Simpro

4,1 (134)
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Vorgänge rationalisieren. Umsatz steigern. Unternehmen ausbauen.

Über Simpro

simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Auftragsmanagement, die von Handwerksfirmen für Handwerksfirmen entwickelt wurde. Wenn dein Unternehmen mit der Angebotserstellung für mehrstufige Projekte, Bestandsverwaltung, Kommunikation mit technischen Fachkräften oder anderen Bereichen deines Workflows kämpft, bietet simPRO eine optimierte Plattform, um diese dringenden Herausforderungen zu bewältigen und gleichzeitig die Produktivität und den Gewinn zu steigern.

Mehr als 120.000 Außendienstexperten in den Bereichen Gewerbe- und Wohnräume vertrauen bezüglich ihres Workflow-Managements auf simPRO. Die Lösung kombiniert cloudbasierte Software für das Büro mit mobilen Apps für technische Fachkräfte, um die Konnektivität im Büro zu verbessern.

simPRO ist aufgrund ihrer leicht zugänglichen Kundenbetreuung, Online-Hilfeleitfäden, eingehender Implementierung und Schulung sowie konsistenten Softwareupdates, die auf die Bedürfnisse der Kundschaft zugeschnitten sind, eine gute Wahl in der Außendienstbranche. Darüber hinaus verbindet sich simPRO mit QuickBooks und Xero für eine optimierte Buchhaltung und Auftragsverwaltung.


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Simpro

4,1 (134)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

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$ 85,00
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
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Kostenlose Testversion

Funktionen

243
106

Integrationen

10
6

Bedienkomfort

3,8 (134)
4,1 (498)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,9 (134)
4,3 (498)

Kundenservice

3,9 (134)
4,5 (498)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

RazorSync

4,3
Nr. 1 Alternative zu Simpro
RazorSync ist eine unglaublich leistungsstarke, einfache Unternehmensführung Software für dein Mobiltelefon, dein...

QuickBooks Enterprise

4,5
Nr. 2 Alternative zu Simpro
QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungssoftware für kleine Unternehmen, die Nutzern Echtzeit-Zugriff auf Kunden-,...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Nr. 3 Alternative zu Simpro
Salesforce Sales Cloud ist eine cloudbasierte CRM-Anwendung von Salesforce. Sales Cloud hilft Vertriebsteams, Deals...

Fergus

4,6
Nr. 4 Alternative zu Simpro
Fergus ist eine cloudbasierte Auftragsmanagementlösung für Elektriker und Installateure, die Angebotserstellung,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,1 /5
(134)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Funktionen
3,9/5
Bedienkomfort
3,8/5
Kundenbetreuung
3,9/5

Hast du Simpro bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 134 Bewertungen
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

the ideal software for project management.

Bewertet am 10.11.2022

I recommand this sofware because it's really helps to get project done very quickly

I recommand this sofware because it's really helps to get project done very quickly

Vorteile

Simpro is an excellent software for project management. it embeds features such as estimation, planning, execution of tasks, inventory management. it's really a complete and quite easy to use software.

Nachteile

I have to use it at least for 3 pojects to get my hands on it.

In Betracht gezogene Alternativen

MeasureSquare

Zuvor genutzte Software

MeasureSquare
Nicola
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Right From the Beginning!

Bewertet am 12.9.2019

As I said above, we were one of the first Canadian users - and simPRO did not yet have it's US...

As I said above, we were one of the first Canadian users - and simPRO did not yet have it's US presence. They were so accommodating - they would come in to work early and catch us at the end of our days. Even with the time difference, they did everything in their power to make our implementation go smoothly. And immediately after we went live, they were attentive to our change requests.

Vorteile

simPRO Enterprise is functional! And improving all the time. It's quick to load and easy to navigate. Now, this may be because we were one of the first to use it in Canada, but the level of customer service and attention to the users requests throughout our set up and subsequent upgrades has been amazing.

Nachteile

I would say, it has a learning curve - but if your implementation team are on the ball - you'll be ok!

Antwort von Simpro Software

Hello Nicola! Thanks for your review. We're so glad to hear that our Implementation Consultants were able to get your business up and running smoothly on simPRO. If you ever need additional help in simPRO, reach out to our Customer Support team or visit the simPRO Help Guide: https://helpguide.simprogroup.com.
Best, Team simPRO

Gerald
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

SimPRO for commercial HVAC

Bewertet am 20.5.2020

Vorteile

The software is relatively easy to use once you understand the workflow. Setting up the system for the first time was very easy. Customer support has been good. The quotes portion of this software is a breeze.

Nachteile

Over all this software to me has more pros than cons although some of the cons are very big in my line of work as a commercial HVAC Mechanical Contractor. The office, administration, scheduling , quoting and reports are very good though the tech work orders (ie job cards as SimPRO calls them) are probably the one of the largest pains we suffer with as a commercial HVAC Mechanical Service Company. The main problem is that Simpro will not allow you to create one Service Ticket to send to the customer that shows the techs write up of the worked performed, the techs on the job and the total hours. If two techs worked on a centrifugal chiller tear down for two weeks Simpro would generate a service write up with the same job number for each tech for each day. That’s two Simpro Service tickets a day for two weeks which totals 20 Service tickets that we have to send the customer just to show the total hours worked each day versus having one service ticket that the customer signs showing tech names and the total hours worked each day. We have talked to Simpro Support about this and there is nothing they can do or will do about this.
On the accounting and estimating side of this software Simpro uses Margin percentage (Simpro calls it Gross Margin) and not Gross Margin dollars. From what I understand Simpro originated in Australia and they use mark up percentage where as in America we use Gross Margin so beware.

Antwort von Simpro Software

Hi Gerald,

Thank you for your feedback. We're glad to hear that it has been easy for you to use simPRO for your business. In regards to your technical issues, our US-based Customer Success team is happy to work with you to provide a solution. Please reach out to [email protected].
Best, Team simPRO

Carl
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Growth, Development &

Bewertet am 12.9.2019

Bring CRM, quote management, inventory, service & billing has been a benefit that cannot be...

Bring CRM, quote management, inventory, service & billing has been a benefit that cannot be overstated! We've grown with the SimPro product & the team has been so receptive to our needs. Bringing customer service to the US has reduced the wait time & ability to address issues by 90% (not to mention the familiarity of speaking the same language)!

Vorteile

SimPro has helped our bottom line grow & grow & brings many departments into 1 platform!

Nachteile

Items like customer contacts & customer setup require multiple data entries. Quote forms needs higher level of editing to produce a pleasing, eye-catching aesthetic presentation form.

Antwort von Simpro Software

Hi Carl, thanks for taking the time to review simPRO! We appreciate your feedback. Feel free to submit your ideas in regards to custom Quotes to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features.
Best, Team simPRO

Njela
Gesamtbewertung
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Job management system

Bewertet am 1.3.2022

When you pay for training, they are great and very helpful.

When you pay for training, they are great and very helpful.

Vorteile

We have used Simpro for over 4 years, and we never loose a job! No more paper work, loosing jobs and jobs to be invoiced. Everything is tracked. Our techs use the app and update all parts and labour straight away. It's saved us so much time

Nachteile

Intergration with Xero is getting better.

Antwort von Simpro Software

Hi there Njela, thank you so much for your insight! We are thrilled to hear that simPRO has saved your team time, and reduced paperwork. That is what we love to hear! It is feedback like this that inspires our team to constantly improve our software. We are looking forward to supporting your business growth!

5 von 134 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Simpro Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Simpro.

Simpro bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Simpro hat die folgenden typischen Kunden:

11–50, 51–200, 201–500

Simpro unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Niederländisch

Simpro unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Simpro kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Google Calendar, MYOB Business, Microsoft Outlook, NetSuite, Podium, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Square Payments, Xero, Zapier

Simpro bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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