ConnectWise Automate

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Über ConnectWise Automate
Steigere die Effektivität deines IT-Teams und vereinfache jeden Aspekt deiner Geschäftstätigkeit mit der flexiblen Fernüberwachung und -verwaltung von ConnectWise Automate. Verbessere die Sichtbarkeit, eliminiere Lieferblockaden und erhöhe deinen Service, ohne Kosten zu erhöhen. Nutze dazu eine Lösung, mit der du Erkennung, Verwaltung, Patching, Überwachung und Automatisierung beherrschst. Beseitige Schwachpunkte in deinen unterstützten Umgebungen, automatisiere alle IT-Supportaufgaben und unterstütze weitere Endpunkte, ohne dass es dir Kopfschmerzen bereitet und ohne zusätzliches Personal einbinden zu müssen.
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- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Manage multiple environments with ease
Bewertet am 25.1.2019
Companies I have been working for have been leveraging this application for machine management for...
Companies I have been working for have been leveraging this application for machine management for years.
Vorteile
This software provides multiple connectivity options.
It can show a lot of information (see least favorite list below)
Great organization!
Easy integration with Connectwise Control and Manage
Lots of option for Scripting and API connectivity to outside applications
Nachteile
The interface was changed to a much less intuitive environment about a year ago. I use it and have started to get used to it somewhat, but it still is not what I would call good.
There's problems if you don't run the Control Center as an Admin, but it doesn't want to run as admin by default
The uninstaller for the client can sometimes not uninstall.

- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Automate ( formerly Labtech) is a great RMM tool for MSP customers.
Bewertet am 10.1.2018
Vorteile
The ease of setup and installation for customers is substantial when considering this tool for MSP. New customers can be setup with ease, configured and once agents are installed Automate can significantly reduce information gathering for system resources, and discovery of behind the scenes issues. Scripting and Automating are easy to do with the built in examples and wizards, which makes customizing alerts and monitors a breeze.
Nachteile
The monitoring will come with lots of defaults right out of the box, so there will be a lot of "noise" to sort through and remove/adjust after initial installation.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Automate - Good but feeling outdated.
Bewertet am 20.5.2022
We've been using Automate for over a decade, and are currently in the process of migrating to...
We've been using Automate for over a decade, and are currently in the process of migrating to Connectwise's replacement product. It has served us well, and given us tons of info to proactively resolve problems. It's remote access Software, Screen Connect, is also a God send.
Vorteile
The reporting and amount of data in the program is insanely big. Through PowerBI, I've been able to display a lot of this data to show our customers just how much we know.
Nachteile
The GUI hasn't had an update for so long and it does now fee very dated. It also slows down, he more clients you add.

- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
I used this product all the time
Bewertet am 12.2.2018
It makes managing thousands of machines easy.
It makes managing thousands of machines easy.
Vorteile
It is a very powerful tool to manage our clients machines. It can run custom scripts and do a lot of proactive maintenance.
It is very fast when remote controlling other computers
The scripting engine is very powerful
It pulls a huge amount of data
It is very customizable
Nachteile
It can be a little complex for new users
The integration with Connectwise: Manage can cause some issues with ticket entries
Customizing it for your needs can be time consuming
I

- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Improved ROI on Manged services by 35% in first 3 years.
Bewertet am 22.2.2018
We have changed our business model based on this software and increased ROI on all services by 35 %...
We have changed our business model based on this software and increased ROI on all services by 35 % in less then 3 years.
Vorteile
Once setup it does what it does well.
Very few issue after setup and config.
Gives a wealth of information on devices managed.
Nachteile
Can be a burden to setup and config
Takes a good amount of training to really use it well
Being good a scripting is a must
ConnectWise Automate Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ConnectWise Automate.F. Welche Preispläne bietet ConnectWise Automate an?
ConnectWise Automate bietet folgende Kostenpläne an:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von ConnectWise Automate?
ConnectWise Automate hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von ConnectWise Automate unterstützt?
ConnectWise Automate unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt ConnectWise Automate mobile Geräte?
ConnectWise Automate unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert ConnectWise Automate?
ConnectWise Automate kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Acronis Cyber Backup, Auvik, ConnectWise PSA, ConnectWise ScreenConnect, Webroot Business Endpoint Protection
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet ConnectWise Automate an?
ConnectWise Automate bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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