
Über Sisense
Hinter der Drag-and-Drop-Benutzeroberfläche und den visuell ansprechenden Visualisierungsmöglichkeiten von Sisense liegt eine Technologie, die die Welt der Business-Analytics-Software für immer verändert. Durch das Entfernen von Beschränkungen der Datengröße und Leistung, die sich durch In-Memory und relationale Datenbanken ergeben, ermöglicht es Sisense jedem Unternehmen, Tausenden von Benutzern innerhalb weniger Stunden interaktive Terabyte-Analysen zu liefern.
Die einzigartigen Tools für Endanwender von Sisense ermöglichen technisch nicht bewanderten Benutzern die Durchführung von Aufgaben, die zuvor von einem Team aus Datenbankadministratoren, Ingenieuren und Datenwissenschaftlern erledigt werden mussten. Daten-Mash-ups, interaktive browserbasierte Dashboards und Ad-hoc-Analysen von Daten mit hohem Volumen werden über eine benutzerfreundliche Oberfläche durchgeführt, die jeder nutzen kann und keine Programmierkenntnisse benötigt.
Sisense ist die einzige Lösung, die komplett im eigenen Haus eingerichtet und genutzt werden kann! Vermeide überhöhte Implementierungsgebühren und Outsourcing-Kosten, indem du deine internen Ressourcen effizient nutzt. Selbst bei großen Datenmengen und vielen gleichzeitigen Benutzern kann Sisense Daten auf einem einzelnen Commodity-Server in großem Umfang verarbeiten. Endlich gibt es eine Lösung, mit der du die hohen Kosten für Data Warehousing, OLAP-Cubes oder Cluster-Lösungen hinter dir lassen kannst.
- Gratis Testen
- Abonnement
Vergleich mit beliebten Alternativen
Geräte
Unternehmensgröße
Märkte
Unterstützte Sprachen
- Gratis Testen
- Abonnement
Vergleich mit beliebten Alternativen
Bilder










Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Sisense: 106
- API
- Abfrage-Generator
- Ad-hoc-Analyse
- Ad-hoc-Anfrage
- Ad-hoc-Berichterstattung
- Aktivitäts-Dashboard
- Alarmfunktion / Benachrichtigungen
- Anpassbares Dashboard
- Anwendungsmanagement
- Audit Trail
- Benchmarking
- Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
- Berichterstattung / Analyse
- Berichterstattung und Statistik
- Budgetierung/Prognosen
- Cash Management
- Chatbot
- Dashboard
- Dashboard-Erstellung
- Data Warehousing (Datenlager)
- Daten-Connectors
- Daten-Identifizierung
- Daten-Import / -Export
- Daten-Vermischung
- Datenbereinigung
- Datentransformation
- Datenvisualisierung
- Datenvorbereitung in Selbstbedienung
- Diagramm-Erstellung
- Drag-and-Drop
- Drittanbieter-Integration
- Echtzeit-Analytik
- Echtzeit-Benachrichtigungen
- Echtzeit-Berichterstattung
- Echtzeit-Daten
- Einkommen & Bilanz
- Einmalige Anmeldung
- Finanzberichterstattung
- Funktionen / Berechnungen
- Für Vertriebsteams/ -organisationen
- Geografische Karten
- Geplante / automatisierte Berichte
- Gewinn-und Verlustrechnung
- Hauptbuch
- Individuelle Anpassung
- Integration des aktiven Verzeichnisses (AD, Active Directory)
- Integration in Anwendungen von Drittanbietern
- Integration in die Buchhaltung
- Interaktive Berichterstattung
- KI/Maschinelles Lernen
- KPI-Überwachung
- Kollaboration mehrerer Nutzer
- Konversion-Tracking
- Kundenspezifisches Branding
- Leistungskennzahlen
- Marketing-Berichte
- Maschinelles Lernen
- Media-Analytik
- Mehrfache Datenquellen
- Mehrsprachig
- Mischkonzern
- Mitarbeiter-Self-Service
- Mobile Benachrichtigungen
- Mobile Berichterstattung
- Modellierung & Simulation
- No-Code
- OLAP
- Private Dashboards
- Prognose
- Prozess-/Workflow-Automatisierung
- Prädiktive Analytik
- Qualitative komparative Analyse
- Quantitative Analyse
- Relationales Display
- Rentabilitätsanalyse
- Rollen-basierte Genehmigung
- Seitensuche-Nachverfolgung
- Seitenzugriff-Tracking
- Self-Service-Analysen
- Spracherkennung
- Statistische Analyse
- Stichwort-Nachverfolgung
- Strategische Planung
- Streaming-Analyse
- Suchen / filtern
- Textanalyse
- Trend- / Problemindikatoren
- Trend-Analysen
- Verarbeitung von hohen Volumen
- Verkaufsberichte
- Visuelle Analytik
- Visuelle Entdeckung
- Warnungen / Eskalation
- Webseitenintegration
- Werkzeuge zur Zusammenarbeit
- Wertungslisten
- Wichtige Leistungsindikatoren (Key Performance Indicators, KPI)
- Widgets
- Zeit auf der Website nachverfolgen
- Zielsetzung / Nachverfolgung
- Zugriffskontrollen/Berechtigungen
- Zugriffsquellen-Verfolgung
- für das Gesundheitswesen
- interaktive Inhalte
- Öffentliche Dashboards
- Überwachung
Alternativen
Looker

Tableau

Domo

ClicData

Nutzerbewertungen
Hast du Sisense bereits?
Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
Eine Bewertung schreiben
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Implementation Was Great, And Support Continues To Be Great. We Enjoy Pushing The Limits
Bewertet am 13.12.2017
Real-time Internal visibility to operations for account and executive management, also providing...
Real-time Internal visibility to operations for account and executive management, also providing similar visibility directly to clients through OEM license of Sisense. We've become dependent on the operational analytics from Sisense for both assessing the success of recent feature updates and prioritizing new features.
Vorteile
Great experience. We use Sisense both internally and resell (OEM) to our clients. Sisense implementation team did a great job helping us to complete our first use cases, which was a great source of hands-on education. We've been running with Sisense for more than a year and have seen useful new features, design updates, and bug fixes. Their support people are efficient, professional, knowledgable, and just nice people. There have been challenges as we push the limits of functionality, but support from both the sisense community and the Sisense support people has allowed us to push through those challenges. Sisense has a incredibly useful and valuable product today, and I look forward to seeing the product roadmap come to reality.
The speed at which we constructed our original solution, and several solutions since, is outstanding. That speaks to the production functionality and performance, and the people at Sisense that have helped us along the way.
Nachteile
The product does not have the ability to view it's own operational metrics on a dashboard. We pointed this out during our implementation more than a year ago, and this is still lacking in the product. We've built our own functionality around this since, but it should have come out-of-the-box. The mobile experience also isn't nearly as rich as we'd like. They've grown quite a bit there in the last year, but still needs more capabilities.
- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best product for your shift in data analytics
Bewertet am 1.8.2019
Working in healthcare, we needed a powerful tool that would allow us to make our clients capable of...
Working in healthcare, we needed a powerful tool that would allow us to make our clients capable of easily visualize and understand their data in order to improve their operational productivity as well as the quality of care they dispense to their population of patients. Thanks to Sisense, we offer a complete libary of dashboards and even allow clients to create their own dashboards. It allowed us to bonify our offering and therefore increase our revenues while better serving our clients.
Vorteile
Sisense is easy to install and setup. It easy to use, both on the data modelling and dashboard design aspects. It makes it the perfect tool to quickly set up added value dashboards and begin your shift towards understanding your data. Sisense is also easy to embed and therefore makes it easy to provide our users with self-service analytics. Sisense's customer success team is great and will make sure you quickly see the value of their product through a customized onboarding process.
Nachteile
The fact that multiple data models (elasticube) are competing for resources (mostly RAM) on a single server.
- Branche: Pharmazeutika
- Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Agile business intelligence solution
Bewertet am 15.3.2021
It is easy to install and easy to use. The customer service is accurate, fast and it ensures that...
It is easy to install and easy to use. The customer service is accurate, fast and it ensures that you speedily view the value of the product by a customized onboarding process. It has amazing customization with a vast array of API integration capabilities. It is becoming innovative as it continuously adding new features. It has the least learning curve and a very intuitive user interface. It has a stylish dashboard. It delivers the instant analysis needed to combine statistics and financial numbers with an appropriate dashboard landscape. The updates and data alterations are very fast. It enables you to load millions of data in few seconds.
Vorteile
It provides a cutting-edge database tech with flexible product architecture and data visualization tools. It provides flexibility to get access to various data sources. It provides advanced tools to support business data with reporting and analytics visuals. It enables businesses to analyze disparate datasets and combine and club data into a single database. It then rearranges the data into a standard format. Users can then do slicing and dicing over the whole data set by using numerous built-in analytic tools and filters.
Nachteile
When the data begins to grow big, the cubes slow down. Cubes management is very painful and needs high system resources. Admins are unable to edit each other dashboards. This becomes very troublesome when admins change. Sometimes, there are random stability issues. Reporting and out of box visualization features are quite basic in comparison to other market leaders such as Tableau.
- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Sisense is very flexible, but not for the faint of heart
Bewertet am 16.3.2019
We deployed Sisense embedded in our own suite of healthcare software products and have been overall...
We deployed Sisense embedded in our own suite of healthcare software products and have been overall fairly pleased with the results. We can achieve almost anything we set out to do with some combination of plugins and existing functionality, and some additional paid work through their professional services team. Unfortunately, I have not been impressed with the support we've received. We had a lot of critical issues during implementation and it was difficult to engage Sisense to actually help troubleshoot the problems. The support has improved over the past year but their stellar support was a prime selling point during the sales process and I can't say that they have delivered on that. Overall, there's a lot of opportunity when deploying Sisense, but be prepared to step up and solve your own problems.
Vorteile
We really liked the fact that sisense is a "full-stack" BI tool so we could keep a separate reporting data store without having to pay extra fees for SQL licensing. We have a LOT of data since we work in healthcare, and paying SQL licensing fees to store an extra set of data would essentially double our reporting costs. There are many plugins available that you can use in combination to build a very flexible system.
Nachteile
One of the issues we ran into was becoming dependent on plugins and non-standard setup procedure to support our unique needs. As our system grew, it was difficult to find reliable support people to work with us on the Sisense side. The support team did not have the technical expertise I would expect for such a complicated product, so we ended up learning a lot on our own and solving our own problems.
- Branche: Versicherung
- Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
- Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Quick visualization with Sisense
Bewertet am 23.2.2021
We did a longer-than-normal proof of concept with Sisense and they were a close 2nd to Qlik Sense....
We did a longer-than-normal proof of concept with Sisense and they were a close 2nd to Qlik Sense. Both software neck to neck. Compatibility of Sisense on iOS and Android tablets and phones was behind Qlik Sense. Although we didn't end up choosing Sisense, we knew that had we chosen Sisense, we would have been equally successful. Its installation, visualization, licensing and training were Sisense's strong points.
Vorteile
Sisense is fast to visualize. In most companies, it is typical do a month-over-month revenue comparison (or just period vs. another period). Sisense makes it very easy to visualize that. It helps with decisioning. Sisense is also very quick to get started. Developers and non-developers can use it equally easily.
Nachteile
It is typical to run into several little bugs with Sisense. Most bugs don't bother us, but it showcases the need for Sisense to do better quality control. At scale, Sisense modeling system can choke without good architectural skills. Loop in Sisense architecture team before scaling.
Sisense Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Sisense.F. Welche Preispläne bietet Sisense an?
Sisense bietet folgende Kostenpläne an:
- Beginnt ab:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Was sind die Hauptfunktionen von Sisense?
Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Sisense
F. Wer sind die typischen Nutzer von Sisense?
Sisense hat die folgenden typischen Kunden:
11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+
F: Welche Sprachen werden von Sisense unterstützt?
Sisense unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch
F. Unterstützt Sisense mobile Geräte?
Sisense unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Sisense?
Sisense kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Box, Gmail, Google Ads, Google Analytics, Hive, Microsoft SharePoint, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, ServiceNow, Xero, Zendesk
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Sisense an?
Sisense bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Sisense gefundenen Softwarekategorien an.