Wrike

Wrike

Verwaltung von Projekten von Anfang bis Ende mit Wrike

4,2/5 (1573 Bewertungen)

Wrike Übersicht

Was ist Wrike?

Wrike ist ein Cloud-basiertes Collaboration- und Projektmanagement-Tool, das Anwendern hilft, Projekte vom Anfang bis zum Ende zu verwalten und volle Sichtbarkeit und Kontrolle über alle Aufgaben zu gewährleisten. Die Komplettlösung leitet Projekte von der ersten Anfrage bis hin zur Verfolgung des Arbeitsfortschritts und der Ergebnisberichte.

Mit Wrike erhalten Projektmanager und Teamleiter ein effizientes Tool zum Sammeln und Verwalten der Projektanforderungen, zum Erstellen von Projektplänen und zum Visualisieren von Zeitplänen im Gantt-Diagramm. Bei der Arbeit können die Projektpläne leicht angepasst werden und alle beteiligten Teams erhalten Benachrichtigungen zu Änderungen an der Arbeit. Der benutzerdefinierte Report-Generator unterstützt Benutzer beim Segmentieren von Projektdaten, um Ergebnisse an Führungskräfte oder Teams weiterzugeben.

Dank Echtzeit-Aktualisierungen und persönlichen Dashboards erhält jedes Teammitglied ein klares Verständnis der Arbeitsprioritäten. Da Aufgaben, Dateien und Diskussionen aus E-Mail-Threads und nicht freigegebene Kalkulationstabellen abgerufen und in einen zentralen Arbeitsbereich gesammelt werden, haben die Teams mehr Zeit für den Job, anstatt nach Informationen zu suchen.

Wrike Übersicht

Kosten

Beginnt ab
24,80 $/Monat

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Kostenlos
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Preis-Leistungs-Verhältnis

Wrike Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Dänisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch und 9 weitere , Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Ukrainisch

Screenshots

Wrike Screenshot: Interactive Gantt chart (Timeline)
Wrike Screenshot: Interactive Gantt chart (Timeline) Wrike Screenshot: Task view Wrike Screenshot: Real time customized reports Wrike Screenshot: Custom Workflows Wrike Screenshot: Project dashboard Wrike Screenshot: Native mobile apps for Iphone and Android Wrike Screenshot: Wrike requests Wrike Screenshot: Proofing and approvals of digital assets

Wrike Bewertungen

Wrike Bewertungen

Gesamtbewertung
4,2
/
5
Ausgezeichnet
743

Sehr gut
587

Durchschnitt
163

Gering
50

Schlecht
30

Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4,3
85% haben diese Anwendung empfohlen
Gabriel L.

I've researched & tested every major player in the "project management" space and Wrike Leads...

Wrike is an exceptionally well-developed tool that even offers integration with Outlook to help keep project communication and schedules organized and on-time.


Mit Google übersetzen
Austin H.

Ideal for Small Businesses — Not for Large Enterprises

Wrike worked for a while, but our company grew out of it quickly. Development updates are random and rare. Plus, some features seem really outdated/none existent compared to other solutions. We wanted something that was more modern with more features and customizable options.


Mit Google übersetzen
Joelle L.

Not My Favorite Product

We had a good implementation specialist helping us to configure the product. It wasn't as easy to train others on it, so we weren't able to use it everywhere we wanted to. In some areas, it's intuitive, in others, it's very clumsy.

A few things solidified my decision in discontinuing use of the software:

At the end of the day, creating a project plan and moving between formats/views caused my plans to list in alphabetical order, then reset, then tasks disappeared, then reappeared. Tasks would move, then return to where they were, and then duplicate. This was a badexperience when you're trying to make a basic project plan, and I ended up in MS Project, then simply exported it for my immediate need. It was much simpler.

Another reason was their lack of support. I had issues with the billing and customer success sides. At one point, our statements were being sent to the wrong person, after I had asked to be the main contact. Then they deactivated our account with no warning, and when I asked they said "it's written on the invoice". I supposedly had access to a CSM, but they never called. When I asked to be contacted by a manager, I was told they would call me and they never did. I also ended up with a credit on the account, after they shut it down saying we hadn't paid


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Looks amazing, hard to use in practice, with unresponsive community support

We tried to solve the problem of a shared project and task management platform, but Wrike was too complicated, clunky.


Mit Google übersetzen
Megan M.

Great collaboration tool with a few quirks

Needed a way to reduce the number of emails for our team. We wanted to eliminate the need to think about the next step or the next reviewer, that is handled now with blueprints and workflows. It gives the designers more time to design and they spend less time managing getting feedback from other parties. There is a learning curve but it's still easier than trying to manage an entire department's projects in separate project plans or task lists.


Mit Google übersetzen
Gabriel L.
Branche: Internet
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch

I've researched & tested every major player in the "project management" space and Wrike Leads All

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 11.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Wrike is an exceptionally well-developed tool that even offers integration with Outlook to help keep project communication and schedules organized and on-time.

Vorteile

I'm a big fan of squeezing every additional second of my day, and as such, I'm constantly trying to do more in less time! Wrike keeps my projects on-time & on-budget, while allowing client collaboration.

Nachteile

I haven't found any major issues, perhaps the setup could be a little less involved but if you put in the time, you reap the rewards of a top project management tool.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Austin H.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Ideal for Small Businesses — Not for Large Enterprises

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 12.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Wrike worked for a while, but our company grew out of it quickly. Development updates are random and rare. Plus, some features seem really outdated/none existent compared to other solutions. We wanted something that was more modern with more features and customizable options.

Vorteile

Wrike has a modern UI that builds appeal to users.

The tool itself is simple and easy for most to understand.

Nachteile

Wrike doesn’t have a spellcheck tool built-in by default. There’s one available, but each user has to sign-up for beta testing on their own time. It seems very strange that it’s not standard by now.

Wrike sends email notifications when a user is @ mentioned. However, the email takes about 20 minutes before it’s delivered to an inbox. You need to have the program up and running on your desktop if you want to have an immediate notification.

Wrike’s review tool is very basic yet extremely hard to use. Our company gave up on using it all together and rely on another software.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Joelle L.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Not My Favorite Product

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 8.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We had a good implementation specialist helping us to configure the product. It wasn't as easy to train others on it, so we weren't able to use it everywhere we wanted to. In some areas, it's intuitive, in others, it's very clumsy.

A few things solidified my decision in discontinuing use of the software:

At the end of the day, creating a project plan and moving between formats/views caused my plans to list in alphabetical order, then reset, then tasks disappeared, then reappeared. Tasks would move, then return to where they were, and then duplicate. This was a badexperience when you're trying to make a basic project plan, and I ended up in MS Project, then simply exported it for my immediate need. It was much simpler.

Another reason was their lack of support. I had issues with the billing and customer success sides. At one point, our statements were being sent to the wrong person, after I had asked to be the main contact. Then they deactivated our account with no warning, and when I asked they said "it's written on the invoice". I supposedly had access to a CSM, but they never called. When I asked to be contacted by a manager, I was told they would call me and they never did. I also ended up with a credit on the account, after they shut it down saying we hadn't paid

Vorteile

I liked the ability to collaborate, both internal and external. I also liked the Trello style boards for tasks, as well as the ability to mention people and easily improve communication flows. The implementation was decent.

Nachteile

The scheduling feature was very buggy, the drag and drop feature was not flexible, and the customer service was non existant. The billing wasn't right, they do not contact you unless they want something, and the product purpose can be replicated using other tools (Monday, MS Project, Excel/Trello)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: E-Learning
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Looks amazing, hard to use in practice, with unresponsive community support

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 6.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We tried to solve the problem of a shared project and task management platform, but Wrike was too complicated, clunky.

Vorteile

Wrike provides a web-based platform that lets the whole team see the projects and tasks we have before us.

Nachteile

The interface is clunky. Multiple clicks are required for almost anything, and the views are not intuitive. Very difficult to get team adoption because ordinary users find it too complex.
We have also found the customer service lacking. We tried to solve a billing problem and it has taken five months. I have also seen community requests for features totally ignored, including the most obvious feature: being able to convert a task to a project. People write in about this every day but the developer team does not even reply in the community.
Finally, the ios application, while improving, is still subpar.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Megan M.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great collaboration tool with a few quirks

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 19.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Needed a way to reduce the number of emails for our team. We wanted to eliminate the need to think about the next step or the next reviewer, that is handled now with blueprints and workflows. It gives the designers more time to design and they spend less time managing getting feedback from other parties. There is a learning curve but it's still easier than trying to manage an entire department's projects in separate project plans or task lists.

Vorteile

This software allow me, as the marketing manager, to distribute work to my team and track progress. The workflows are awesome - allowing you to program the flow for approvals. You can review and suggest changes to creative easily within the platform and our designers use the InDesign plugin. I can record everything the team does- big projects to little tasks. I can set up blueprints for recurring projects so there is less work to set up a new project. There is a desktop app that makes it easy to keep track of open requests. We were able to create a marketing intake form for other departments to use to order new marketing projects, business cards, emails, etc and the form automatically assigns the work to the responsible person on the team.

Nachteile

There is a learning curve to using the program - especially to figure out the best way to view to-do lists. We are finding that customized dashboard are much better but they could still use some development work.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Nutzerempfehlung
8/10
Basierend auf 1.573 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Wrike Preis

Wrike Preis

Beginnt ab
24,80 $/Monat
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Kostenlos
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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Basierend auf 1.573 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Wrike Funktionen

Wrike Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Aufgaben-Nachverfolgung
Aufgabenmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Drag-and-Drop-Oberfläche
Fortschrittsverfolgung
Gantt-Diagramme
Integration von Dritten
Mehrere Projekte
Priorisierung
Prognosen
Projekt-Nachverfolgung
Projektmanagement
Projektplanung
Projektzeiterfassung
Stundenzettel
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 1.573 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Zusätzliche Informationen für Wrike

Zusätzliche Informationen für Wrike

Schlüssel-Features von Wrike

  • @mentions
  • API
  • Aktivitätenmanagement
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitätsverfolgung
  • Android und iPhone App
  • Anlagevermögen-Management
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Anzeigen von Auslastung und Planung
  • Auf die Marke abgestimmter Arbeitsplatz
  • Aufgabenbezogene Diskussionen
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenverfolgung
  • Aufgabenverfolgung
  • Aufgabenvorbereitung
  • Automatische Sicherung
  • Automatisieren wiederkehrender Aufgaben und Projekte
  • Benutzergruppen
  • Benutzerzugriffskontrollen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budget-Verfolgung
  • Dashboard-Erstellung
  • Datei-Versionskontrolle
  • Datenaustausch
  • Datensicherungen
  • Datenverschlüsselung
  • Dokumentenverwaltung
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Email- und Kalender-Synchronisation
  • Fehlerverfolgung
  • Formularverwaltung
  • Fortschrittsberichte
  • Fälligkeitsverfolgung
  • Gemeinsamer Arbeitsplatz
  • Genehmigungsprozess-Kontrolle
  • Geteilter Arbeitsbereich
  • Individuelle Kalender für Urlaub, krankheitsbedingte Abwesenheit usw.
  • Integration Dritter
  • Integrierter Tracker
  • Integrierter Zeitmesser und Berichterstattung
  • Kalender-Integrationen mit Google und iCalendar
  • Kalenderverwaltung
  • Kollaborationstools
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Persönliches Dashboard
  • Planungswerkzeuge
  • Prioritäten setzen
  • Projekt-Berichterstattung
  • Projekt-Workflow
  • Projektverfolgung
  • Projektzeiterfassung
  • Ressourcenmanagement
  • Rollenbasierte Berechtigungen
  • Sichere Datenspeicherung
  • Synchronisieren von E-Mails in Aufgaben
  • Unteraufgaben
  • Vorlagenverwaltung
  • Workflow-Management
  • Zeiterfassung nach Projekten
  • Zeitrahmen-Management
  • Zugriffskontrolle

Wrike Häufig gestellte Fragen

Wrike Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Wrike.

F. Welche Preispläne bietet Wrike an?

Wrike bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 24,80 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Wrike?

Wrike bietet die folgenden Funktionen:

  • @mentions
  • API
  • Zugriffskontrolle
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitätenmanagement
  • Aktivitätsverfolgung
  • Android und iPhone App
  • Genehmigungsprozess-Kontrolle
  • Anlagevermögen-Management
  • Automatisieren wiederkehrender Aufgaben und Projekte
  • Automatische Sicherung
  • Auf die Marke abgestimmter Arbeitsplatz
  • Budget-Verfolgung
  • Integrierter Tracker
  • Integrierter Zeitmesser und Berichterstattung
  • Kalender-Integrationen mit Google und iCalendar
  • Kalenderverwaltung
  • Kollaborationstools
  • Gemeinsamer Arbeitsplatz
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Individuelle Kalender für Urlaub, krankheitsbedingte Abwesenheit usw.
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Dashboard-Erstellung
  • Datensicherungen
  • Datenverschlüsselung
  • Fälligkeitsverfolgung
  • Email- und Kalender-Synchronisation
  • Synchronisieren von E-Mails in Aufgaben
  • Dokumentenverwaltung
  • Datenaustausch
  • Datei-Versionskontrolle
  • Formularverwaltung
  • Persönliches Dashboard
  • Planungswerkzeuge
  • Prioritäten setzen
  • Fortschrittsberichte
  • Projekt-Berichterstattung
  • Projektzeiterfassung
  • Projektverfolgung
  • Projekt-Workflow
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Ressourcenmanagement
  • Rollenbasierte Berechtigungen
  • Sichere Datenspeicherung
  • Geteilter Arbeitsbereich
  • Unteraufgaben
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenvorbereitung
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenverfolgung
  • Aufgabenbezogene Diskussionen
  • Vorlagenverwaltung
  • Integration Dritter
  • Zeiterfassung nach Projekten
  • Zeitrahmen-Management
  • Benutzerzugriffskontrollen
  • Benutzergruppen
  • Workflow-Management
  • Anzeigen von Auslastung und Planung
  • Aufgabenverfolgung
  • Fehlerverfolgung

F. Wer sind die typischen Nutzer von Wrike?

Wrike hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Wrike unterstützt?

Wrike unterstützt die folgenden Sprachen:

Dänisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Ukrainisch

F. Welche Preispläne bietet Wrike an?

Wrike hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Wrike mobile Geräte?

Wrike unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Wrike?

Wrike kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Azuqua, Bitium, Built.io Flow, Bynder, Cronforce, Dropbox, Hubstaff, Kissflow Digital Workplace, Workato, Zapier

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Wrike an?

Wrike bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen