
Vivantio
Über Vivantio
Vivantio Pro ist viel mehr als nur eine Ticketing-Software. Vivantio Pro ist eine komplette IT-Service-Management-Lösung, die folgendes enthält: - Helpdesk - Asset-Management - AD/LDAP Sync - Change-Management - Wissensdatenbank - Self-Service-Webportal - Single-Sign-on - KPI Analytics Reporting - Und vieles mehr. Vivantio Pro bietet Automatisierung und rationalisiert deinen IT-Support-Workflow, sodass dein Team Antworten und Lösungen für Endbenutzer effizienter bereitstellen kann, während die IT-Gesamtkosten gesenkt werden.
Preisoptionen ab:
$ 42,00/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Die 5 Top-Alternativen zu Vivantio
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Einsatz
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Unterstützte Sprachen
Englisch, Französisch, Spanisch, Ungarisch
Preisoptionen ab:
$ 42,00/Monat
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Die 5 Top-Alternativen zu Vivantio
Bilder




Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Vivantio: 137
Alternativen
Zendesk Suite

Zoho Desk

HappyFox Help Desk

TOPdesk

Nutzerbewertungen
Hast du Vivantio bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Proactive Service
Bewertet am 31.1.2017
I use Vivantio on a daily basis as part of my IT support role. The upgrade that was done in 2014...
I use Vivantio on a daily basis as part of my IT support role. The upgrade that was done in 2014 has been fantastic. On occasions there may be so slow processing but the customer service department are always proactive in informing us of any technical issues they are experiencing with the service that affects us as the customer.
Vorteile
Easy to use
Quick and responsive
expansive and through
Nachteile
search criteria can be sometime confusing when trying to search for calls users or assets without the IN number
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Excellent Product
Bewertet am 31.1.2017
Having worked in IT support for a number of years across different industry sectors, I have used a...
Having worked in IT support for a number of years across different industry sectors, I have used a number of different Helpdesk ticketing/service management products. Vivantio is easy to modify which makes it easy to give a better quality environment and ensure good adoption rates from your users. The customer portal we set up has been very well received. It's quick, responsive and overall the best product I've used! Highly recommended!
Vorteile
Easy and quick to modify and use. Ability to monitor a raft of IT Services such as change management, service desk tickets, problem management. Aligns to ITIL best practices.
Nachteile
Web views can sometimes be slow to update and cannot switch easily between windows if you need to go back and check something.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 1 001–5 000 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Initial thoughts
Bewertet am 2.2.2017
I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not...
I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not involved in procurement. I am an analyst and our team use it to manage our workload. I have to say I don't find it very easy to use when I have to add a customer's service request retrospectively (ie. they have not requested reports via Viva desk but by email for example). Then finding the service request afterwards can be tricky once added. If you save without populating all the fields, just the 'red' compulsory ones, then the case does not save but simply disappears but it doesn't prompt you to fill anything else.
Vorteile
If customer's use it its a good way of tracking service requests
Nachteile
see previous comments, regarding adding retrospective requests. Also you do not have an Industry for Housing or Property Development on your list. I have previously worked in investment banking and also venture banking but now work for a charitable housing association (wanted to be part of a business with social objectives). Have therefore had to select 'real estate' as this is the nearest but as one of southern England's largest housing associations, we provide homes for more than 67,000 people.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Vivantio Review
Bewertet am 31.1.2017
we have been using Vivantio for the past 4 years. To date we have been pleased with the product. ...
we have been using Vivantio for the past 4 years. To date we have been pleased with the product. From an end user perspective it is simple and easy to use. From a tech perspective, since i administer the system, has been easy to configure. I am very pleased with the Support that we receive, Andrew Stevens has been awesome. He has worked very hard to ensure that the system meets our business needs. Whenever we have requirement he is constantly finding ways to be able to implement them. There still are areas where there can be some improvements, would like to see better dashboards and reporting.
Vorteile
Ease of use and configuration
Nachteile
Dashboards and reports
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 10 000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
User friendly
Bewertet am 31.1.2017
This is very user friendly software and can be used without much of training. The only add on I can...
This is very user friendly software and can be used without much of training. The only add on I can recommend is that there should be some help videos for anyone new and/or FAQs which should help most of basic and general queries resolved so that unnecessary feedback is not provided.
Vorteile
Ease of use. This software does not need much of training and is very user friendly as far as my experience is concerned.
Nachteile
There should be some FAQs which should be good library for users in doubt, so that most of things do not need to be sent via feedback.
Vivantio Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Vivantio.F. Welche Preispläne bietet Vivantio an?
Vivantio bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: $ 42,00/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Vivantio?
Vivantio hat die folgenden typischen Kunden:
11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
F: Welche Sprachen werden von Vivantio unterstützt?
Vivantio unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch, Französisch, Spanisch, Ungarisch
F. Unterstützt Vivantio mobile Geräte?
Vivantio unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Vivantio?
Vivantio kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Azure Active Directory, Gmail, Jira, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft Teams, Salesforce Platform, Slack, Twilio
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Vivantio an?
Vivantio bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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- IT-Service-Software
- Service Desk Software
- Kundenservice Software
- Kundensupport Software
- Customer Success Tools
- CRM-Systeme
- Kundenengagement Software
- Kundenzufriedenheit Software
- CEM Software (Customer Experience Management)
- Wissensdatenbank Software