PracticePanther Legal Software

Einfache Software für Anwaltskanzleien, Rechtsanwaltsgehilfen, Juristen/Anwälte.

Über PracticePanther Legal Software

PracticePanther ist eine einfache, leicht zu bedienende und sichere Software zur Verwaltung von Anwaltskanzleien. Zehntausende von Anwaltskanzleien weltweit nutzen PracticePanther, um Zeit zu sparen, schneller zu arbeiten und ihre Kanzlei zu vergrößern.

Arbeite von überall aus mit jedem Smartphone, Tablet oder Computer mit der reaktionsschnellen mobilen Website. Reduziere die Unordnung und werde eine papierlose Kanzlei. Erhalte erstklassigen Support per Telefon, E-Mail oder Live-Chat. Teste die Lösung so lange, wie du willst, für deine ersten 3 Mandanten und 3 Fälle. Es ist keine Kreditkarte erforderlich.

Preisoptionen ab:

$ 59,00/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu PracticePanther Legal Software

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Märkte

Australien, Deutschland, Kanada, Mexiko, Neuseeland und 2 weitere

Unterstützte Sprachen

Englisch, Spanisch

Preisoptionen ab:

$ 59,00/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu PracticePanther Legal Software

Bilder

PracticePanther Legal Software Software - 1
PracticePanther Legal Software Software - 2
PracticePanther Legal Software Software - 3
PracticePanther Legal Software Software - 4
6 weitere anzeigen
Videos zu PracticePanther Legal Software
Videos zu PracticePanther Legal Software
PracticePanther Legal Software Software - 1
PracticePanther Legal Software Software - 2
PracticePanther Legal Software Software - 3
PracticePanther Legal Software Software - 4

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von PracticePanther Legal Software: 96

  • API
  • Abgrenzungskonto-Führung
  • Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige Positionen nachverfolgen
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgaben-Tagging
  • Aufgabenbearbeitung / -aktualisierung
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatische Abrechnung
  • Automatische Sicherung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Compliance Management
  • Datei-Verwaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Document Automation
  • Document Capture
  • Dokumentenerstellung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Erinnerungen
  • Erstattungs-Management
  • Fall-Aufzeichnungen
  • Fall-Management
  • Finanzmanagement
  • Für Anwälte
  • Für Juristen
  • Für das Familienrecht
  • Gebührenermittlung & Buchung
  • Genehmigungs-Workflow
  • Hauptbuch
  • Insolvenz-Fallmanagement
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Konfliktmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenaussagen
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Leadmanagement
  • Lohnzettel verwalten
  • Mehrere Standorte
  • Microsoft-Outlook-Integration
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile App
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zeiterfassung
  • Patent-/Markenmanagement
  • Portfoliomanagement
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungserstellung
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Rechtsfall-Management
  • Regelbasierte Gerichtsplanung
  • SMS-Nachrichtenversand
  • SSL-Sicherheit
  • Scheckausstellung
  • Statusverfolgung
  • Steuermanagement
  • Timer
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Volltextsuche
  • Webbasierte Entwicklung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeiterfassung pro Kunde
  • Zeiterfassung pro Projekt
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zwei-Faktor-Authentifizierung

Alternativen

Rocket Matter

4,4
Nr. 1 Alternative zu PracticePanther Legal Software
Rocket Matter ist die führende cloudbasierte Kanzleiverwaltungssoftware, mit der du effizientere Anwaltskanzleien...

Clio

4,7
Nr. 2 Alternative zu PracticePanther Legal Software
Clio ist eine umfassende cloudbasierte Kanzlei-Managementsoftware für die Rechtsbranche.

Daylite for Mac

4,6
Nr. 3 Alternative zu PracticePanther Legal Software
Daylite ist ein leistungsstarkes CRM-System und eine Projektmanagementanwendung für Teams mit 1–100 Angestellten, die...

ProLaw

3,7
Nr. 4 Alternative zu PracticePanther Legal Software
ProLaw ist eine Verwaltungslösung für Anwaltskanzleien, die in Microsoft Word, Excel und Outlook integriert werden...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(485)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du PracticePanther Legal Software bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 485 Bewertungen
Stephanie
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Solo Practice Law Firm

Bewertet am 29.10.2018

Practice Panther has been great with helping me stay on track with my QuickBooks accounting; and...

Practice Panther has been great with helping me stay on track with my QuickBooks accounting; and staying organized with client files. As a solo practitioner, it was important for me to be able to do all things necessary to maintain a viable business, and perform at a peak level for my clients while juggling every hat. Practice Panther has exceeded my expectations.

Vorteile

Ease of use, and tutorials that allowed me to quickly gain the requisite knowledge for utilizing each feature were absolutely critical to starting my law firm. One of the greatest assets to Practice Panther is its amazing team. I love the one on one trainings, and how many of the features I had questions about were already on the agenda for discussion (provided by the team member conducting the training ahead of time). Thus, saving me time, and only needing me to add additional ones, if necessary. I love the tutorials, templates, pop ups, and live chat features. Live chats have been so helpful in a pinch when I encounter a new challenge with things like linking two client matters together. I love how links to possible video tutorials pop up, while I am waiting for a team member to reply, to see if my question can be answered with one of the step by step videos . I use those videos for future references all the time.

Nachteile

There is nothing I do not like about the software. I only had one hiccup with syncing the LawPay feature with Practice Panther, and one of my client's could not submit their credit card payment online. There was an additional step after your LawPay account is approved, and you must go into your Practice Panther account settings to select the banking accounts that you want to use with LawPay. There were no instructions for this step in the process. However, this appeared to be more of a LawPay issue due to the 3 day time delay for approving the LawPay account. Because Practice Panther is so easy to use, I was actually able to figure out where the problem was, and get my client's payment through within a few minutes. Both Practice Panther and LawPay were quick on responding to the issue, and did an amazing job.

Brenda
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Love PracticePanther

Bewertet am 1.9.2021

This software has saved us time on the tasks that would take a long time like creating letters or...

This software has saved us time on the tasks that would take a long time like creating letters or pleadings as they are automated now. Since the information pulls from the fields there is also a very low risk for typing errors.

Vorteile

Super easy to use! We love that we can create custom fields for a contact or matter and have really enjoyed the automation portion of the software. The templates are easy to create and automatically pull the information from the contact and matter sections that we need.

Nachteile

Under Matter, instead of editing the whole section, it would be nice if I could hoover over the field I only need to update.

I also wish I could highlight text in the matter or notes section.

I create multiple matters under one client and some of the information in the fields is always the same. It would be nice if I could select an option so any time I create a new matter for that client, the information in the matter auto fills for any new case going forward.

In Betracht gezogene Alternativen

CosmoLex, Smokeball, Tabs3 und Clio

Warum PracticePanther Legal Software gewählt wurde

Had to upgrade every so often and had to log onto our server to use. With PracticePanther, I log in from anywhere.

Zuvor genutzte Software

Tabs3

Gründe für den Wechsel zu PracticePanther Legal Software

Price and ease of use
Hugh
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

good interface, terrible billing if you have more than 5 clients, and terrible reporting suite

Bewertet am 2.11.2020

average.

average.

Vorteile

clients like the interface, auto posting of lawpay and accounts for trust versus other payments with ease.

Nachteile

The billing every month is SO PAINFUL. To review bills or edit them, you have to open every invoice in a separate window. There is no "next" button to review invoices like every other billing platform out there. When asked about adding this, the response from PP is they will check with the development team. Clearly their developers didnt actually try out invoice review/edits for more than a few clients at a time. This is not a good solution if you have more than 5 clients. The task management also doesnt send notifications to all those tagged in the tasks, and if you assign tasks but are not the one assigned to do them, you cant track the progress. So we are using Asana instead so now using two platforms instead of one integrated solution.

Antwort von Paradigm

Hi Hugh,

Thank you so much for your review, I can see how this would be helpful. Ease of use stands at the top of our priority list, so we always appreciate feedback from our users. We've received your request for this feature and the development team has been notified. Thanks again for your time, please feel free to reach out to us if there is anything we can help you with.

Kevin
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Can’t practice law without PP

Bewertet am 14.12.2022

We have been able to manage 2 large group cases (895 clients and 683 clients) using PP. this...

We have been able to manage 2 large group cases (895 clients and 683 clients) using PP. this included receiving payments, bundling payments, executing engagement letters for each client, storing and retrieving client docs, managing trust accounts for each group. Really amazing product!

Vorteile

This product is awesome! We literally could not practice law without all its features

Nachteile

We had a had time integrating multiple small payments into a single account. Everything as manual

LaJoyce
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Long Term PracticePanther User

Bewertet am 16.7.2021

It has been a wonderful experience.

It has been a wonderful experience.

Vorteile

I've been a PracticePanther user for four years now. The most important factor in my selecting PracticePanther was the ease of use. With my prior software, I had to hire independent contractors and pay for "maintenance agreements" just to have access to the help desk. With PracticePanther, their support team can assist. More important, they have videos that will walk you through the process of setting up the various systems and integrations. Finally, I love the integrations. PracticePanther integrates with Microsoft Office, Box, Dropbox and Quickbooks. Your information stays in it's original locate with seamless access from PracticePanther.

Nachteile

Initially, there was a big push to produce new features. I'm not seeing new features coming out as frequently. However, I would note the quality of the new features, e.g., workflows with conditional logic and e-signatures.

5 von 485 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

PracticePanther Legal Software Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über PracticePanther Legal Software.

PracticePanther Legal Software bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: $ 59,00/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

PracticePanther Legal Software hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

PracticePanther Legal Software unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Spanisch

PracticePanther Legal Software unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

PracticePanther Legal Software kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Authorize.Net, Box, Dropbox Business, Gmail, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Workspace, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Outlook, PayPal, Quickbooks Online, Stripe, Zapier

PracticePanther Legal Software bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für PracticePanther Legal Software gefundenen Softwarekategorien an.