Zenefits

OnBoarding | Payroll | Vorteile | Compliance

4,2 /5 (706 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Zenefits Übersicht

Was ist Zenefits?

Die Zenefits-Plattform integriert alle erforderlichen Prozesse, Anwendungen und Tools, einschließlich Gehaltsabrechnung, Personalabteilung, Leistungen, Compliance und Zeit. Dank der Abrechnungsmanagementfunktionen können Nutzer problemlos über Einnahmen, Abzüge und Steuern auf dem Laufenden gehalten werden. Außerdem können Abwesenheitsanfragen verfolgt und verwaltet werden. Nutzer können Urlaubsanträge, Krankheitsurlaub und persönlichen Urlaub bequem online überprüfen und genehmigen. Vorkonfigurierte Überstundenberechnungen, Schutz vor Zeitkartenbetrug und mobiles Ein- und Ausbuchen helfen den Mitarbeitern, ihre Stunden genau zu protokollieren.

Mit den HR-Funktionen können Nutzer Einstellungen, Onboarding und Personalakten auf derselben Plattform verwalten. Nutzer können Angebote senden, Hintergrundprüfungen durchführen und neue Mitarbeiter vor dem ersten Tag einführen. Mithilfe von Business-Intelligence-Berichten können Nutzer wichtige HR-Daten visualisieren und wertvolle Einblicke in die Geschäftsleistung gewinnen. Die Personalbibliothek bietet Nutzern einen schnellen und zentralen Zugriff auf alles, von staatlichen Gesetzeszusammenfassungen über Produktivitätstools bis hin zu den neuesten Nachrichten zur Gesundheitsreform.

Zenefits ermöglicht Nutzern Leistungsmanagement und unterstützt die Bereiche Medizin/Zahnmedizin/Augenheilkunde sowie Lebensversicherung, Behinderten- und Pendlerleistungen, flexible Ausgabekonten (FSA) und Gesundheitssparkonten (HSA). Um das Compliance-Management zu vereinfachen, unterstützt Zenefits Online-ACA-Compliance, Compliance für kleine Unternehmen und einen Compliance-Assistenten. Der Compliance-Assistent von Zenefits hilft Nutzern dabei, Compliance-Änderungen effizient zu verwalten. Dazu gehören intelligente Terminverfolgung, integrierte Ressourcen und mehr. Die Zeitmanagementtechnologie von Zenefits ermöglicht es Administratoren und Managern, Urlaubsanträge einfach und genau zu verfolgen und zu verwalten. Native mobile Anwendungen für iOS und Android bieten Nutzern die Flexibilität, Stunden einzureichen und unterwegs Urlaub zu beantragen.

Zenefits Übersicht

Kosten

Beginnt ab
8,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Zenefits Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Videos zu Zenefits Videos zu Zenefits Zenefits Screenshot: Zenefits Screenshot: Zenefits Screenshot: Zenefits Screenshot: Zenefits Screenshot: Zenefits Screenshot: Zenefits Screenshot: Zenefits Screenshot: Zenefits Screenshot: Zenefits Screenshot:

Zenefits Bewertungen

Zenefits Bewertungen

Gesamtbewertung
4,2
/
5
Ausgezeichnet
371

Sehr gut
193

Durchschnitt
79

Gering
25

Schlecht
38

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2
Funktionen
4,1
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
3,8
80% haben diese Anwendung empfohlen
Shae J.

Seamless low-cost solution for small to mid-sized companies that kills busy work

-Paperless onboarding/offboarding to support a remote workforce -Integrations with existing ATS, removing the needs for duplicate data entry -Digital document storage, allowing us to digitize all employee files. No more paper! -Time off tracking: Automatic rating to managers for review and approval of all time off requests while keeping the HR team aware of team schedules. Transparent reporting to have conversations with employees regarding the time off trends (% of unplanned versus planned time off). Time off solution also supports Prop 206 mandated sick leave. -Health insurance platform that allows for the execution of open enrollment, qualifying life events and new hire enrollments for all lines of coverage (med, dent, vision, life and disability). HSA app built in to allow employees to review available balances and submit out of pocket expenses. -ACA compliance: Built into existing subscription model that allows for ACA reporting, submission to IRS and 1094/1095 creation without the need for an accountant or an expensive solution. -Business intelligence: Real-time standard and customized reporting. I use this solution heavily as a federal contractor to execute our annual affirmative action reporting.


Mit Google übersetzen
Jennifer N.

Life Saver

Time Saved! Compliance is always taken care of...not much to worry about.


Mit Google übersetzen
Tiersa J.

Stay Away - save yourself the headache, it's not worth the hype.

I regret doing business with them. Even though I knew I was signing a year contract, and after many attempts at getting our taxes properly filed I felt I had enough valid issues and things we had been promised that they did not follow through on but they refused to let us out of our contract. We ended up switching mid year [which is not ideal] to another vendor and we had to pay the remainder of our contract to Zenefits even though we didn't use them for the last 8 months. Even the tax issues that we were still dealing with months later it was really difficult to find an email address to send to support to get our tax issue fixed - once you tell them you don't want to process your payroll through them they cut you off and you can't call the fake number either. It's been horrible and I am OVERJOYED THAT WE NO LONGER HAVE TO DO BUSINESS WITH THEM. The only reason I left the vendor BEFORE them was because we had outgrown them, we needed more features and functionality than they could provide. We have since moved on to better.


Mit Google übersetzen
Tracy I.

Long time user of Zenefits

Overall it's been super positive. Mistakes are always made, but Zenefits tries to rectify and solve problems instead of throwing their hands up and saying it's too hard.


Mit Google übersetzen
Micah T.

Great all-in-one HR software


Mit Google übersetzen
Shae J.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Seamless low-cost solution for small to mid-sized companies that kills busy work

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 16.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

-Paperless onboarding/offboarding to support a remote workforce -Integrations with existing ATS, removing the needs for duplicate data entry -Digital document storage, allowing us to digitize all employee files. No more paper! -Time off tracking: Automatic rating to managers for review and approval of all time off requests while keeping the HR team aware of team schedules. Transparent reporting to have conversations with employees regarding the time off trends (% of unplanned versus planned time off). Time off solution also supports Prop 206 mandated sick leave. -Health insurance platform that allows for the execution of open enrollment, qualifying life events and new hire enrollments for all lines of coverage (med, dent, vision, life and disability). HSA app built in to allow employees to review available balances and submit out of pocket expenses. -ACA compliance: Built into existing subscription model that allows for ACA reporting, submission to IRS and 1094/1095 creation without the need for an accountant or an expensive solution. -Business intelligence: Real-time standard and customized reporting. I use this solution heavily as a federal contractor to execute our annual affirmative action reporting.

Vorteile

With a solution like Zenefits, I have managed to reduce the HR budget year-over-year while going 100% paperless. The integration with our applicant tracking system allows me to push data seamlessly from my mobile device directly to Zenefits to extend an offer, wherever, whenever. I am no longer chained to the constraints of my desk, which is critical for an HR team of one. Easily the most comprehensive solution in the market (at this price point) that addresses onboarding/offboarding, automated and customized email triggers to employees, time and attendance, insurance, aca compliance, reporting (standard and custom) and a multitude of integrations. Since becoming a client over 2 years ago, I have gone to market year-over-year, and haven't found a solution that is comparable. Zenefits kills the busy work and allows me to dedicate time to our employees and driving meaningful initiatives, restructuring the experience with HR to being a partnership versus an administrative burden.

Nachteile

I would love it if the custom email triggers were built out with greater functionality. Right now I highly utilize this tool but I see the opportunity for additional growth. The site should have a support number listed in the event of an outage. Right now you can only access support if you are logged into the dashboard.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jennifer N.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Life Saver

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.11.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Time Saved! Compliance is always taken care of...not much to worry about.

Vorteile

Zenefits was a life saver for me! Everything was done manually before Zenefits so the amount of time is saved was amazing. The ease of use is incredible and I love the reporting capabilities.

Nachteile

Support response can be slow, especially for tax items

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Tiersa J.
Branche: Automotive
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Stay Away - save yourself the headache, it's not worth the hype.

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 17.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I regret doing business with them. Even though I knew I was signing a year contract, and after many attempts at getting our taxes properly filed I felt I had enough valid issues and things we had been promised that they did not follow through on but they refused to let us out of our contract. We ended up switching mid year [which is not ideal] to another vendor and we had to pay the remainder of our contract to Zenefits even though we didn't use them for the last 8 months. Even the tax issues that we were still dealing with months later it was really difficult to find an email address to send to support to get our tax issue fixed - once you tell them you don't want to process your payroll through them they cut you off and you can't call the fake number either. It's been horrible and I am OVERJOYED THAT WE NO LONGER HAVE TO DO BUSINESS WITH THEM. The only reason I left the vendor BEFORE them was because we had outgrown them, we needed more features and functionality than they could provide. We have since moved on to better.

Vorteile

Very little. We signed a year contract, and switched after 4 months because we had so many legal and tax issues that they caused.

Nachteile

1. The set up process was a nightmare - it took weeks because the system kept saying a certain part was done and a week later I would get an URGENT email that that part still had to be completed.
2. Several items I was guaranteed at sign up - and I have in writing - for pricing and functionality, were later denied to us. Providing proof of what we were told provided no further help.
3. There is no "real" phone number. You can call tech support, but all they will say is they will have "that department email you within XX number of hours" Many times it was up to a week, and often the issue was not resolved because no matter how we explained it they didn't understand the issue. And all support is handled through email no matter what, even if a phone call would SAVE HOURS OF TIME!
4. The pre- and post-tax items were entered into the system, come to find out they didn't classify them properly so the taxes were not calculated correctly.
5. The FEDERAL and STATE TAXES were filed incorrectly and we had tax notices from both that we owed money past due, then we ended up getting a small refund because one was paid twice. The state taxes for the first quarter of the year were NOT FILED AT ALL, even though they told me they had done so.
6. The tax reports are NOT AVAILABLE in your portal, you have to specifically request them - this to me makes no sense.
7. There is more but this will do for now.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Zenefits

Sad to hear your experience was less than ideal Tiersa. We will use your feedback to improve training and the user experience.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Tracy I.
Branche: Marktforschung
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Long time user of Zenefits

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.11.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall it's been super positive. Mistakes are always made, but Zenefits tries to rectify and solve problems instead of throwing their hands up and saying it's too hard.

Vorteile

What makes Zenefits most valuable to our business is the ease of onboarding new people and providing a 1 stop place for my HR department that is completely in the cloud and no need for reams of paper to be wasted. The PTO calendar and tracking is invaluable as well.

Nachteile

Zenefits started as a Benefits company with an HR platform, but has pivoted to providing Payroll as it's core business with the other add-ons. There is still some room for improvement on the payroll side and how to handle the customer service side of this.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Micah T.
Branche: Medizinische Geräte
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great all-in-one HR software

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 21.11.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Lots of tools in one software (payroll, PTO tracking, timeclock, integrations, hiring/firing, doc management, etc)
Easy to setup, easy to use
Integrates with our 401K, medical, etc

Nachteile

Support is a bit clunky
Can be a little slow

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,3/10
Basierend auf 706 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Zenefits Preis

Zenefits Preis

Beginnt ab
8,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Basierend auf 706 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Zenefits Funktionen

Zenefits Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bewerber-Tracking
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Berichterstattung
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Leistungsmanagement
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiter-Onboarding
Mitarbeiter-Self-Service
Mitarbeitermanagement
Mitarbeiterportal
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Funktionen
4,1/5
Basierend auf 706 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zusätzliche Informationen für Zenefits

Zusätzliche Informationen für Zenefits

Schlüssel-Features von Zenefits

  • Administratorkonten für mehrere Benutzer
  • Auftragnehmer-Management
  • Automatische Mitarbeiter-Benachrichtigungen
  • Automatisierte Lohnabzüge
  • COBRA-Verwaltung
  • Elektronische Signaturen
  • Freizeit-Anfragen, Zulassung und Berichterstattung
  • Job- & Gehaltsgeschichte
  • Mitarbeiter-Offboarding
  • Mitarbeiter-Onboarding
  • Mitarbeiterportal
  • Mitarbeiterverzeichnis
  • Online-Mitarbeiter-Dokumentenspeicher
  • Verwaltung von Lohn- und Gehaltslisten
  • Vorteile-Verwaltung
  • Zeit und Anwesenheit
  • integrierte Compliance

Zenefits Häufig gestellte Fragen

Zenefits Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Zenefits.

F. Welche Preispläne bietet Zenefits an?

Zenefits bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 8,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Zenefits?

Zenefits bietet die folgenden Funktionen:

  • Automatische Mitarbeiter-Benachrichtigungen
  • Automatisierte Lohnabzüge
  • Vorteile-Verwaltung
  • integrierte Compliance
  • COBRA-Verwaltung
  • Auftragnehmer-Management
  • Mitarbeiterverzeichnis
  • Mitarbeiter-Offboarding
  • Mitarbeiter-Onboarding
  • Mitarbeiterportal
  • Job- & Gehaltsgeschichte
  • Administratorkonten für mehrere Benutzer
  • Online-Mitarbeiter-Dokumentenspeicher
  • Verwaltung von Lohn- und Gehaltslisten
  • Freizeit-Anfragen, Zulassung und Berichterstattung
  • Zeit und Anwesenheit
  • Elektronische Signaturen

F. Wer sind die typischen Nutzer von Zenefits?

Zenefits hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Zenefits unterstützt?

Zenefits unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Zenefits an?

Zenefits hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Zenefits mobile Geräte?

Zenefits unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Zenefits?

Zenefits kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Abacus, Bitium, Blueboard, Expensify, Greenhouse, JazzHR, Lattice, Lever, Slack, SynergySuite

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Zenefits an?

Zenefits bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Wissensdatenbank, Video-Anleitungen, Telefon-Support