Intercom

Kunden-Messaging-Plattform für Vertrieb, Marketing und Support, Unterstützung.

Über Intercom

Intercom ist eine Kundenkommunikationsplattform mit einer Suite integrierter Produkte für jedes Team – einschließlich Vertrieb, Marketing, Produkt und Support. Produkte von Intercom ermöglichen die gezielte Kommunikation mit Kunden auf deiner Website, in deinen Web- und mobilen Anwendungen sowie per E-Mail.

Dies steht im Gegensatz zu der alten Art und Weise, in der ein Unternehmen ein Gewirr von Punktlösungen verwendet, wie Marketingautomatisierung oder Helpdesk-Produkte, wobei jedes Team in einem Silo arbeitet. Dies macht es für Teams schwierig, zusammenzuarbeiten und auf demselben Stand zu sein, was zu einem unzusammenhängenden und sehr unpersönlichen Erlebnis für den Kunden führt.

Intercom hat weltweit 17.000 zahlende Kunden, von Startups wie General Assembly, ZenPayroll und Invision bis zu öffentlichen Unternehmen wie Ancestry.com, New Relic und Shopify.

Preisoptionen ab:

38,00 $/Monat

  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Kanada, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch und 17 weitere , Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Türkisch, Ungarisch

Preisoptionen ab:

38,00 $/Monat

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Bilder

Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles
Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time
A/B test messages to continually improve performance
Announce new features and products with targeted emails to users
View team performance and plan ahead with Intercom reports
Modern Messenger
Send auto-messages to website visitors
Save commonly used replies
Suggested Articles
Smarter Knowledge Base
Smart campaigns for marketing automation
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Videos zu Intercom Intercom Screenshot: Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles Intercom Screenshot: Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time Intercom Screenshot: A/B test messages to continually improve performance Intercom Screenshot: Announce new features and products with targeted emails to users Intercom Screenshot: View team performance and plan ahead with Intercom reports Intercom Screenshot: Modern Messenger Intercom Screenshot: Send auto-messages to website visitors Intercom Screenshot: Save commonly used replies Intercom Screenshot: Suggested Articles Intercom Screenshot: Smarter Knowledge Base Intercom Screenshot: Smart campaigns for marketing automation

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Intercom: 86

  • @mentions
  • A/B-Tests
  • API
  • Abonnenten-Management
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Anpassbare CTAs
  • Anpassbare Felder
  • Automatische Antworten
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Besuchermanagement
  • Bildschirm teilen
  • CAN SPAM-Compliance
  • CRM
  • Chat/Messaging
  • Daten-Import / -Export
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • Dynamische Inhalte
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Antworten-Kontrolle
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Chat für Kunden
  • Email-Kampagnen-Management
  • Engagement-Analytik
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Etikettierung
  • Filesharing
  • Geotargeting
  • Hilfe Desk-Management
  • Inbox-Management
  • Kampagnenmanagement
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Konversionsraten-Optimierung
  • Kundenbefragungen
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Analyse
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Datenbank-Integration
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Pflege
  • Lead-Qualifizierung
  • Lead-Verifizierung/-Validierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Listen-Management
  • Live-Chat
  • Marketing-Automatisierung
  • Mitarbeiterprofile
  • Mobil-ootimierte E-Mails
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Marketing
  • Personalisierung
  • Planungs-Tools
  • Proaktiver Chat
  • Push-Benachrichtigungen
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Segmentierung
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Spam-Blockierung
  • Suchen / filtern
  • Terminverwaltung
  • Transfer / Weiterleitung
  • Transkripte/Chatverlauf
  • Umfragen & Feedback
  • Virtueller Assistent
  • Vorformulierte Antworten
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Editor
  • Warnungen / Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Webseitenintegration
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Alternativen

User.com

4,6
Alternative Nr. 1 zu Intercom
User.com ist eine Marketing-Automation-Plattform, die das Engagement erhöht und die Konversionen verbessert, indem eine...

Zoho CRM

4,2
Alternative Nr. 2 zu Intercom
Zoho CRM ist eine web-basierte CRM-Anwendung, die Benutzern eine 360-Grad-Übersicht über Vertrieb, Marketing, Inventar,...

Bitrix24

4
Alternative Nr. 3 zu Intercom
Bitrix24 ist eine kostenlose Cloud- und Open-Source-Kollaboration-Plattform, die Tools für CRM, Aufgabenstellung sowie...

Agile CRM

4,2
Alternative Nr. 4 zu Intercom
Agile CRM kombiniert leistungsstarke Automatisierung, Telefonie, Web-, mobile, E-Mail-, soziale und...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(757)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,3/5

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5 von 757 Bewertungen angezeigt
Liam M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Not Much Competition

Bewertet am 1.8.2019

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being...

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Vorteile

From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow.

Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex.

Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Nachteile

Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves.

Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Engagement with Customers is Great!

Bewertet am 25.2.2021

It is an easy choice if you want to create unique, engaging customer journeys! It also connects to...

It is an easy choice if you want to create unique, engaging customer journeys! It also connects to many other tools, so it's a great addition to any software stack.

Vorteile

I like that we are able to gain insight, offer promos, convert leads, provide support, host a help center, and create unique customer journeys right from within one platform. The Inbox feature is very helpful in providing quick and easy support, especially when using the Intercom mobile app!

Nachteile

There are few things I would consider cons about Intercom. I wish they offered a bit quicker support, as I often wait a day to hear back, but it is a minor detail compared to the value we get from using the platform.

Antwort von Intercom

Thanks for taking the time to leave us this review and let us know how Intercom is helping you create unique, engaging customer journeys as well as integrate so well with your existing etch stack :)

Thanks for your feedback regarding our support response times. These vary based on the urgency of the issue as well as plan, but we always aim to get back as soon as possible. I'll make sure to pass this feedback on to our team here.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Tasha D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Awful product with terrible support

Bewertet am 25.10.2019

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution...

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!

Vorteile

Admin interface is visually appealing. Widget is not.

Nachteile

Lacks basic/rudimentary functionality. Simple things like auto triggering a message at the company level when specific criteria is met is not possible. Tagging system is not easy to use and lacks basic features. Can't customize inboxes as needed. I felt like you product blog was so delightful that your product would be the same but it felt like you weren't living your word. Nothing was easy on this product.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

More than a messaging platform

Bewertet am 13.2.2021

We are using Intercom as our main costumer messaging platform in all our ends, from emails to...

We are using Intercom as our main costumer messaging platform in all our ends, from emails to customers to internal communications for our team. Intercom does everything in a neat and easy way.

Vorteile

In a few words, using Intercom is such a wholesome experience with zero to non competitor in the market who can compete with his top notch features and constant improvements. There is always something new in the works to make it even more useful.

Nachteile

The overall quality of the SaaS is very good, but the price you have to pay for everyone of the features is a bit too much compared to what is offered from the competition, don't get me wrong, being at the top of the list comes with a hefty price tag.

Antwort von Intercom

Thanks so much for letting us know how Intercom is helping you manage your communications with your customers and teams.

Thanks too for you feedback regarding our pricing and packaging. Our aim is to align the price you pay to the value you see, and it's a difficult one to get this right for every type of business model. I'll make sure to pass your comments on to the right team.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Damola B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Supercharge Your Customer Interactions

Bewertet am 6.10.2020

I am able to deploy a simple interface that helps customers interact with our team while they use...

I am able to deploy a simple interface that helps customers interact with our team while they use our software. The team is also able to get direct notifications on their email, Smartphone apps and Slack (via the Intercom<>Slack integration) and respond promptly to queries.

I am able to deploy product tours to users while they use our software. It helps us scale our support in ways we couldn't get done in the past.

Finally, we are able to assess user actions across various touchpoints and sections of our software. We are also able to gauge our performance with supporting users. i.e. response time, user satisfaction with support interections etc.

All together, Intercom is one of the best decisions we've made as a startup so far!

Vorteile

I like that users are able to reach us at Mercurie for our flagship product. I also love that we are able tosend them emails triggered by rules set by us. I also love the various apps I can integrate to our company account. It has made interaction with users so much easier and richer.

I almost forgot the in-app tours and the new features they release every month. As a leader in a startup that owns a SaaS solution, I am always inspired by Intercom every time I use it. As a user, I am all to delighted every time I interact with the software.

Nachteile

To be honest, nothing really. Maybe the learning curve that comes with figuring it out at first, but they have a robust help centre and academy that resolves areas where we lack clarity.

Antwort von Intercom

Thanks for leaving us this review Damola. It's wonderful to hear that Intercom is helping you communicate and interact with your users in such a rich way!

You're right that the learning curve with Intercom can be pretty steep as the tool is so powerful, and our Product Education team are hard at work creating content to help at every step. Make sure to check out our free online Intercom Academy courses, webinars and our new customer community Interconnected, as these are all great ways to continue your learning.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

5 von 757 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Intercom Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Intercom.

Intercom bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 38,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Intercom

Intercom hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Intercom unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Türkisch, Ungarisch

Intercom unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Intercom kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Aircall, AskNicely, Automate.io, ChargeDesk, CloudApp, DataHero, Driftrock, Droplr, Facebook, Front, Geckoboard, GitHub, Grow, HipChat, Landingi, LeadsBridge, Mailchimp, Marketo Engage, Microsoft Teams, Mixpanel, Notion, PieSync, Privy, Salesforce Sales Cloud, SatisMeter, Segment, Shopify, Slack, Stamplay, Statuspage, Stripe, Survicate, Toky, Tray.io, Trello, Twitter, Wistia, Woopra, WordPress, Zapier, Zendesk

Intercom bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat

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