Vivantio

4,3 (178)
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Flexible, vertrauenswürdige und zuverlässige Service Desk Software

Über Vivantio

Vivantio Pro ist viel mehr als nur eine Ticketing-Software. Vivantio Pro ist eine komplette IT-Service-Management-Lösung, die folgendes enthält: - Helpdesk - Asset-Management - AD/LDAP Sync - Change-Management - Wissensdatenbank - Self-Service-Webportal - Single-Sign-on - KPI Analytics Reporting - Und vieles mehr. Vivantio Pro bietet Automatisierung und rationalisiert deinen IT-Support-Workflow, sodass dein Team Antworten und Lösungen für Endbenutzer effizienter bereitstellen kann, während die IT-Gesamtkosten gesenkt werden.


Bilder

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Vivantio

4,3 (178)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

$ 59,00
Monat
€ 14,00
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

159
159

Integrationen

18
39

Bedienkomfort

4,2 (178)
4,4 (2 181)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,3 (178)
4,5 (2 181)

Kundenservice

4,4 (178)
4,3 (2 181)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Zoho Desk

4,5
Nr. 1 Alternative zu Vivantio
Mit Zoho Desk können markenübergreifende suchmaschinenoptimierte Wissensartikel für alle Marken in der Cloud erstellt...

TOPdesk

4,4
Nr. 2 Alternative zu Vivantio
TOPdesk ist eine Service-Management-Plattform für vielbeschäftigte IT-Serviceteams, die viel erledigen möchten. Mit...

HappyFox Help Desk

4,6
Nr. 3 Alternative zu Vivantio
HappyFox ist eine cloudbasierte All-in-one-Helpdesk- und Kundenbetreuungs-Software. Das Ticketsystem von HappyFox...

SupportBee

4,3
Nr. 4 Alternative zu Vivantio
SupportBee ist ein einfacher Weg, um deine Kundenbetreuungs-E-Mails zu verwalten. Dieses webbasierte E-Mail-Supporttool...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(178)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,4/5

Hast du Vivantio bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 178 Bewertungen
Mara Clara Kate
Gesamtbewertung
  • Branche: Outsourcing/Offshoring
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Ease of Use

Bewertet am 10.9.2023

Vorteile

Its user friendly interface, very easy to understand even for beginners

Nachteile

Sometimes it hangs and lags the computer

Harrison
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Easy ticket system

Bewertet am 13.9.2023

Its good to use but we have never used another ticket system

Its good to use but we have never used another ticket system

Vorteile

Easy to use, the company is integrated with it

Nachteile

adding assets cannot be done in bulk, they all have to be added separately

Samantha
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Initial thoughts

Bewertet am 2.2.2017

I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not...

I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not involved in procurement. I am an analyst and our team use it to manage our workload. I have to say I don't find it very easy to use when I have to add a customer's service request retrospectively (ie. they have not requested reports via Viva desk but by email for example). Then finding the service request afterwards can be tricky once added. If you save without populating all the fields, just the 'red' compulsory ones, then the case does not save but simply disappears but it doesn't prompt you to fill anything else.

Vorteile

If customer's use it its a good way of tracking service requests

Nachteile

see previous comments, regarding adding retrospective requests. Also you do not have an Industry for Housing or Property Development on your list. I have previously worked in investment banking and also venture banking but now work for a charitable housing association (wanted to be part of a business with social objectives). Have therefore had to select 'real estate' as this is the nearest but as one of southern England's largest housing associations, we provide homes for more than 67,000 people.

Polly Ann
Gesamtbewertung
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Best Part of Vivantio has been the Approval Process

Bewertet am 6.4.2021

Vorteile

Our company uses this software internally. So our employees are our customers, so to speak. I was able to configure the workflows to assign tasks to other employees to provide approval for things such as hardware/software purchases, access to our software systems, new employees, etc. Regular employees do not require a license to perform these approval tasks, which was not the case in the competing software. Also, the Self Service portal turned out so beautiful and useful to our employees. We get really good feedback from users. Customer representatives are very hands on and helpful. I have admin'd other software and while other, more popular software has more documentation, their reps are non-existent.

Nachteile

The set up is very dependent on the Vivantio reps, and the self-help for configuration is not very useful. The reps do a fantastic job of leading the new user through configuration but some people like to do that themselves. I have admin'd other software and while other more popular software has more documentation, their reps are non-existent.

Andy
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Our IT support staff use this software to manage helpdesk calls efficiently, great for all...

Bewertet am 15.2.2018

: Vivantio is a great (ITSM) system for helpdesk and support teams, the system itself comes with a...

: Vivantio is a great (ITSM) system for helpdesk and support teams, the system itself comes with a full set of configurable tools, log Incident calls, setting team tasks, problem management/change control/knowledge base, this is a product that fits in for both businesses that practice ITIL and for small businesses. the software itself is very configurable allowing the software to fit in with the business support strategy. users are notified and updated in relation to there logged call keeping the user in the loop. The look of the web interface is great, easy to follow and calls are easy to read. if an incident requires more than one team with the Vivantio system it is possible to easily set other IT support teams a set of subtasks that may be required to complete a solution, so many tasks can be assigned to one incident creating a master call in effect.

Vorteile

This software offers lot's of functionality, the client management features allows interaction with external and internal clients, calls can be managed easily and end users can track their own updates and call status.

We find that Active Directory / LDAP Integration is most useful making it easy to configure and are able to use our own AD security groups to configure permissions to access ITSM

We are able to manage end users incidents via Incident Management, offers great functionality keeping the user up to date with the progress of their call working towards a remedy, with automatic notifications when the call has been updated with new information

with the Problem Management feature we are able to easily keep records of current workarounds that have been implemented until a more permanent fix has been sourced.

Change Management - We use this for major changes to the network with our network team,

and much more listed below.
Ticket Templates
Automated Ticket Routing
Built in Reports
Service Level Agreements (SLA)
Asset Management / CMDB
Asset Audit Trail
Custom Report Builder
Data Export (PDF, XML, CSV)
Business Rules Engine
Automated Escalation Rules
Self-Service Web Portal
Tasking
Customizable Views
Build-in Interactive Reports
Custom Reports Builder
Service Level Man

Nachteile

some features don't allow multiple close on calls, so if there are lots of tasks closing them in one go can't be done.

5 von 178 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Vivantio Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Vivantio.

Vivantio bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: $ 59,00/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Vivantio hat die folgenden typischen Kunden:

501–1 000, 1 001–5 000

Wir haben keine Informationen darüber, welche Sprachen Vivantio unterstützt

Vivantio unterstützt die folgenden Geräte:

Vivantio kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Azure Active Directory, Azure DevOps Services, Datadog, Gmail, Jira, Lansweeper, Loggly, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft Teams, New Relic, Okta, OpsGenie, PagerDuty, Salesforce Platform, Slack, Spiceworks Cloud Help Desk, Twilio

Vivantio bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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