Über Clio

Clio ist die führende Kanzleiverwaltungssoftware für die Rechtsbranche. Mit sicherer, cloudbasierter Technologie erleichtert Clio die tägliche Arbeit von Juristen auf der ganzen Welt mit intuitiver Zeiterfassung, Abrechnung, Verwaltung von Angelegenheiten, mobilen Apps und mehr, um jede Aufgabe von der Kundenaufnahme bis zur Rechnung zu rationalisieren.

Anwaltskanzleien aller Größen verwalten problemlos Kundenbeziehungen und Dokumente, vereinfachen die Verwaltung und Zusammenarbeit und optimieren Marketinginitiativen mit Clio. Mit erstklassiger Schulung und Unterstützung können Anwälte ihre Kanzlei von jedem Ort und von jedem Gerät aus sicher verwalten und weniger Zeit für Büroarbeit und mehr Zeit mit der Ausübung von Recht verbringen. Erfahre mehr unter clio.com.

Preisoptionen ab:

$ 39,00/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu Clio

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Irland, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu Clio

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Clio: 103

  • API
  • Abgrenzungskonto-Führung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige Positionen nachverfolgen
  • Abrechnungssatz-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anlagenrechnung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Audit Trail
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatische Abrechnung
  • Automatische Sicherung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Buchungsübergreifende Buchung
  • CRM
  • Compliance Management
  • Datei-Verwaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Document Automation
  • Document Capture
  • Dokumentenerstellung
  • Dokumentenklassifizierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenprüfung
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Fall-Aufzeichnungen
  • Fall-Management
  • Filesharing
  • Formularverwaltung
  • Für Anwälte
  • Für Juristen
  • Für Startups
  • Für das Familienrecht
  • Für iPad-Geräte
  • Hauptbuch
  • Insolvenz-Fallmanagement
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Konfliktmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenaussagen
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Leadmanagement
  • Lohnzettel verwalten
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Microsoft-Outlook-Integration
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Online-Abrechnung
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungserstellung
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Rechtsfall-Management
  • Regelbasierte Gerichtsplanung
  • SSL-Sicherheit
  • Sales-Pipeline-Management
  • Scheckausstellung
  • Sichere Datenspeicherung
  • Statusverfolgung
  • Steuermanagement
  • Suchen / filtern
  • Termin-Fristenmanagement
  • Timer
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Versionskontrolle
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • Zwei-Faktor-Authentifizierung

Alternativen

App4Legal

4,7
Nr. 1 Alternative zu Clio
App4Legal ist eine vollständig integrierte und mobile optimierte Lösung für die Verwaltung von Rechtsfragen, die für...

Google Drive

4,8
Nr. 2 Alternative zu Clio
Google Drive ist eine Cloud-Storage- und Back-up-Plattform, die es ermöglicht, auf Dateien, Dokumente, Fotos und mehr...

Quickbooks Online

4,3
Nr. 3 Alternative zu Clio
QuickBooks Online ist eine umfassende Buchhaltungslösung für kleine Unternehmen, mit der Nutzer ihre gesamten Finanzdate...

Lawmatics

4,9
Nr. 4 Alternative zu Clio
Lawmatics is a legal client intake, CRM, marketing automation, and billing platform built for law firms looking to...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(1 291)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,7/5

Hast du Clio bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 1 291 Bewertungen
Mathew
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Intuitive and Flexible

Bewertet am 5.12.2022

I am happy with Clio and the support they provide. It's helped keep the firm, as well as our...

I am happy with Clio and the support they provide. It's helped keep the firm, as well as our third-party answering service, organized and consistent.

Vorteile

The ability to integrate other software enable using other software to address aspects of Clio which are good, but not great. As an example, Clio Management's task management is good, but there is not a kanban or gantt feature, but I can easily integrate with Asana, Monday.com, etc.

Nachteile

Some aspects address needs in a basic manner, but are not as robust as software which is specifically designed for a single purpose. Using the same example as mentioned in the "Pros" - the task management works and can be automated, but it does not have highly specific features such as kanban or gantt.Additionally, the syncing between Clio Grow and Clio Manage could improve. The two do not sync completely - certain items (ex. emails, I believe) do not sync.Lastly, when trying to export specific sets of data, Clio is time-consuming. We had an attorney who left our firm, and providing her the information from her clients required going to each client and selecting "export" for each aspect of the clients' data (such as, emails, documents, contacts, transactions, etc.)

In Betracht gezogene Alternativen

PracticePanther Legal Software

Warum Clio gewählt wurde

Cosmolex is not intuitive. It took a long time for me to become comfortable with the system, and it was not worth the time and energy for getting additional people up to speedMyCase was more intuitive, but lacked integrations which could have enabled better automation than MyCase had.

Zuvor genutzte Software

CosmoLex und MyCase
Lori
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

One of the first users of Clio and still give five stars.

Bewertet am 15.11.2022

Overall experience has been fantastic, and I have no intentions of ever-changing software. I will...

Overall experience has been fantastic, and I have no intentions of ever-changing software. I will retire using Clio. Clio, along with Clio Grow, has enabled us to develop a smooth process for evaluating potential new clients using an intake questionnaire and customizing a pipeline.

Vorteile

It's too difficult to describe what is best, I could not manage my practice without this software. It is incredibly user friendly and easy to learn. I use pretty much all aspects of the software on a daily basis and have been using it for more than 10 years. My practice has grown from just one attorney, me, to now four along with paralegals and clerks. Clio has made the growth seamless.

Nachteile

I don't have any complaints whatsoever. The software has been essential to my practice in all ways.

In Betracht gezogene Alternativen

Time Tracker, CANVAS, Rocket Matter und Google Calendar

Warum Clio gewählt wurde

I used these at other firms. When I opened up my own practice I chose to use Clio.

Zuvor genutzte Software

Time Tracker und Asana

Gründe für den Wechsel zu Clio

Price, options, versatility, tech support.
Heather
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

I've used Clio Manage for 6+ Years and Clio Grow for 2+ Years

Bewertet am 23.8.2022

I've used Clio since opening my own firm. Overall, I'm happy with their products and feel confident...

I've used Clio since opening my own firm. Overall, I'm happy with their products and feel confident that I can get "at a glance" information on my active cases as well as my leads quickly. And, I can dive deeper into any particular matter or contact easily. I do wish they were a bit more tailored to small/solo firm practice - particularly in terms of the time investment in set-up and cost per license.

Vorteile

Clio offers nearly comprehensive lead and case management services. Their support staff is responsive and if you engage them in a conversation about your firm's needs - they are eager to listen & learn. Since I began using it, Clio has steadily widened their offerings that are real value-adds. Their annual conference is a great networking & learning event.

Nachteile

Both products, but Grow especially, are very time-consuming in the initial set-up phase. Both products could be more robust for practice areas that don't involve litigation. Their support staff is readily available but in my experience can only assist in solving my issue about 10% of the time. Often some features I view as key are not available and it's hard to determine how the upvoting process of feature requests actually works. The pricing structure is frustrating and could benefit from adding a different tier for restricted or limited users (like paralegals and admins). While all the features and new additions are nice, as a solo practice attorney I often find myself unable to take advantage of them due to the time involved in learning about & implementing them.

In Betracht gezogene Alternativen

CosmoLex und MyCase

Gründe für den Wechsel zu Clio

Interaction with the sales reps and recommendations from fellow attorneys.
Jane
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

A great billing software for my increasingly virtual legal practice

Bewertet am 13.4.2022

Good software! I find it an indispensable part of my practice these days.

Good software! I find it an indispensable part of my practice these days.

Vorteile

Our firm had used Timeslips for timekeeping and billing in the past before switching to Clio a few years ago. Timeslips was simply outdated and cumbersome, not to mention that we had no tech support. After having switched to using Clio, I was able to use the software to email clients directly and have the emails come from our firm email account via Clio without always having to involve the office manager for billing my invoices. If the clients have questions, they will know to direct their questions to the office manager, who is otherwise in charge of general accounting matters. Additionally, I love that I can always reach out to Clio's tech support for answers as to user issues or questions, and the services have always been pretty prompt and spot-on.

Nachteile

I remember there were some data migration issues when we transitioned from Timeslips to Clio. It has been a while, but I recall that at least some of the client data like their addresses didn't look quite right when it was pulled over, and I basically had to start over with entering the information in Clio.

Peggy
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Cleo will solve all your law firm problems

Bewertet am 22.3.2021

My overall experience with Cleo has been fantastic and has changed how I do my daily job for the...

My overall experience with Cleo has been fantastic and has changed how I do my daily job for the better. It has made life at work much easier and less stressful. It has allowed me to free up time that's better spent on creating documents forming businesses etc.

Vorteile

I loved Cleo from the moment a representative gave us an overview of the software and what it had to offer. After that demonstration I couldn't wait to try the software. I love that Cleo allows you to customize the program to your specific law firms needs. There is an enormous amount of ability to customize clients billing and matters. I've never found a software like this one before nor one that allows you so much freedom to make it your own. There are two sections to Cleo Cleo grow and Cleo manage. Cleo grow allows you to enter potential new clients and track their progress as to whether they hire the law firm get referred out or don't hire the law firm. It has saved me from keeping up with two separate spreadsheets which allows me more time to work on important tasks. Once in Cleo grow you can move a client over to Cleo manage once they hire you. Once in Cleo grow everything about your client and their case is all contained on their own individual dashboard. Within that dashboard you can store communications their documents their payment transactions emails billing their time they're expenses etc. And because of the categories you can customize I'm able to enter the important information needed for their particular case and it's no farther than one click away. I have to say the Cleo support and help section is spectacular and one of the best I've ever come across. They have a clear academy which offers training on specific things you can do in the software.

Nachteile

The only thing I found so far that I'm not fond of with the software is the flat rate billing. Our Law Firm wants to keep track of the time spent on a case even if it's for flat fee. I'm still trying to find a way to best show this on an invoice and after researching Cleo help section they don't seem to have a real clear method of doing it.

5 von 1 291 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Clio Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Clio.

Clio bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: $ 39,00/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Clio hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Clio unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Clio unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Clio kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Box, Chrometa, Dropbox Business, Fundbox, InvoiceSherpa, Lawyaw, Lexicata, Microsoft 365, NetDocuments, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, RightSignature, Xero, Zapier

Clio bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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