM is pretty clunky and not pleasing to the eye. While you can segment your database in almost any way with the search features, it's often nearly impossible to know which version of the search interface you should use: Advanced Search? Search Builder? Full-text Search???????

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Chelsea S.
Branche: Umweltdienstleistungen
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

A wonderful experience with CiviCRm

Bewertet am 26.4.2016
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

I work for a very small and relatively new non-profit organization and CiviCRM has been the perfect combination of intuitive/ user-friendly, as well as adaptive to our unique needs as we continue to define our direction, expand our scope, and grow to reach a larger audience. Civi has allowed us to track and maintain well-rounded profiles of our constituents, donors, participants, and volunteers -- many of whom fit into multiple of these categories. I have a lot left to learn about Civi and when I get stumped, I can almost always find the answer in the forums online or through our vendor.

Nachteile

I've had the most difficulty with CiviCRM integrating into our Mailchimp account and newsletter. Overall, it's worked quite well but there have been several glitches and several times where the solution or steps to take to fix a problem were not at all obvious (to me, at least!).

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Shirley D.
Branche: Umweltdienstleistungen
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

High functionality at low costs

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 26.7.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Very functional so long as you don't need something new

Vorteile

Cost -- our volunteer run organization could afford it (we pay for hosting which includes administrator and user coaching)
Highly functional and generally very easy to use
Very flexible with extensions that are much more advanced than found in cost-comparable products -- membership, events, etc.
Very good API
Ability to fully get all data out of it

Nachteile

Import of large quantities of data using supplied import procedures is painful at best. That said, a person who understands the database can bypass the worst of it -- however, we could do this, and the closest competing product priced itself out of our reach by an excessive import fee.
While existing reports are easy to use, creating truly new ones is nearly impossible (need to create a new extension)
Sadly lacking documentation on creating extensions

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
7,8/10
Basierend auf 33 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

CiviCRM Preis

CiviCRM Preis

Beginnt ab
10,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Open Source
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Basierend auf 33 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

CiviCRM Funktionen

CiviCRM Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
4,1/5
Basierend auf 33 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zusätzliche Informationen für CiviCRM

Zusätzliche Informationen für CiviCRM

Schlüssel-Features von CiviCRM

  • Befürwörter-Kampagnen
  • Beiträge
  • Berichte
  • Case-Management
  • Kommunikation
  • Kontaktverwaltung
  • Mitglieder
  • Peer-To-Peer-Spendenaktionen
  • Veranstaltungen

CiviCRM Häufig gestellte Fragen

CiviCRM Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über CiviCRM.

F. Welche Preispläne bietet CiviCRM an?

CiviCRM bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 10,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement, Open Source

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von CiviCRM?

CiviCRM bietet die folgenden Funktionen:

  • Befürwörter-Kampagnen
  • Case-Management
  • Kommunikation
  • Kontaktverwaltung
  • Beiträge
  • Veranstaltungen
  • Mitglieder
  • Peer-To-Peer-Spendenaktionen
  • Berichte

F. Wer sind die typischen Nutzer von CiviCRM?

CiviCRM hat die folgenden typischen Kunden:

Öffentliche Verwaltung, Non-Profit

F: Welche Sprachen werden von CiviCRM unterstützt?

CiviCRM unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Norwegisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch

F. Unterstützt CiviCRM mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte CiviCRM unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert CiviCRM?

CiviCRM kann in folgende Anwendungen integriert werden:

CallHub, Flipcause, New/Mode, iATS

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet CiviCRM an?

CiviCRM bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Video-Anleitungen